Gå til innhold

Bortskjemte og dårlige søsken + Familie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 små søsken, den minste er på 15 og den eldste på 21, jeg er eldst. Alle mine søsken er bortskjemme, frekke og har null følelser for noen andre enn dem selv. De tror de har rett på alt og skylder på alle andre, spesielt på meg, for alt mulig rart. Jeg har også en liten gutt på snart 2 år. Foreldrene mine klarer ikke å holde kontrol på dem, jeg har prøvd å hjelpe dem uttalige ganger med tips, råd og hjelp fra venner av foreldrene mine. Ingen av dem hjelper til i huset, de gjør som de vil, de kan bokstavelig talt leve i MYE rot og skit, uten å bry seg en gang. Maser de nok får de hva de vil ha, penger og ting rett i henda. Det gjør meg sååå utrolig forbanna, fordi jeg prøver å hjelpe til, men jeg begynner rett å slett å bli tom for energi og bare mer sint på familien min.

I tillegg til alt dette så er mine foreldre veldig strenge på at jeg skal ha en kjæreste eller ett sosialt liv i hele tatt. De er muslimer mens jeg er ikke det, jeg er 23 år og etter min mening så er mitt privatliv bare mitt.

Ungen min har problemmer om nettene å sove, jeg tror det er mareritter, siden legene ikke finner ut hva som er problemmet, han er også veldig gretten mesteparten av tiden (det tror jeg er på grunn av hvordan han har fått fra min egen familie). Jeg er alenemor som bor hjemme til jeg finner min egen leilighet (desperat prøver jeg å finne).

Jeg kjenner at alt dette gjør meg utrolig sint, mer enn det, men jeg veit ikke hva jeg skal mer. Ungen min regner jeg med blir roligere og bedre ved å begynne i barnehagen (ikke fått plass enda) og ved at han kommer seg unna mine gale søsken sånn at han ikke blir lik dem. Søskene lærer aldri av sine feil, og revers psykolog funker ikke på dem, reward funker ikke.... ingenting funker på dem. Heller ikke på mine foreldre som ikke skjønner at jeg trenger mitt privatliv og å date og ha ett sosialt liv er bra, og at det ikke er horete som de fleste muslimer ser det på.

Har dere noen tips eller noe til meg?

Anonym poster: 4eabe102cf8bde7bd673cee038de6264

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikkje din jobb å oppdra søskenene dine. Fokuser på å finne deg ein leilighet og flytt ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke måtte behøve å gi tips om oppdragelse til dine foreldre. Det blir feil.

1) Skaff deg en jobb (jeg er klar over at det kan være vanskelig)

2) Flytt ut så snart du kan

3) Ikke heng deg opp i deres måte å oppdra barn på. Du har tross alt blitt oppegående selv, selv om du har samme foreldre som dine søsken?! Fokuser heller på de positive delene av deres oppdragelse, og ta med det du vil når du skal oppdra ditt barn.

Kontakt NAV for å finne ut om du har rett på ev. støtte fra de (økonomisk).

Anonym poster: 6e6c72174ddbebbc67981e399d829efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...