Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har fortalt meg at han ikke elsker meg lengre. Men vi skal prøve en stund til. Hjertet mitt er knust. Noen som har vært i samme situasjon?

Anonym poster: c56d46a04ac2b4ed4ec409bde51d1491

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke med samboer, men med kjæreste, ja. Helt forferdelig å gå gjennom, men det er i grunnen ikke noe du får gjort. Lykke til :klem:

Anonym poster: 98b518819c9fa68c4a90f7b5c6213e1b

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

det er vondt å være i den situasjonen du er i nå, men hvorfor vil dere prøve mer ettersom

han ikke elsker deg lenger?

Jeg kunne ikke tenkt meg å fortsette å være sammen en som innrømmer at han ikke har disse romantiske følelsene for meg lenger...

Kanskje det er lurere å gå hver til sitt så du kan prøve å komme deg videre i livet? i stedenfor å bli i forholdet å pine deg selv..?

Endret av NozMonster
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

det er vondt å være i den situasjonen du er i nå, men hvorfor vil dere prøve mer ettersom

han ikke elsker deg lenger?

Jeg kunne ikke tenkt meg å fortsette å være sammen en som innrømmer at han ikke har disse romantiske følelsene for meg lenger...

Kanskje det er lurere å gå hver til sitt så du kan prøve å komme deg videre i livet? i stedenfor å bli i forholdet å pine deg selv..?

Jeg er redd. Og fordi jeg føler at jeg har skyld i dette. Jeg har gjennomgått noe fordelig det siste året som har gått utover vårt forhold - uheldigvis.

- S

AnonymBruker
Skrevet

Hvis følelsene hans er borte, er det ingenting du/dere kan gjøre, det blir bare vondere jo lenger du er i forholdet. Og han får kjenne om han savner deg. Vet du har det forferdelig vondt nå.

Anonym poster: 3b0c8ecdfc95e286b1c330f005bb2235

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis følelsene hans er borte, er det ingenting du/dere kan gjøre, det blir bare vondere jo lenger du er i forholdet. Og han får kjenne om han savner deg. Vet du har det forferdelig vondt nå.

Anonym poster: 3b0c8ecdfc95e286b1c330f005bb2235

Takk for svar :) Han tror ikke jeg har det vondt, ser ingen tristhet i øynene hans eller at han føler at han gjør meg såret og lei.. er dette normalt!?!?

AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde ikke min heller , og nå har hun nettopp flyttet ut. Håper det går bra! Jævlige greier.

Anonym poster: 6884bdd6667c9807d032969b878b28d4

Skrevet

Takk for svar :) Han tror ikke jeg har det vondt, ser ingen tristhet i øynene hans eller at han føler at han gjør meg såret og lei.. er dette normalt!?!?

Synes ikke det selv, lite empatisk.. men siden han har sagt han ikke elsker deg lengre, har han sikkert tenkt en del på dette og bearbeidet det en stund. Han er nok ikke slik med vilje. Uansett, du må ha det vondt nå, sender deg mange klemmer :klemmer:

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

hva som er normalt og unormalt når det kommer til folks følelser og reaksjoner er det vel ingen som har svar på.

Kanskje det ikke helt har gått opp for han enda?

Endret av NozMonster
AnonymBruker
Skrevet

Å forsøke litt til er bare å utsette sorgen du må igjennom uansett.

Anonym poster: bb4292cc14d0034ec775031d0c6ae07f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS Her. får på følelsen av at de fleste mener at det vil ende i en slutt uansett. det finnes vel muligheter for at det kan snu seg, hvis det fokuseres mer på forholdet?

Gjest Inggolf
Skrevet

TS Her. får på følelsen av at de fleste mener at det vil ende i en slutt uansett. det finnes vel muligheter for at det kan snu seg, hvis det fokuseres mer på forholdet?

nja, jeg har en sterk følelse av at tankene og følelsene om at "han elsker meg ikke lenger" vil overta og dominere bevisst og ubevisst. (med ubevisst så tenker jeg på at det er lett å trekke meg unna og bli innesluttet uten at du nødvendigvis er klar over det).

men for all del- om du har troa, så er det vel verdt et forsøk..

