Gå til innhold

røyking og div foran barn

Anbefalte innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Er på veg ut av et forhold,og er så usikker på barnas samvær med far og hans foreldre.(tar barna ofte med seg til sine foreldre der de er flere som røyker,inkludert han selv) De følger ikke så godt med på hva barna ser på av tv/film og spill samt de røyker med barn tilstede....

Hva kan jeg gjøre med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyker de inne? Hvis ikke ser jeg ikke problemet med det. Hva er det barna ser på tv? Hvis det er ille, ta en prat med han.

Skrevet

Antagelig ingenting.

Selv om du måtte mislike det svært mye (selvfølgelig) så er det ikke ulovlig...

Du får prøve å trøste deg med at barn inntil nylig vokste opp sånn....

Fryktelig mager trøst, men utover å be de la vær så kan du ikke gjøre noe.....?

Skrevet

Det er dessverre en av (bak)delene ved et samlivsbrudd; du vet ikke hva som skjer når barna er hos far. Og du har heller ikke stemmerett når det gjelder han og hans rutiner. Det er selvsagt ikke bra å røyke med barna til stede, men det er som andre sier over her ikke ulovlig.

Skrevet

Ja, de røyker inne!Vet at det ikke er ulovlig altså-men synes det er dårlig.

Når det gjelder tv så går det på at "barna" som nå er fra 12- 20 år ser på filmer som ikke er tilpasset deres aldersgenser og spiller voldelige og skremmende pc-spill-foreldrene følger ikke med på dette.

Nytter ikke å ta noen prat om det-og jeg kan ikke stole på det han sier heller.

Kan jeg ikke melde slike "forhold" som bekymring til BV hvis han ikke kan "innrette seg?

Jeg mener nå at det er en forelders oppgave å verne barna fra det som er skadelig for dem?

Skrevet

rettelse ,barna til foreldrene hans er fra 12 til 20-våre er under 5.

Skrevet

Jeg tror ikke du kommer så langt med dette, selv om du er aldri så bekymret.

Barnevernet har høy terskel for å gå inn i krangler om samvær og barnefordeling, og i alle fall ikke på et så "tynt" grunnlag som røyking og tv-titting. Derimot kan du prøve å henvende deg til familievernkontoret og høre hva de sier om saken. Men jeg tviler egentlig på at det er så mye du får gjort her, far har rett til å bestemme når barnet er hos ham, med mindre vi snakker virkelig omsorgssvikt og farlige situasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...