Gjest TS Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Hei, Dette er en veldig vond situasjon.. Kort fortalt, så møtte jeg en kjempehyggelig og snill mann på nettet, vi datet litt og endte opp med å bli sammen. Etter et par måneder, så følte jeg ikke så mye for han og ser at våres personligheter kræsjer og vi er veldig forskjellige. Jeg gjorde det slutt, og han knakk helt.. Han gikk rett ned i kjelleren og var vondt å se på det og vite det.. Jeg syntes så utrolig synd på han og tenkte mye på han, alle de positive sidene hans.. Han aksepterer meg fullt ut, er kjempe hengiven og kjærlig, men svært intens. Skal hele tiden prate om hvor mye han føler for meg og hele tiden kose og kline... Jeg har en sønn på 2 år, så er ikke alltid jeg kan sette av så mye tid før han lille er i seng.. Etter 2 uker, så endte jeg med å ta han tilbake igjen da jeg savnet han litt og tenkte at jeg kanskje ikke ville få noe bedre enn han.. Han ble fra seg av lykke og "tar helt av", og det blir for mye for meg rett og slett. Hele tiden bekrefte at jeg vil ha han og er glad i han, han vil forlove seg med meg og få barn med meg og virker som han har litt dårlig tid kn man si... Har prøvd å ymte til litt forsiktig at vi kanskje må roe ned litt ting... Jeg ønsket jo bare å begynne å date han igjen, ikke låse meg helt til han, noe han har gjort til meg. Han sier han er avhengi av meg og at hele verden kan brenne bare han har meg. Jeg er det eneste han har virker det som, og han er så på meg hele tiden.. Dette har gjort at jeg blir sliten av han, mister følelser, klarer ikke å se noen fortid med han da vi kræsjer på så mange plan. Men hvordan si det til en som har lagt hele sin lykke i mine hender?? Han jobber endel, så han er hos meg fra torsdag til mandag hver uke, og jeg er helt kjørt etter de dagene da han er så intens og "på meg" hele tiden.. Får ikke puste føler jeg.. Jeg kommer til å knekke han om jeg gjør det slutt igjen, men følelsene er ikke der og jeg er ikke tiltrukket av han mer.. Det er dødt rett og slett.. Og er vondt å hele tiden høre hvor lykkeli han er og hvor glad han er i meg og at jeg er hele verden for han.. Sist gang jeg gjorde det slutt, så endte han opp med å sitte sammen en haug av folk og dra kokain en kveld og røyke hasj hele tiden.. Hva vil han gjøre nå da??? Må jo nesten møte han hvis jeg skal gjøre det slutt, men ser for meg en ekstremt slitsom dag med hvor depressiv han er og hvor mye han ikke vil leve lenger.. Han er flink til å syte.... Ikke lett situasjon dette her, men er ingen fremtid og han bør vite det og jeg får ikke sett han før torsdag og må bare "spille med" i flere dager og vet ikke om jeg orker det da han ringer meg 5-15 ganger om dagen for å fortelle hvor mye han tenker på meg, hvor mye han savner meg, hvor avhengi han er av meg osv... Hva gjør man???
Dragonfly84 Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Det er faktisk ikke din feil hvis han tar kokain. Det virker som han prøver å dytte ansvar over på deg, type "du kan ikke slå opp for da kanskje jeg tar livet av meg, og da er det din skyld, da kan du ha det så godt". Du kan ikke styre andres handlinger. Slå opp før det blir verre og han ender opp med å kontrollere alt du gjør. 5
Gjest TS Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Det er faktisk ikke din feil hvis han tar kokain. Det virker som han prøver å dytte ansvar over på deg, type "du kan ikke slå opp for da kanskje jeg tar livet av meg, og da er det din skyld, da kan du ha det så godt". Du kan ikke styre andres handlinger. Slå opp før det blir verre og han ender opp med å kontrollere alt du gjør. Men hvordan? Orker egentlig ikke å ta det face to face, sikkert egoistisk av meg, men sist så gråt han og som du sier dytter ansvaret over på meg i flere timer... Fristende å ta det over telefon, men da kommer han vel til å kjøre til meg, og han har filt sin egen nøkkel uten mitt samtykke, så han har nøkkel til huset mitt også.. Blir bare syt om hvor j.... livet hans er og hvor hardt jeg dolker han i ryggen... Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det på en mest mulig skånsom måte for han og at jeg slipper å sitte med en depressiv mann som vil ta livet av seg en hel dag og natt...
