Gå til innhold

Er svart forbudt i bryllup?

Fremhevede innlegg

Gjest Errata
Skrevet

Syns svart er helt greit, litt utdatert å si at det ikke går bra. Ser for meg at det kan bli veldig fint om du f.eks. går for tilbehør i lysgult og lysblått, eller kremhvitt og rosa, f.eks. F.eks. en lys cardigan/sjal og et farget belte, pluss pynte opp med smykker og fine negler.

Tror eneste jeg hadde reagert på var om noen kom i helhvitt, eller i veldig utfordrende/oppmerksomhetskrevende klær.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Errata
Skrevet (endret)

edit: fungerte visst ikke å linke til ferdig påkledd "dukke" på HM.

Endret av Errata
Skrevet

Svart er ingen trist farge, hvorfor er da "den lille sorte" det tryggeste festantrekket for kvinner? Og hvorfor går mennene da i sort dress? Men endel mener det er fy, fordi det har vært litt fy i 30-40(?)år. Jeg går i mange bryllup som fotograf, og det er sikkert opp mot 30% som bruker sort kjole nå om dagen.

• Liker 2
Skrevet

Man kan velge en farge som ikke lyser opp også, som f.eks. kongeblå (Klar, mørk blå) eller en slags lys blå kjole:) Det samme gjelder grønt eller lilla, tenker jeg.

Men ellers kan du jo pynte den sorte kjolen med sjal/jakke, blomsterspenne til håret, sko og veske i en lysere eller gladere farge. :) Helt ærlig, så ville jeg ønsket at gjestene mine ikke valgte sort, men farger som ga glad stemning, men jeg vet at mange ikke bryr seg om det også. Jeg ville ikke blitt sur for det, men hadde synes det var gøy om den visuelle helheten i festen var munter:)

Skrevet

Eller evt. brun kjole, som ikke lyser opp. Og da kanskje en kjole man kan bruke både nå senere ( bruke med f.eks. belte senere). det kunne vært en kjole som er litt ledig, i så fall. Det er bare ment som alternativer hvis søsteren din ikke liker at du går i sort kjole, altså ;) Jeg ville også helt klart gjort unntak for en gravid søster / venninne. Det betyr mer for meg at folk koser seg på festen, og føler seg vel i klærne, enn å gå i "riktig" farge og føle seg uvel. For jeg vet hvordan det er å føle seg uvel i ukledelig kjole i bryllup:)

Skrevet

Har samme dilemma, bortsett fra at jeg ikke er gravid da. Men har lett rundt i butikkene etter den perfekte kjolen, å funnet den, men den er Svart!!! Kunne den ikke vært mørkeblå istede...

Bruden sier det ikke gjør noe, så kanskje jeg bare overser den tradisjonen denne gangen...med litt fresht tilbehør :)

• Liker 1
Gjest Mariah
Skrevet

Den eneste fargen jeg ikke kommer til å bruke i et annet bryllup enn mitt eget er hvit.

Det finnes mange fine sorte kjoler og med riktig tilbehør er de alt annet enn deprimerende.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...