Amber Skrevet 31. mars 2004 #1 Del Skrevet 31. mars 2004 Det er visst helt forferdelig! JEnta mi hater det, og skriker fælt... må pusse med makt. Hva gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 31. mars 2004 #2 Del Skrevet 31. mars 2004 Jenten min er 2 år i juni. Her går det opp og ned, noen ganger synes hun det er kjekt, andre ganger er det motstand. Men jeg unngår å bruke makt. Vil hun absolutt ikke gir jeg henne tannkosten selv, da jeg tenker hennes roting inni munnen med tannkosten er bedre enn ingenting. Ellers holder jeg henne i armene mine mens hun får holde noe i sine hender - som oftest tannkremen som hun liker å sku opp og igjen. Av og til synger jeg og av og til sier jeg aaaaaa for at hun skal gape og hun aaaaaa'er i vei mens jeg pusser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pusspuss Skrevet 31. mars 2004 #3 Del Skrevet 31. mars 2004 Min lille snuppe har plutselig snudd og lar meg børste tennene villig vekk. Men jeg må være rask da, er ikke så lenge hun "holder åpent". Hva jeg har gjort? Tjanei... tidligere var det umulig og hun hadde jo heller ikke så mange tenner, så jeg tenkte det var ikke så farlig med selve tannpussen, mere at hun skulle bli vant til tannbørsten. Så jeg har bare latt henne leke med tannbørsten selv, og sutte og tygge på den så mye hun ville. Imens har jeg pleid å pusse mine egne tenner, og det har hun fulgt interessert med på. Men plutselig her en kveld så var det "no problem" å få lov til å koste over gliset... Kanskje fordi jeg hadde kjøpt ny tannbørste? Kjøpte en "ordentlig" i stedet for baby-børsten hun hadde, nei ikke sikkert det hadde noe med saken å gjøre. Kanskje det var godt å få pussa over gommene, det klør sikkert når hun holder på å få flere jeksler på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 31. mars 2004 #4 Del Skrevet 31. mars 2004 Selv kjøpte jeg en litt artig tannbørste og gjorde litt moro ut av det! Jeg sang alltid "puss puss så får du en suss" (Flode) Dette syntes sønnen min var kjempegøy! Ergo, vi fikk pusset tennene veldig bra :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 31. mars 2004 #5 Del Skrevet 31. mars 2004 Jeg leste et sted om en mor som pusset vekk alle måltidene gjennom dagen. F.eks. : nå tar vi først brødskiven med leverpostei som vi spiste til frokost. Da pusset moren litt, så var det neste måltid, pusse litt til osv. Tar nok litt tid men det er det jo vært. Selv har jeg ikke problemer da min barn gaper høyt, jeg bruker elektriskt tannbørste vet ikke om det har noe å si....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doo Wop Skrevet 2. april 2004 #6 Del Skrevet 2. april 2004 Vi kjøpte to tannbørster så toåringen hadde en og vi hadde en. Det blir litt trangt inni munnen men... Så kaster vi ut karius og baktus. I forgie uke snudde alt om, så nå er det egentlig ikke noe problem å pusse lenger. Etter at vi beynte med belønning i form av en florpille gaper han som bare det! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catlin Skrevet 2. april 2004 #7 Del Skrevet 2. april 2004 Min 2-åring var helt hysterisk når vi skulle pusse tenner. Skulle tro vi tok livet av han. :-? I går prøvde jeg ny taktikk. Jeg ramset opp alt han hadde spist den dagen og snakket om at vi pusset det bort. "Nå pusser vi bort brød med leverpostei " osv. Og han lå stille og gapte. :o Hadde faktisk ikke regnet med at han skulle det. Det fungerte i morrest også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest olive Skrevet 4. april 2004 #8 Del Skrevet 4. april 2004 Vi forteller historier om alt vi ser på liksom inne i munnen. Det er figurer der inne som har laget både sandslott og annet i tennene. Henter figurer fra eventyr, eller historier vi leser, og det er alltid morsomt å pusse tennene. Nå er den eldste snart fire, men dette har vært morsomt helt siden hun var liten. Lillesøster går med på å pusse tenner så lenge hun får pusse mine samtidig, Hun er ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 4. april 2004 #9 Del Skrevet 4. april 2004 Datteren min på snart 4 er genuint redd for Karius og Baktus (som hun har sett på video), og vil bare pusse tennene med voksen-tannpasta fordi tannlegen sa det da vi var der. Så her pusses det altså uten noe problem morgen og kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 4. april 2004 #10 Del Skrevet 4. april 2004 Min venninne har løst problemet ved at datteren på 1,5 år får lov å pusse mammas tenner, mens mamma pusser hennes. Hun hater egentlig å pusse tenner, men det ble plutselig ganske gøy når hun får lov å pusse litt hun også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå