Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det denne du mener, 9na?

Symphony No. 5: Toccata

I så fall har jeg endelig funnet ut hvor jeg hadde den melodien fra. :hoppe: Trodde det var Krompen & MM's bryllup, men det var ikke så langt unna da. :wink: Den er ihvertfall utrolig, vanvittig flott!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det denne du mener, 9na?

Symphony No. 5: Toccata

I så fall har jeg endelig funnet ut hvor jeg hadde den melodien fra. :hoppe: Trodde det var Krompen & MM's bryllup, men det var ikke så langt unna da. :wink: Den er ihvertfall utrolig, vanvittig flott!

Jeg fikk ikke hørt på linken din, Verene, men det er det den heter, så det stemmer sikkert!

Ja, den er så fin!

Skrevet

Syns den var litt rar jeg... Litt rar takt på en måte.....

Skrevet

Ja jeg syns ogsp den var helt rar...

Skrevet

Den er veldig spesiell ja. Men jeg kan tenke meg den musikken på en måte fyller kirkerommet skikkelig, og det er så flott! Det skal være litt leven fra orgelet når man nettopp er blitt gift. :kul:

Skrevet

...kanskje jeg skal høre med organisten vår om han kan spille denne? *gruble litt* :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har ikke helt bestemt oss.

Men akkurat nå har jeg veldig lyst på "Trumpet Voluntary" (eller "Prince of Denmarks march" - det er samme melodien) enten som inngangs eller utgangsmarsj- og da med trompet og orgel.

Purpose av Nordraak er også aktuell, men den passer vel best som inngang.

Eller kanskje "Brudemarsj fra Seljord" eller Jan Magne Førdes "Bruremarsj". Det er jo så mange fine å velge mellom.

Toccata er veldig fin. Den er veldig "stor" på en måte. Men jeg har mest lyst på noe som er mer melodiøst.

Selv orker jeg ikke den "vanlige" bryllupsmusikken. Jeg får litt assosiasjoner til hjemmevideo-programmer på TV3, :o dere vet slike programmer der bruder snubler og detter og bryllupskaka velter osv.

Skrevet

Bare et spørsmål. Trumpet voluntary og Trumpet tune (som den heter på siden til orkdalsmenighetene) er vel den samme? Eller? :-? Begge er jo av Jeremiah Clarke, etter hva jeg har forstått?

Skrevet
Selv orker jeg ikke den "vanlige" bryllupsmusikken. Jeg får litt assosiasjoner til hjemmevideo-programmer på TV3' date=' :o dere vet slike programmer der bruder snubler og detter og bryllupskaka velter osv.[/quote']

Jeg forbinder det der med Lohengrin jeg, ikke Mendelsohn. :wink: Ellers styrer også jeg unna førstnevnte pga. assosiasjoner til alskens amerikanske såper. Mendelsohn MÅ jeg ha inn, kunne ikke tenke meg noen annen. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja enig. Det er mest Lohengrin som vekker slike assosiasjoner.

Verene: Den melodien av Clarke som ligger på Orkdalsmenigheten er den samme som blir kalt Trumpet Voluntary eller Prince of Denmarks March andre steder. Tipper det er en liten feil på den siden. Men det er en nydelig marsj. Jeg har lyst til å ha den med trompet og orgel.

Skrevet

Mendelsohn er absolutt ikke noen inngangsmarsj for oss. Denne skal vi ha ut. Syntes melodien er i en slik tone at det virker som om vielsen er ferdig....

Vi vurderer Lohengrin inn. Ja, spilles kanskje i mange såper, men det er denne sangen som virkelig får meg til å tenke bryllup. Er ikke så mange andre marsjer jeg forbinder med bryllupsmarsj.

Canon In D kunne jeg tenke meg å høre (foreløpig ikke plass på maskinen til nedlasting), da jeg elsker "Brudens far".

Skrevet

Vi skal ha "Brudeslått fra Øre" som inngangsmarsj og "Purpose" av Nordraak som utgangsmarsj.

Vel og merke om organisten går med på det altså! :)

Skrevet

Vel og merke om organisten går med på det altså! :)

Det gjør han sikkert :wink:

Skrevet

Liten advarsel ang. Canon in D - den er utrolig populaer, saa den begynner aa bli litt klisje! Men den er soet, altsaa! Naa trenger man jo ikkevaere saa original, bestandig, da, men jeg nevnte en gang Canon in D til min kjaere og han mente at den er skikkelig oppbrukt. Kanskje det er mer her borte, men....Jeg kunne godt tenkt meg den selv, jeg, men jeg hoerer den nesten hver gang jeg hoerer paa Classic FM.

Skrevet

Har aldri hørt canon i bryllup. Men vårt bryllup blir jo en klisje da så det gjør kanskje ingen ting. :wink: De mest brukte salmene, klisje tekstlesning ++

Skrevet
Har aldri hørt canon i bryllup. Men vårt bryllup blir jo en klisje da så det gjør kanskje ingen ting. :wink: De mest brukte salmene' date=' klisje tekstlesning ++[/quote']

Og den største klisjeen av alle: Vi svarer ja :hoho:

Skrevet

Ja :ler:

jeg bryr meg fint lite om vi gjør noe likt som alle andre.

Skrevet

Vi tenkte aa gjoere en liten vri og si "tja" isteden. :hoho: Bare for aa vaere litt originale..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...