AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Til tider begynner jeg å bli lei forholdet mitt. Vi har ikke vært sammen så lenge. Men det er hele hverdagsrutinen. Jobb, hjem, så sovner han. Jeg skulle ønske vi kunne spise etter jobb, gå en tur på kvelden kanskje. Se tv, spille noen spill, rydde her. Men han gjør aldri noe. Han vil gjerne spise i 9 tiden da han våkner, ellers skrur han bil hele dagen.. Alltid bil eller sove og jeg er lei av at jeg er siste prioritet for han hele tiden. Flere ganger har jeg prøvd å fortelle at jeg syntes dette er så slitsomt, jeg føler ikke at jeg er verdt noe for han og det tærer på meg. Men han bryr seg liksom ikke i det hele tatt. Vi bor jo sammen. X-antall ganger har han kommet med kommentarer som "Er så jævla møkete her, blir så kvalm av å være her, æsj" Mens gjør han noe med det? Nei.. Nå begynner jeg å bli lei. Så jeg har droppet å rydde, rydder ikke han så rydder ikke jeg. Jeg prøver å vekke han på dagen, men gidder han våkne? Nei! Han blir sur og sover videre. Hver gang han kommer med slike kommentarer om leilighet kjenner jeg at jeg blir lei meg. Jeg får rett og slett lyst til å gråte bare. Han sier han elsker meg, men han viser det ikke så godt lenger. Ved tingene over og ved at vi aldri har sex eller lignende, ihvertfall ikke mer enn en dag i uken, hver andre uke... Vi er begge i starten av 20 årene. Jeg elsker han, men jeg blir faktisk lei meg av det her. Jeg har følelser jeg også. Anonym poster: b9ba172ca7aa195d2746e5ae6d4ffb8b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 fy faen for en fyr! ditch han! han hører jo ikke etter og tar ikke det til seg det du sier. virker som bare det er greit å ha deg der. Å få seg noe når det behøver..Han forventer jo alt av deg. Anonym poster: 0ef36d15e8a0ce9d18c8e4ebea577b11
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 dump han. Si at enten får han gjøre noe med rotet og slutte å syte, ellers er det over. Anonym poster: 1d556fbf8fd81ef3050dc3aa25f802f3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Ts her. Takker for svar. Jeg ville helst unngått å dumpe han, da jeg er veldig glad i han. Men jeg begynner å bli så lei. Er fullt klar over at det blir helt anderledes når man kommer inn i hverdagsrutinene og slikt, men det er alt rundt. Klagingen, slapp og sover hele dagen, sur så fort jeg vekker han.. Jeg kan godt rydde jeg, men nå har jeg satt ned foten. Rydder ikke han så får han leve i møkk, da gidder ikke jeg heller. Men så klager han mer, og når han kommer med slike kommentarer blir jeg faktisk lei meg. For jeg prøver å gjøre det beste for han, men han bryr seg aldri. Han gir faen i alt virker det som.. Til tider føler jeg meg som en hushjelp og en puledukke når han trenger det. Heller svarer han aldri når han er ute, til tider har jeg også sjekket f.eks facebooken hans for å se om han snakker med andre og det gjør han. Men meg gidder han ikke åpne meldingen ifra en gang.. Anonym poster: cd567ca8f0264be8ccaa0e480035d275
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 Hvorfor vil du helst unngå å dumpe han? du sitter jo å klager og syter over kjæresten din, som er forståelig. Han oppfører seg jo som en dritt, han virker lei, og bare ikke tørr å si ifra om det. Når han er slik, så er det bare spm om når en stor krangel kommer og/eller at det blir slutt. så hvorfor ikke gjøre deg selv den tjenesten og avslutte forholdet. Ja det er tøft. men du har det jo ikke bra med han. Du kan stille deg spørsmålet, "liker jeg den personen jeg er når jeg er med han?" om svaret er nei. så er det bare å forlate. for han oppfører seg jo som om han er singel og har bestevenninna/mora på besøk. Bare at du har god sakene å tilby. Anonym poster: 0ef36d15e8a0ce9d18c8e4ebea577b11
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Hvorfor vil du helst unngå å dumpe han? du sitter jo å klager og syter over kjæresten din, som er forståelig. Han oppfører seg jo som en dritt, han virker lei, og bare ikke tørr å si ifra om det. Når han er slik, så er det bare spm om når en stor krangel kommer og/eller at det blir slutt. så hvorfor ikke gjøre deg selv den tjenesten og avslutte forholdet. Ja det er tøft. men du har det jo ikke bra med han. Du kan stille deg spørsmålet, "liker jeg den personen jeg er når jeg er med han?" om svaret er nei. så er det bare å forlate. for han oppfører seg jo som om han er singel og har bestevenninna/mora på besøk. Bare at du har god sakene å tilby. Anonym poster: 0ef36d15e8a0ce9d18c8e4ebea577b11 Jeg har prøvd og ta opp dette med han før. Det å avslutte forholdet. Jeg har sagt at jeg ikke orker mer, jeg føler ikke at han bryr seg og jo lengre vi venter, jo verre blir det. Men hver gang sier han at han vil fortsette, at han ikke vil avslutte det. Hvorfor sier han ikke bare ja da? Ja, nå avslutter vi det. Vi hadde en krangel før jul, hvor jeg endte med å skrike og nesten kaste han på dør, da la han seg ned i sengen og gråt, ba om å få være her. Han har også sagt det til andre gangene vi har små kranglet, at han gjerne vil være her, ikke vil gjøre det slutt etc.. Anonym poster: cd567ca8f0264be8ccaa0e480035d275
