Gå til innhold

Skive pålegg tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vet noen om det finnes nettsteder der man kan få tips til hva man kan ha som pålegg på skiven? Evt nettsteder med smørbrød pålegg tips?

Jeg vet man kan ha alt, men jeg vet ikke hva som passer sammen ikke passer sammen hva man bør unngå og bruke sammen osv.

Så å få svar som at man kan bruke alt, sier meg ingenting, jeg trenger konkrete tips.

Kan jeg feks bruke kinakål, agurt, tomat og paprika sammen på en skive?

Jeg brekker meg av smør og ost, så det bruker jeg aldri på skiven. Løk og svinekjøtt tåler jeg ikke, så er ikke akkuratt så mye kjøttpålegg jeg kan ha.

Anonym poster: 7e4583569345a89827714c6c9ff13f9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Googler du smørbrød, e.l så får du mye opp.

• Liker 1
Skrevet

ikke tenk over hvad som går og ikke går -hvis du liker de ting du skriver kan du sette det sammen. undgå dog at legge på våte ting som kan gjøre at brødet blir helt mjukt. jeg synes at tomatskjiver gjør dette og tager hellere med en cherrytomat ved siden af. liker du fiskepåleg kan man tage med brød og påleg ved siden af. jeg liker roastbeef med pickles. okse pastrami med ristede løg, reker med egg og tomat , egg med tomat , makrel på boks, kalkun el. kjylling med paprikabiter oppå.

du kan bruke figenpåleg eplebiter en banan med brødskjive uhm!

Skrevet

Hei!

Jeg vet man kan ha alt, men jeg vet ikke hva som passer sammen ikke passer sammen hva man bør unngå og bruke sammen osv.

Så å få svar som at man kan bruke alt, sier meg ingenting, jeg trenger konkrete tips.

Kan jeg feks bruke kinakål, agurt, tomat og paprika sammen på en skive?

Anonym poster: 7e4583569345a89827714c6c9ff13f9b

Du kan ha alle de grønnsakene på en skive ja, men det kan bli litt vanskelig å få i seg om du har alt på en gang. Og hvis du plages med å få i deg mat så ville jeg heller tatt å skåret små biter brød og testet hva jeg likte sammen av grønnsaker med brødet og pålegget. Prøv en bit med agurk, en bit med tomat etc.

Agurk passer fint med leverpostei eller roastbiff. Tomat passer og på roastbiff. Og du kan faktisk skjære gode tomater i skiver og ha pittelitt salt på så er det et godt pålegg i seg selv. Jeg liker ikke så godt grønnsaker på kokt egg, der vil jeg heller ha litt kaviar feks, men på omelett så er både tomat og agurk godt.

AnonymBruker
Skrevet

- Makrell i tomat og agurkskiver

- Tomatskiver, eggeskiver og majones

- Varmrøkt laks, agurkskiver og rømme (eller majones)

- Sardiner i olje på tomatskiver

Anonym poster: 44f113f09c1857786b045653134b7559

Skrevet

Du kan bruke diverse kjøttpålegg med phiadelfiaost under (hvis du liker den typen ost) eller majones. Og så er det godt å krydde kjøttpålegget litt. Feks med pepper eller grillkrydder.

Avokado og cottagecheese kan også brukes som "smør"

Skrevet

Er du her og? Hehe!

Hvis du googler vegetar smørbrød kanskje du får noen tips.....

Roastbeef med salat, remulade, sylteagurk

Reker med majones, salat, agurk og purre

Spekepølse med eggerøre

Egg og tomat

Du kan jo igrunn ha på brødskiven det du liker.....liker du potetgull på skiva, ja da tar du potetgull på skiva....gjør du ikke, så dropper du det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...