Wonders Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 (endret) Kutt all kontakt, slett han og vær streng med deg selv. Hvordan folk tar et brudd er opp til dem, ikke deg. Sånn er livet, oppturer og nedturer. Han er ikke avhengi av deg så ikke oppfordr han til å ta noe kontakt. Få støtte og hjelp av familie og venner så du slipper trykket han vil uten tvil utsette deg for. Blokker mobilnummeret hans fra din mobiloperatør. La de rubdt deg vite at du sliter med å få han på avstand. Gi tilbake alle ting og motta ikke noe mere fra han. At han har filt nøkkler er et rødt flagg! Bytt lås uten å si det til noen. Og ha kopi av nøkkel hos en familie eller venn du stoler på. Heng opp kamera å rapporter han hver gang han kommer til politiet. jeg hadde vist null nåde. Endret 16. april 2013 av Wonders 4
Gjest TS Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 Kutt all kontakt, slett han og vær streng med deg selv. Hvordan folk tar et brudd er opp til dem, ikke deg. Sånn er livet, oppturer og nedturer. Han er ikke avhengi av deg så ikke oppfordr han til å ta noe kontakt. Få støtte og hjelp av familie og venner så du slipper trykket han vil uten tvil utsette deg for. Blokker mobilnummeret hans fra din mobiloperatør. La de rubdt deg vite at du sliter med å få han på avstand. Gi tilbake alle ting og motta ikke noe mere fra han. At han har filt nøkkler er et rødt flagg! Bytt lås uten å si det til noen. Og ha kopi av nøkkel hos en familie eller venn du stoler på. Heng opp kamera å rapporter han hver gang han kommer til politiet. jeg hadde vist null nåde. Virker litt hardt bare da han er en sensitiv person med følelsene utenfor kroppen.. Kan jeg ta det over telefon? Orker ikke å møte han da det bare blir mas og sønnen min vil merke stemningen og det vil jeg ikke at han skal. Han senser alt... Regner med at han vil dukke opp på døra mi tar jeg det over telefon.. Men må stoppe det før han bruker hele lønnen sin på en forlovelsesring..
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Du har en 2 åring som er helt avhengig av at du tar de riktige valgene og involverer deg med "ordentlige" folk. Barnet ditt er første pri, og skal på ingen måte måtte ha folk som driver med dop i så nær relasjon, som mors kjæreste. Det at han har slipt opp nøkkel uten ditt samtykke burde virkelig få varsellampene til å gå av. Det første du gjør er å skifte lås. Dyrt, men absolutt nødvendig. Så tar du samtalen. Om du er redd for at han blir ustabil, så tar du det på telefonen. Eventuelt så kan du ta det på en litt mer offentlig plass, enn hjemme hos deg eller han.