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Hvorfor sa du at du ikke orker mer da? løy du sia du ikke vil gjøre det slutt? Eller er det bare noe du sier for å få førståelse? Han er nok lei, men det er nok bare den følelsen av å miste deg, være alene og alt det der som skremmer han. Og sier at han vil være hos deg. Han tar deg jo bare for narr når han ikke tar til etterretning når du tar opp ting og han ikke blir bedre, på noen som helst områder. Ingenting er værre enn å bli alene fra et forhold. Men noen ganger er nok det det beste. Noe jeg vil si er det beste i denne situasjonen. Du får prøve en siste løsning med å gi et ultimatum. Blir han ikke bedre, så orker du ikke, og han får bare forlate. Du er glad i han og og bryr deg veldig. Men det må vises begge veier for at det skal funke. Anonym poster: 0ef36d15e8a0ce9d18c8e4ebea577b11
Tidus Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 1. Hvorfor sover han hele dagen? Jobber han 100 % nattevakt? Har han narkolepsi eller noe sånn? 2. Du burde si fra mye mer tydelig. Og la han se konsekvenser. Flytt til familie/venner en stund om du må. - Ellers synes jeg du burde gå fra ham.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #10 Skrevet 16. april 2013 Det var et hard svar, og det gjorde meg vondt å lese. Men det er vel sant.. Jeg må vel snakke med han om det, men jeg vil virkelig ikke miste han. Heller orker jeg ikke ha det sånn her lengre. Det er vel kanskje bedre å være alene, enn å føle seg alene i et forhold. Det er bare vondt å innse det. Jeg hadde jo håpet han brydde seg om meg da, og ikke bare var med meg fordi han ikke ville være alene. -ts Anonym poster: cd567ca8f0264be8ccaa0e480035d275
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #11 Skrevet 16. april 2013 1. Hvorfor sover han hele dagen? Jobber han 100 % nattevakt? Har han narkolepsi eller noe sånn? 2. Du burde si fra mye mer tydelig. Og la han se konsekvenser. Flytt til familie/venner en stund om du må. - Ellers synes jeg du burde gå fra ham. Han sover hele dagen fordi han sier han er så sliten og trøtt hele tiden.. Egentlig er han slapp rett og slett. Han har vært hos legen,og det feiler han ikke noe.. Han jobber helt vanlig 7-3. Jeg har prøvd å vise han at det gir konsekvenser, ved at jeg f.eks ikke rydder eller vasker her. Men alt det ender med er kommentarer fra hans side og hodepine fra min side av å se på all møkka, som tilslutt ender med at jeg en eller annen gang må rydde alt.. IGJEN! Anonym poster: cd567ca8f0264be8ccaa0e480035d275
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #12 Skrevet 16. april 2013 Du spør jo og da må du forvente harde svar. Ikke still spørsmål du ikke vil ha svar på er en god regel. Harde svar får deg forhåpentligvis deg til å innse at han ikke er noe å satse på. Du er ikke lykkelig, man vil ikke ha et liv der man går å er ulykkelig når man kan finne noen som gir deg alt du kan drømme om Håper du finner ut av det, og at du gjør de rette valgene for deg. Vi er bare her for å gi deg råd, så lykke til Du får sende en pm om du vil ha trøst Anonym poster: 0ef36d15e8a0ce9d18c8e4ebea577b11
Polly Ester Skrevet 16. april 2013 #13 Skrevet 16. april 2013 Og hvis han sier at "fytterakker'n nå er det jævlig rotete her, jeg blir kvalm" så sier du det samme "ja, nå er det kvalmende og ekkelt møkkete og rotete her." Har dere snakket om arbeidsfordeling? Evt. at dere sammen har en ettermiddag i uke eller så som dere gjør det sammen? Skippertak er greit i blant.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #14 Skrevet 16. april 2013 Og hvis han sier at "fytterakker'n nå er det jævlig rotete her, jeg blir kvalm" så sier du det samme "ja, nå er det kvalmende og ekkelt møkkete og rotete her." Har dere snakket om arbeidsfordeling? Evt. at dere sammen har en ettermiddag i uke eller så som dere gjør det sammen? Skippertak er greit i blant. Akkurat det har vi faktisk gjort. Jeg skal vaske, henge opp klær. Han skal ta oppvasken og gå ut med søpla. Mat skal vi begge lage og handle inn. Der er det vel den som er flinkest på å lage det vi skal ha som lager det, og det går kjempe fint! Resten av ryddig i huset skal vi gjøre sammen. Ellers tar vel jeg badet, så tar han kjøkkenet. Jeg vasker også gulver og slikt. Anonym poster: cd567ca8f0264be8ccaa0e480035d275
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #15 Skrevet 16. april 2013 Hvorfor er dere egentlig sammen ? Hva får dere begge ut av dette ? Absoultt ingenting om jeg forstår deg riktig, TS. Dersom dere ikke har en felles plattform hvor dere er enig i hvordan dere skal ha det, så er det vel bare to dårlige kompiser som bor sammen ? Hvor er fellesskapet i forholdet deres ? Anonym poster: 6410a04976244e9b26d1e26b67d19d04
Polly Ester Skrevet 16. april 2013 #16 Skrevet 16. april 2013 Har han holdt sin del av avtalen da? Går han ut med søpla og rydder og vasker på kjøkkenet? Er den den biten dere skal gjøre sammen som ikke funker? Er det din del av oppgavene han klager på?
