AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 Leste en artikkel om denne lille jenta fra Toddlers and Tiaras eller hva det idiotiske showet heter, du vet, hvor de kler opp barn som voksne kvinner i barbie klær og stripperdrakter til "talent"konkurransen. Les her: http://www.kjendis.no/2013/04/15/kjendis/dbtv/toddlers_and_tiaras/isabella_barrett/tv/26673515/ Barnet er 6 år, vet godt hvor mange penger hun har, og ser ikke noe galt i å like og være rik. Hun ble så rik på å vinne konkurranser, lansere eget merke med klær og sminke til slike konkurranser, osv.H -Hva er det ikke å like ved å være millionær? Jeg er en superstjerne, jeg har min egen smykkekolleksjon og jeg bare elsker å være sjef. Jeg taper aldri noe, men vinner nesten hver eneste skjønnhetskonkurranse jeg er med i, sier hun til Daily Mirror. Moren sier: Til tross for datterens luksusvaner, sier Barrett at hun likevel er opptatt av at Bella ikke skal bli bortskjemt. - Man ser jo hva som skjer med barnestjerner som Britney Spears, og jeg vil absolutt ikke at det skal skje med min datter. Men Bella gjør fine ting, og da belønner vi henne for det. - Bella har sansen for femstjerners hotell, og elsker å bli servert. Det hender hun tar av litt på roomservice, og en gang bestilte hun mat for 2 200 dollar, sier moren. 6-åringen er nemlig kravstor når det kommer til mat, og nøyer seg ikke med mat, som burgere og pommes frites. - Hun vil nesten alltid ha det dyreste, som hummer og filet mignon. Jeg vet det virker pompøst, men vi synes det bare er morsomt, siden det er en del av hennes personlighet. Greit nok at barn ikke skal ha burgere og pommes frites hele tiden, noe har ungen skjønt, men dette er jo helt på tryne Hvordan kan moren si at datteren ikke er bortskjemt? Hun er 6 år og har ingen grenser, gjør hun helt på tryne ting som å bestille mat for over 2000dollar blir det forklart med at "jo, men ungen min er en prinsesse og oppfører seg som en, sånn er det bare". Eh............ Anonym poster: 55ddb8580df3fccf69cdd340bfd82a03 12
Harlekin Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Klart hun er bortskjemt, men vanskjøtting synes jeg ikke det er. Heller "overskjøtting". Det blir nok ikke lett for henne og foreldrene når hun blir eldre, og spørs hvordan det går når hun skal leve i den virkelige verden. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Klart hun er bortskjemt, men vanskjøtting synes jeg ikke det er. Heller "overskjøtting". Det blir nok ikke lett for henne og foreldrene når hun blir eldre, og spørs hvordan det går når hun skal leve i den virkelige verden. Er vel kanskje det jeg tenker på, hun har penger og ting, men hvor er fundamentet for å bli en selvstendig voksen til slutt. Anonym poster: dbdcfd17079baa96c6bdf8f9df1673a7
Ciara Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Jeg synes faktisk det er vanskjøtsel å oppdra et barn på denne måten, ja. 4
edderkoppdame Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 det jeg reagerer mest på er at foreldre stiller ut småbarna sine som små sexobjekter. Grotesk. 9
Mafalda Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Jeg synes faktisk det er vanskjøtsel å oppdra et barn på denne måten, ja. Enig. Nå blir jo dette eksempelet veeeldig outrert og amerikansk, og det er heldigvis ikke lignende tilstander i Norge (ennå...?). Men jeg har ved noen svært få anledninger møtt på barn som er så bortskjemte og ute av stand til å ta hensyn til noen andre enn seg selv, at jeg tenker at de vil få store problemer med å klare seg videre i livet. De mangler rett og slett en del grunnleggende egenskaper. Hvis vi går ut fra at vår oppgave som foreldre er å lage robuste, voksne mennesker som tåler en støyt, som kan takle nederlag og innordne seg forskjellige omstendigheter, som kan ta ansvar og tåle at livet ikke alltid er hurramegrundt og champagne, og i tillegg er i stand til å ta hensyn til andre enn seg selv- så nærmer det seg en form for vanskjøtsel når man velger å oppdra barnet på en måte som ikke ivaretar en eneste av disse egenskapene. For øvrig helt enig i at slike skjønnhetskonkurranser er helt på trynet. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 Hu,, blir hardt å lande på landjorda når hun ikke er uskyldig søt lengre. Og hun må faktisk finne en skikkelig jobb. Anonym poster: bc818142533fc4cbb9a29cd946f60d58
Gjest Riskjeks Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Synes det der rett og slett er helt jævlig.
Ciara Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Foreldrene høres helt blåst ut, da. Når du synes det er morsomt at datteren din på seks år tar av med roomservice og krever hummer, vel, da er det noe galt med deg som forelder. Jeg hadde blitt så inderlig forbanna, flau og skamfull at jeg ikke hadde visst hvor jeg skulle gjøre av meg, og jeg hadde i hvert fall ikke fortalt om det i et intervju. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå