Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med en stund, men vi har et veldig turbulent forhold. Når vi har det bra, har vi det veldig bra. Han er både morsom, søt og snill, egentlig alt jeg vil ha. Jeg elsker å tilbringe tid med han, og drømmer ofte om å flytte til en større leilighet, få flere dyr, i det hele tatt planlegge en framtid.

Men vi har som sagt mange nedturer. Vi krangler MYE. Minst én heftig krangel hver dag/annenhver dag. Som regel om småting, men vi blir begge veldig frustrerte og sinna etterhvert. Jeg er nok den som blir raskest litt irritert, men til gjengjeld er han mye "bedre" på personangrep. Han har sagt så mye slemt, og det er så vanskelig for meg å glemme det... Tenker minst én gang i uka at jeg ikke orker dette lenger, og får lyst til å slå opp.

Vi har prøvd i flere måneder å kommunisere bedre, men det er vanskelig. Merker liten bedring. Vi har også prøvd å bli flinkere til å gjøre ting sammen, som å gå på kino eller lang tur med hunden. Det hjelper likevel ikke på krangleproblemet...

Så, hva er deres erfaringer? Kan slikt bli bedre over tid, eller burde man gi opp først som sist? Er det mulig å elske hverandre, men rett og slett ikke klare å leve sammen?

Anonym poster: 36c920903d210d449bdb47022401da66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere prøvd profesjonell hjelp? Jeg kjenner minst ett par som fikk det veldig mye bedre etter å ha gått til en terapeut (tror de valgte en litt alternativ type). Å finne ut av ting selv kan nok ofte være vanskelig. Og noen ganger er man så forskjellige at man ikke "kan" bli enige om en måte å leve sammen på.

Anonym poster: b67c24fa46cf0b6b8dabafcf9b0c7c22

Gjest Leseren
Skrevet

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med en stund, men vi har et veldig turbulent forhold. Når vi har det bra, har vi det veldig bra. Han er både morsom, søt og snill, egentlig alt jeg vil ha. Jeg elsker å tilbringe tid med han, og drømmer ofte om å flytte til en større leilighet, få flere dyr, i det hele tatt planlegge en framtid.

Men vi har som sagt mange nedturer. Vi krangler MYE. Minst én heftig krangel hver dag/annenhver dag. Som regel om småting, men vi blir begge veldig frustrerte og sinna etterhvert. Jeg er nok den som blir raskest litt irritert, men til gjengjeld er han mye "bedre" på personangrep. Han har sagt så mye slemt, og det er så vanskelig for meg å glemme det... Tenker minst én gang i uka at jeg ikke orker dette lenger, og får lyst til å slå opp.

Vi har prøvd i flere måneder å kommunisere bedre, men det er vanskelig. Merker liten bedring. Vi har også prøvd å bli flinkere til å gjøre ting sammen, som å gå på kino eller lang tur med hunden. Det hjelper likevel ikke på krangleproblemet...

Så, hva er deres erfaringer? Kan slikt bli bedre over tid, eller burde man gi opp først som sist? Er det mulig å elske hverandre, men rett og slett ikke klare å leve sammen?

Anonym poster: 36c920903d210d449bdb47022401da66

Jeg har opplevd slike problemmer med samboeren pga forskjeller i personlighet, tankemåter, interesser... Vi har brukt så mye energi tom parterapi for å få forholdet til å fugere. Ekte, sterk kjærlighet, begge på samme alder, samme utdannelsesnivå, gode inntekter men likevell mye krangel, frustrasjoner, vonde ord og tårer. Over tid problemene utvikler seg og ødeleger livskvalitet ...vi ga opp etter at vi ble veldig slitne. Så ble det dyp sørg og savn...men man må bestemme seg, og gå videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...