Majott Skrevet 16. april 2013 #17 Skrevet 16. april 2013 Ts her. Takker for svar. Jeg ville helst unngått å dumpe han, da jeg er veldig glad i han. Men jeg begynner å bli så lei. Er fullt klar over at det blir helt anderledes når man kommer inn i hverdagsrutinene og slikt, men det er alt rundt. Klagingen, slapp og sover hele dagen, sur så fort jeg vekker han.. Jeg kan godt rydde jeg, men nå har jeg satt ned foten. Rydder ikke han så får han leve i møkk, da gidder ikke jeg heller. Men så klager han mer, og når han kommer med slike kommentarer blir jeg faktisk lei meg. For jeg prøver å gjøre det beste for han, men han bryr seg aldri. Han gir faen i alt virker det som.. Til tider føler jeg meg som en hushjelp og en puledukke når han trenger det. Heller svarer han aldri når han er ute, til tider har jeg også sjekket f.eks facebooken hans for å se om han snakker med andre og det gjør han. Men meg gidder han ikke åpne meldingen ifra en gang.. Anonym poster: cd567ca8f0264be8ccaa0e480035d275 Tenk deg livet ditt framover med HAN. Vil det bli noe bedre, tror du? Hva når dere får unger etterhvert? Tror du han blir bedre da? Vil råde deg til å se framover. Jeg er 45, og er i et forhold som har vart i 12 år. Vi har fortsatt hverdagsflørten, han gjør sitt beste for at jeg skal ha det bra, og jeg gjør mitt beste for han. Jeg kunne IKKE hatt et forhold som det du beskriver her, og du er faktisk i begynnelsen av voksenlivet, om jeg har skjønt rett? Skal du ikke ha det bedre da? Du har mange muligheter til å finne en bedre mann. En som bryr seg om deg, en som gjør sitt for at du skal ha det bra. Det er sånn det skal være. Gå for det, heller enn å sitte med en gutt som er vant til at mamma tar alt. Vær litt kresen på hvem du velger som livspartner. Du ser kanskje ikke langt fram nå, men snart sitter du der med to barn og den mannen som må¨sove hele dagen. Hva da? Du ønsker deg vel en som deltar? 2
Avalon Skrevet 16. april 2013 #18 Skrevet 16. april 2013 Når det gjelder rydding og vasking så er det en ting du kan prøve, om du orker. Sier ikke at det vil hjelpe, men kanskje han åpner øynene litt mer. Det du kan gjøre er å kun ta det som er ditt. Rydd opp i ditt eget rot, vask etter deg selv. Vask dine egne klær. Når det kommer til oppvasken, kjøp papptallerker som du bruker selv, og ett glass som du vasker hver kveld. Når han da klager igjen, på rotet, på oppvasken osv. Så er det bare hans eget som er igjen. Ellers synes jeg at du skal stille litt hardere krav. Greit nok at du ikke vil dumpe han, men da må forholdet fungere. Ikke gi han tomme trusler. Det du sier må du mene. Og det du sier må du gjøre. Ta en oppvask med han, og krev handling og ikke ord fra hans side. Har du muligheten, reis bort og la han vasse i all sin egen skit i leiligheten, og la han kjenne på hva han kan miste. Fungerer ingen verdens ting, har du det bedre uten han.
Suss81 Skrevet 16. april 2013 #19 Skrevet 16. april 2013 Han sover hele dagen fordi han sier han er så sliten og trøtt hele tiden.. Egentlig er han slapp rett og slett. Han har vært hos legen,og det feiler han ikke noe.. Han jobber helt vanlig 7-3. Anonym poster: cd567ca8f0264be8ccaa0e480035d275 Er han deprimert eller noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå