Gå til innhold

Velkomstdrink?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelt og greit;hva serverer dere til velkomstdrink?Jeg har ikke bestemt meg for noe. :perebrus:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi serverer Champagne (Bollinger, nam!) pluss et alkoholfritt alternativ (men det har vi ikke bestemt ennå).

Skrevet

Vi serverer kaffe, mineralvann og kringle som velkomstmat ved mottagelsen kl 15. Ca 16.30 får all gjestene beskjed om å finne plassene sine, og på vei inn i middagssalen serverer vi Martini Asti og Mosell.

Skrevet

Vi skal servere musserende vin (liker ikke champagne) med glasserte jordbær. (jordbær dyppet i sjokolade, og rullet i kokos) :tunge1:

Skrevet

Det beste alkoholfrie alternativet til muserende er Mozell.

Skrevet

Vi skal servere Martini Asti med jordbær, og mozell som alkoholfritt alternativ.

Skrevet

Vi skal ha Martini Asti og en eller annen champagne..

Skrevet

Vi skal servere en søt og god drink som både kan være alkoholfri og med alkohol. Blandes slik:

- Halvt glass 7up

- Halvt glass tropisk nektar

- Vodka (eller ikke for et alkoholfritt alternativ)

- En liten dæsj solbærsirup som faller ned til bunnen av glasset og skaper en nydelig effekt.

Særdeles frisk og god på en varm sommerdag. :)

Skrevet

Hos oss blir det mest sannsynlig "vanlig" Martini Asti.

Testet jacobc creek musserende vin i helga. Synes deres rødvin er superb og tenkte at det var sikkert den musserende vinen også. DER tok jeg feil. Sambo og jeg syntest den var pyton. :kvalm:

Så det blir Asti og alkoholfri "champagne" fra sverige til barna. Kommer også til å ha et et alkoholfritt alternativ til avholds- og gravide.

Skulle gjerne hatt champagne men finner ingen jeg liker. :-?

Skrevet

Jeg synes Martini Asti-en blir altfor søt, og vanlig Champagne blir altfor surt(HJELP!). Men jeg vet at det for tida er populært å bruke ferskensaft/juice i musserende/Champagne, og så putte ferskenkuler oppi. Lurte på å gjøre noe sånt jeg(liiiiiiiiiiker fersken :-) ) Ellers er mye av familien min glad i velkomstdrinker med masse frukt svømmende oppi, og en god del ekstra "vitaminer" ;)

Skrevet

Etter vielsen og før middagen skal de som vil samles i hagen til mamma hvor det vil bli servert Bellini, champagnebrus, jordbær og snacks.

*krysser fingrene for at det blir fint vær*

Skrevet
Men jeg vet at det for tida er populært å bruke ferskensaft/juice i musserende/Champagne, og så putte ferskenkuler oppi. Lurte på å gjøre noe sånt jeg(liiiiiiiiiiker fersken :-)

Namme..hørtes godt ut. Vi har og vurdert en slags punsch.

Skrevet

Vi skal servere en italiensk, kjempegod rosévin før middag. Som velkomstdrink til festgjestene senere på kvelden blir det en drink laget av brun rom, grenadinjuice og ingefærøl.

Skrevet

Regner med at vi ender opp med champagne, men har ikke bestemt hvilken enda. Skal få min kjære til å spørre sjefen sin om råd, han har nemlig peiling.

Skrevet

Det blir musserende........Freixnet tror jeg...............

Skrevet

Vi skal ha musserende. Synes det (eller aller helst Champagne selvsagt) er mest stilfullt og passende som velkomstdrink i et bryllup.

Ingenting sier høytid og fest som Champagne :-)

Men vi skal ha meeeengder med sprudlende drikke, så vi går for en god musserende (ellers går vi konkurs ;-)). Har ikke valgt ennå, men skal ha smaking i påsken. Vi får hjelp av en venn som jobber med vin til å plukke ut noen alternativer.

Skrevet

Martini Asti eller en eller annen Asti, med frosne jordbær i glasset.

Mmmm - dette liker brudeparet godt :wink:

Og Mozell til de som måtte ønske det.

Skrevet

Hei

Ei veninne av meg jobber på polet og gav meg et godt tips:

Pass på at ikke velkomstdrikken "ødelegger" for vinen til forretten. Skal du ha en søt vin til forett må ikke velkomsdrikken være søtere.

Vi skal ha musserende Chapell hill som er noe halvtørr og litt søt og til forrett skal vi ha Green Label til sjømatspyd (kamskjell, breiflabb og scampi) med appelsinsaus på grønnsaksseng. Det er kanskje god ide å forhøre seg med noen som kan det??

Skrevet

Oj...her var mye godt...tror jeg tar alle sammen til velkomstdrink(er)

*hikk* :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...