Skrevet

Hvis du klarer å legge fra deg tanken om at han ikke elsker deg lenger, så er det en sjanse for å vekke følelsene hans igjen. Jeg tror derimot det blir veldig vanskelig. Som Noz skriver, du kommer til å trekke deg unna og bli innesluttet. Når du kysser han blir det vanskelig å la være å tenke på at følelsene ikke er gjensidige og det blir vanskeligere for deg å være i nærheten av han. Det er selvpining. Jeg hadde trukket meg unna og latt han kjenne på savnet.

Skrevet

Menn kan ha problemer med å vise følelser, men kan vel også bety at han vil at du skal gjøre det siste steget å bryte. Å si noe sånt uten å vise noen følelser rundt det ville for meg vist lite engasjement i å gjøre noe med det.Som NozMonster skriver.. Kanskje ikke vits å pine deg selv?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg er redd. Og fordi jeg føler at jeg har skyld i dette. Jeg har gjennomgått noe fordelig det siste året som har gått utover vårt forhold - uheldigvis.

- S

De øynene du nå ser var engang mine.

Hvor mye du har såret ham i løpet av året som har gått vet jeg ikke. Jeg vet bare at det er fullt mulig å drepe alle de følelser noen som engang elsket deg hadde. Og det tar faktisk tid.

Jo, han ser nok fint at du er lei deg, men at det ikke rører ham forteller meg at han har sørget ferdig, han har grått ferdig, han er tom nå.

Tom og med et ønske om å kunne gå videre.

Om det finnes muligheter tror jeg er veldig avhengig av om alle følelser har omkommet i løpet av dette året.

Det er det bare ham som kan svare på.

Harde ord ? Ja, jeg er redd det er det.

Gjest Inggolf
Skrevet

De øynene du nå ser var engang mine.

Hvor mye du har såret ham i løpet av året som har gått vet jeg ikke. Jeg vet bare at det er fullt mulig å drepe alle de følelser noen som engang elsket deg hadde. Og det tar faktisk tid.

Jo, han ser nok fint at du er lei deg, men at det ikke rører ham forteller meg at han har sørget ferdig, han har grått ferdig, han er tom nå.

Tom og med et ønske om å kunne gå videre.

Om det finnes muligheter tror jeg er veldig avhengig av om alle følelser har omkommet i løpet av dette året.

Det er det bare ham som kan svare på.

Harde ord ? Ja, jeg er redd det er det.

Men om han har grått ferdig og ønsker å gå videre, hvorfor er han da villig til å forsette? :klo:

Det kan jo ikke være av sympati for TS heller, i og med at han "ikke bryr seg" om at hun er lei seg?

Godt mulig at du har rett i innlegget ditt LillePus, og at dette er en erfaring du selv har gjort deg, men i mine

ører så var det ikke så logisk.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Men om han har grått ferdig og ønsker å gå videre, hvorfor er han da villig til å forsette? :klo:

Det kan jo ikke være av sympati for TS heller, i og med at han "ikke bryr seg" om at hun er lei seg?

Godt mulig at du har rett i innlegget ditt LillePus, og at dette er en erfaring du selv har gjort deg, men i mine

ører så var det ikke så logisk.

Mulig det er meg som misforstår, men jeg forstod HI som han ikke elsker TS lenger og dermed ikke er villig til å fortsette mens TS gjerne vil forsøke å gi samlivet et nytt forsøk.

Om det er ham som har sagt seg villig til å prøve litt til så kan det være for å enten dempe hennes smerte eller for selv å få ro mens han tenker de siste tankene rundt et videre samliv med TS.

Kanskje det er å kreve litt mye av ham å må også kreve hans medfølelse og støtte når hun har det vondt ...

Kanskje han ikke lenger har styrken til å gi den støtten nå ?

Jeg leser TS videre som at i den vanskelig perioden hun har hatt så har det funnet sted mye som nok har såret ham.

Det er basert på min forståelse av disse to tingene jeg trekker mine sammenlikninger og "konklusjoner".

Hva som har funnet sted vet bare TS, hva det som fant sted har gjort med ham vet bare han.

Jeg leser bare noen svært kjente situasjoner, og (feil)tolker status ut i fra dette.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Tror forholdet deres har større sjangs til å overleve om dere går fra hverandre en stund. Først da får man kjent på virkelige følelser.

AnonymBruker
Skrevet

Og det fikk du rede på idag eller?

Anonym poster: edb2b9b8fd3f9fb4af16563de2cadeeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...