Gå til innhold

Gode og dårlige erfaringer med dyrleger i Bergen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne høre om dyrleger dere anbefaler, og ikke anbefaler i Bergen.

Jeg har hørt noen negative ting om den dyrlegen vi bruker, og vurderer nå å bytte.

Er veldig redd for at noe skal gå gale når pus må i narkose. Hun trenger veldig lav dose med narkose, og er redd for at de skal gjøre feil..

Hun trenger å gå til dyrlegen for å fjerne plakk, også tror vi at hun har hull. Dette har hun ikke gjort før..

Hater å levere henne fra meg hos dyrlegen, er så redd for å ikke få henne tilbake!!

Hun tkler også veldig dårlig å være der, blir sint og stresset.

Har hørt mye fint om Erlandsen på Tertnes dyreklinikk, har noen erfaring med han?

Anonym poster: f8924d6e9b1f8ee5a8a9c1fa29433830

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erlandsen er veldig flink, rolig og profesjonell med dyr og eier.

Stresser ikke slik mange andre vet. gjør.

Har brukt han til både kattene vi har nå, og hunden vi hadde tidligere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Erlandsen er dyktig ja, han anbefaler jeg. Husk at Tertnes er stengt nå, og Ulf er ikke tilbake før 1 mai

Anonym poster: 64689d52df4552c931571e86d90ce90a

AnonymBruker
Skrevet

Typisk! Tør ikke å vente så lenge, i tilfelle det er vondt for pusen vår..

Noen andre dyrleger dere anbefaler? Evt. noen vi må holde oss unna?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Tor Kvinge på PetVet i Eidsvåg er og dyktig

Anonym poster: 64689d52df4552c931571e86d90ce90a

• Liker 2
Skrevet

Jeg går på Myrbø med hunden min, og er godt fornøyd med dem.

Skrevet

Tor Kvinge er fantastisk!! Erlandsen har jeg meget dårlig erfaring med.

Skrevet

PetVet i Eidsvåg er fantastiske! Det er en times kjøretur for oss, men er det noe galt med hunden vår tar vi den turen uten tvil. Har også vært på Straume, Askøy og i Loddefjord.

De på Straume sjekket ikke hunden skikkelig, ga oss bare resepter på kennelhoste da vi hadde vært klar på at hunden ikke hadde vært borti andre enn vaksinerte familiehunder. PetVet hørte på oss, og visst fant de et gresstrå som lå kilt fast i halsrøret og opp i nesen. De er også ekspert på narkose.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så PetVet på Eidsvåg er eksperter å narkose, og dere anbefaler dyrlege Tor Kvinge der?

Tor Kvinge er fantastisk!! Erlandsen har jeg meget dårlig erfaring med.

Kan jeg spørre hvorfor du hr dårlig erfaring med han?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Smådyrklinikken har jeg dårlig erfaring med... Og jeg vet om flere som har samme. De har begge undersøkelsesbordene OG kontor i samme rommet.

Dyreklinikken på Stend er veldig greie :)

Anonym poster: a4401257d4cb791928db989043e4ee30

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ikke til dyrlegene i Bergensområdet, men med det du beskriver hos katten din anbefaler jeg å dra til en som har tannrøntgen vil tro at katten din kanskje har tannresorpsjon http://www.lorenskog-dyreklinikk.no/?ItemID=1147

Lykke til :-)

Anonym poster: 72d455ae6a77454b99b0896e67a32f8a

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ikke til dyrlegene i Bergensområdet, men med det du beskriver hos katten din anbefaler jeg å dra til en som har tannrøntgen vil tro at katten din kanskje har tannresorpsjon http://www.lorenskog...no/?ItemID=1147

Lykke til :-)

Hva som gjør at du tror det? Hun er 4.5 år gammel. Vi bruker plaqe (?) off i maten hennes, og tørrfor fra dyrlegen.

Da vi så på tennene hennes, ser det ut som plakk utenfor de to bakerste tennene, og på ene siden er det en brun flekk midt i plakket.. Synes det så mest ut som hull..

Har PetVet tannrøntgen?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Smådyrklinikken har jeg dårlig erfaring med... Og jeg vet om flere som har samme. De har begge undersøkelsesbordene OG kontor i samme rommet.

Dyreklinikken på Stend er veldig greie :)

Anonym poster: a4401257d4cb791928db989043e4ee30

Jeg har også hørt om noen som har hatt dårlig erfaring med Smådyrklinikken, da når det gjelder narkose på små hunder som har endt trist.

Men selv har vi god erfaring derfra, med Lisbeth Holtet som kontaktet eksperter i USA for å finne ut hva som feilte katten vår, og sendte prøver til Tyskland.

Men er skeptisk til de pga det jeg har hørt, og tar ikke sjansen på å "velge feil" og ikke få pusen vår tilbake!

Hva dårlig erfaring har du?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva dere karaktiserer med dårlige opplevelser? Greit å få det ut, så andre kan advares!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler absolutt ikke Fana dyreklinikk! Dårlig service og en dyrlege som åpenbart er redd dyr.

Anonym poster: 41cb32d103090ee29ef19fc14e0c71a7

AnonymBruker
Skrevet

AB over... Mistenker det for ca 50% av alle katter over 4 år har tannresorpsjon (FORL)

http://www.mypetsdentist.com/site/view/113044_FelineToothResorption.pml

http://www.tanddyreklinikken.dk/general/katte/tr.pdf

Det er dette som oftest minner om hull/karies hos katt.

Det du beskriver som "brun flekk midt i plakket" kan også være tannstein. Altså ville jeg anbefalt en tannrens og gjerne på en klinikk som driver såpass mye med tenner at de har tannrøntgen (de må sove/ i anestesi både for tannrens og tannrøntgen så om det er behov er det fint å gjøre dette i samme omgang).

På den siden her finner du litt mer om tannstein (calculus/tartar) hos katt http://www.cathospitalofchicago.com/online-cat-health-library/dental-disease-in-cats/

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om PetVet har røntgen og peiling på tenner?

AnonymBruker
Skrevet

Etter en hyggelig samtale med resepsjonisten hos PetVett, har jeg nå bestilt time der:) Ba ikke spesielt om Tor Kvinge, da jeg så at det var andre navn som var eksperter på tenner:)

De har røntgen maskin, så da får de sjekket skikkelig..

Men vil fremdeles gjerne vite hva slags negative erfaringer dere har hatt, dere som ikke anbefaler visse dyreklinikker og dyrleger.

TS

• Liker 1
Skrevet

PetVett var et godt valg, håper det ordner seg med pusen din! :-)

Gjest pærecider
Skrevet

Da jeg bodde i Bergen brukte jeg Tor Kvinge på PetVett, var storfornøyd. Glad for at du valgte dem, det vil du ikke angre på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...