Gå til innhold

Hvor går grensen for trakassering?

Anbefalte innlegg

Gjest Stegjest
Skrevet

Saken kortfattet.

Jeg er samboer med en man som har en meget vanskelig eks.

jeg er klar over at de fleste ekser er det, men i dette tilfellet er det helt ekstremt.

vi snakker rettsak, advokat, familivernkontor, osv.....

Tingen nå er penger og NAV.

Hun ønsket mer månedlige bidrag, og krevde da en utregning og innkrervning via NAV. Dette var helt greit for min samboer og dokumentasjon ble sendt inn til NAV forvaltning.

Men, så viser det seg at min samboer betalte 1700 kr for mye i mnd, og har gjort dette i tre år. Det er i og for seg greit, for pengene er vel gått til barna.

NAV innkrever nå et mndlig beløp, og det er i følge hans eks altfor lite.

Dette har vi prøvd å løse med å få et regnskap fra henne, eller tilbudt oss å kjøpe f.eks vintersko, klær, osv... Men dette er hjelp hun ikke ønsker å motta.

Nå handler, for hennes vedkommene alt om de pengene.

vi bombaderes dagli av:brev, sms,tlf, klager til NAV og ikke minst i byttesituasjoner med barna til stede.

Oppe i alt dette skjer det TO veldig nære dødsfall i hver vår familie. Hans mor og far til mitt barn. Så nå er det nok, vi orker ikke mer fra henne.

Når min sambo ringte henne med dødsbudskapet om hans mor, altså hennes ekssvigemor, sa hun kondolerer hun knapt før hun så styrte samtalen rett inn på penger og NAV. Og slik er det hele tiden...

Jeg lurer på kjære medsøstre og brødre, er dette trakassering?

Kan man anmelde dette?

For jeg holder rett og slett på å klikke!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror ikke det kan anmeldes. men om dere føler det blir for mye mas, så kan dere få en advokat til og se på saken deres og be moren ta ALLE slike samtaler med han/hun.

men så lenge han betaler ut i fra hva NAV krever så kan hun ikke kreve mer enn så! Hun selv er ansvarlig for hennes økonomi og må klare seg selv. regner med hun får andre støtter av staten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...