Wonders Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 en forhastelse med forlovelse er en måte å kontrollere situasjonen på. Skaff deg en oversikt over hva du vil si til han. Å bryt med han. Aldri møt han alene er også en mulighet. Om ingen rundt deg vet han er utilregnelig nok til at du vil ta alt på mobilen er du veldig sårbar veldig fort. Ta opp samtaler på mobilen, lær deg det , og øv med noen du er glad i. Tenk på fremtiden og barnet ditt. Alt kan brukes i retten om du har behvis på dette som kan skje. Ta med din far, vis at du mener alvor. OG bytt lås tvert !!! 1
Gjest Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Helt enig med Wonders her. Gjør det slutt så fort som mulig og få ham til å skjønne at du mener alvor. Hvordan han takler bruddet i ettertid har du absloutt ikke noe ansvar for! Etter at du har gjort det slutt må du stå beinhardt på avgjørelsen din,for en slik mann vil helt sikkert prøve å få deg tilbake og få deg til å tvile på avgjørelsen din. Og bytt lås rett før eller samme dag du gjør det slutt med ham.Om du har mulighet,så ville jeg reist til ham og gjort det slutt,så du ikke risikerer at han "aldri" vil gå når du avslutter forholdet. Lykke til 1
Steinar40 Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Bytt lås først av alt, ja. Og folk som drar kokain og røyker hasj er det ingen framtid med, nei. 2
PrimoFanten Skrevet 17. april 2013 #11 Skrevet 17. april 2013 Begriper ikke hvordan slike mannfolk drar damer jeg sånn i utgangspunktet. ...når jeg ser hvor mye som skal til selv. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #12 Skrevet 17. april 2013 Kjære ts, jeg er i så og si samme situasjon som deg. Kanskje ikke så intenst men måten du føler han "kveler" deg kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Jeg synes ikke mitt forhold fungerer som det skal og har heller ingen følelser for han. Men hver gang jeg tar det opp med han ender det opp med at han ligger og griner og forteller at alt går imot han for tiden og at han ikke orker mer. Det er alltid han-han-han.. Jeg er ikke tøff nok til å bare si "kom-deg-ut" heller. Han har gradvis flyttet inn her og jeg får aldri fred føler jeg. Tenker veldig mye på at jeg ikke vil at han (og vennene hans) skal se på meg som hun kjipe eksen, men jeg vet snart ikke min arme råd... Hold oss oppdatert om hvordan dette går. Lag gjerne bruker her inne, så kan vi holde kontakten og støtte hverandre. Anonym poster: e974024a430bbe3183e4e7eea55cfc96
Gjest Skrevet 17. april 2013 #13 Skrevet 17. april 2013 Bytt lås! Og så kan du slå opp pr telefon, om det er det du føler at du trenger. Ikke diskuter med han, informer! Kan være lurt å legge det til en kveld hvor ungen din overnatter hos noen andre, i fall det blir mye baluba. Du må ikke la deg bøye og påvirke av hans "følelser utenpå kroppen", det er hans problem. Han bruker spiller på din samvittighet for å kontrollere deg. Misbruk av narkotika er grunn nok i seg selv til å slå opp. Om han vil ned den veien er det ikke ditt problem. 2
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2013 #14 Skrevet 17. april 2013 Det går ikke an å ha et sunt forhold til en som har et så usunt forhold til kjæresteforholdet. Det han driver med er avhengighet og emosjonell manipulering, enten bevisst, eller at han virkelig er så uselvstendig at han vil gjøre deg til hele sin verden. Du må komme deg ut og ta vare på din sønn og din sønns mor, først og fremst. Bytt lås før du forteller ham om bruddet. Har han en venn eller et familiemedlem som er til å stole på, kan du involvere vedkommende også slik at de kan holde øye med ham og støtte ham etter bruddet. Få hjelp av ditt eget nettverk og vær mye hos dem/ha besøk, slik at du ikke er åpen for hans kontaktforsøk hele tiden. Si at dere må ha avstand og be om at han ikke ringer deg, eller oppsøker deg. Trenger han hjelp og trøst, må han rette det et annet sted enn mot deg, som venner/familie/fastlege mm. Han er en voksen mann og selv ansvarlig for sitt liv. Har du inntrykk av at han er mentalt ustabil eller kan finne på selvskading, varsler du hans nære omgangskrets eller legevakt/fastlege, avhengig av alvorlighetsgrad. Du er ikke forpliktet til å bli i et parforhold for å være terapeuten hans.