Gå til innhold

Montere platetopp selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har klart å knuse den frittstående platetoppen min.. Så nå må jeg kjøpe ny! Skal kjøpe en helt lik fra IKEA. Kan jeg montere den selv eller må jeg ha hjelp fra elektriker?

Anonym poster: e3f9d7e10cf8f8cee92b2fad3339fa44

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det kommer med støpsel montert er det bare til å sette den rett nedi hullet som er lagd for platetoppen (induksjon) og plugge støpselet i stikkontakten. Hvis du må koble støpselet selv og det blir brann for at du har koblet feil får du ikke noe igjen på forsikringen.

Anonym poster: 2989bc9eb6a8eb5d9f1adc63ab92c920

Skrevet

Tror du må montere støpsel selv på Ikea sine platetopper, selv ville jeg fått en elektriker til å gjøre det.

Koster deg sikkert 500kr men er en billig forsikring om noe skulle hende, ellers om du ønsker så kan du sikkert skru opp støpselet på den gammle og koble det likt hvis de er like, men da har du ett problem om det brenner :P

Skrevet

Hm.

Jeg mener ganske bestemt at støpselet er på....?

Uansett er det kjempelett å sette på. Er bare to ledninger inn i hvert sitt spor.

Bruk silikon på underkant av topp!

Smøres på som lim rundt hele og hindrer lekkasje av søl.

Skrevet

Hvis det kommer med støpsel montert er det bare til å sette den rett nedi hullet som er lagd for platetoppen (induksjon) og plugge støpselet i stikkontakten. Hvis du må koble støpselet selv og det blir brann for at du har koblet feil får du ikke noe igjen på forsikringen.

Anonym poster: 2989bc9eb6a8eb5d9f1adc63ab92c920

;)

Du får i verste fallAVKORTNING .

Du mister ikke alt, og det er ikke ulovlig å montere selv.

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg heller kjøpt platetopp et annet sted hvor støpselet var montert.

Dersom du velger å kjøpe fra Ikea så få iallfall en elektriker til å koble på støpselet eller om du har en nevenyttig person i omgangskretsen.

Anonym poster: 5afbecc880bb75c7c827811c2d1e4933

Skrevet

;)

Du får i verste fallAVKORTNING .

Du mister ikke alt, og det er ikke ulovlig å montere selv.

Og hva er værst?

50 000 i avkorting eller å bruke 500kr på å få en elektriker til å koble platetoppen? ;P

Skrevet

Og hva er værst?

50 000 i avkorting eller å bruke 500kr på å få en elektriker til å koble platetoppen? ;P

Vel. Du mener sikkert verst.

Uansett så er det feil å informere om at man ikke får igjen noe!

Det var poenget mitt.

Videre så er det kjempeenkelt å skru opp 2 skruer, sette inn ledning og skru på igjen....

Ihvertfall for veldig veldig veldig mange av oss.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...