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #15 Skrevet 17. april 2013 Virker litt hardt bare da han er en sensitiv person med følelsene utenfor kroppen.. Kan jeg ta det over telefon? Orker ikke å møte han da det bare blir mas og sønnen min vil merke stemningen og det vil jeg ikke at han skal. Han senser alt... Regner med at han vil dukke opp på døra mi tar jeg det over telefon.. Men må stoppe det før han bruker hele lønnen sin på en forlovelsesring.. En som uten ditt samtykke får filt til nøkler er ikke sensitiv. Selvsentrert og kontrollerende er ord som jeg kommer på. Signerer de andre her. Slå opp over telefon ETTER at du har fått byttet lås. La ungen overnatte hos noen andre og ikke vær alene om du tror (vet?) at han kommer på døra. Far/bror/flere venninner er vel det klokeste å ha i hus. Gi tydelig signal om at dette ikke er ok og kutt all kontakt. Anonym poster: 0ce78c0f6831671cedb4cc66364d3fd6 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #16 Skrevet 18. april 2013 Kjære ts, jeg er i så og si samme situasjon som deg. Kanskje ikke så intenst men måten du føler han "kveler" deg kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Jeg synes ikke mitt forhold fungerer som det skal og har heller ingen følelser for han. Men hver gang jeg tar det opp med han ender det opp med at han ligger og griner og forteller at alt går imot han for tiden og at han ikke orker mer. Det er alltid han-han-han.. Jeg er ikke tøff nok til å bare si "kom-deg-ut" heller. Han har gradvis flyttet inn her og jeg får aldri fred føler jeg. Tenker veldig mye på at jeg ikke vil at han (og vennene hans) skal se på meg som hun kjipe eksen, men jeg vet snart ikke min arme råd... Hold oss oppdatert om hvordan dette går. Lag gjerne bruker her inne, så kan vi holde kontakten og støtte hverandre. Anonym poster: e974024a430bbe3183e4e7eea55cfc96 Moren min endte opp med å være sammen med en slik type i 12 år, få ham ut NÅ! De forsvinner ikke før de finner en ny dame å igle seg fast på. Anonym poster: af79feadb5d10765d41fdae3da15137d 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #17 Skrevet 18. april 2013 Høres ut som han nærmest kveler deg. Han høres veldig intens ut, og det er merkelig at han ikke selv forstår at hans overivrighet dreper forholdet nesten før det er født. Med både tilknytningsvansker (at han knytter seg for sterkt og for tidlig fordi han er utrygg på seg selv) og rusproblemer, så høres han virkelig ikke ut som noe å satse på. Han er sikkert typen til å true med selvmord om du avslutter forholdet, men du kan ikke ta ansvar for han, det må han nesten gjøre selv. Råd han i så fall til å søke profesjonell hjelp, høres ut som han kan trenge det mer enn en kjæreste... Anonym poster: 88e172abce589014c3c8563da78fdc6c
Gjest navnelapp Skrevet 18. april 2013 #18 Skrevet 18. april 2013 Korleis går det, ts? Du må berre bli kvitt denne mannen. Har du bytta lås?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #19 Skrevet 18. april 2013 Og slutter meg til de andre her som sier at du bør bytte lås. Og slå opp på telefon om det er lettest. Det høres tryggest ut også, for han kan sikkert reagere på en desperat måte. Om han tropper opp på døren, ring politiet. Av og til må man bare bryte tvert og brutalt. Visse mennesker må man bare beskytte aeg mot, og han høres ut som en av dem. Anonym poster: 88e172abce589014c3c8563da78fdc6c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #20 Skrevet 18. april 2013 Han er bare en følsom fyr og redd for å bli sønderknust. Han høres snill ut og vil nok aldri gjøre deg noe vondt. Litt paranoide de ovenfor her. La han avvennes, og bruk litt tid. Fade han ut. Anonym poster: 4fc461381927c318c106e04ca01b4b28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå