Gå til innhold

Mann og vil ha barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 27 år gammel enda, men lengter etter barn. Og er singel.

Jeg er utrolig svak for barn, har jobba i barnehage og der fant jeg ut av jeg ikke ville jobbe med dette, men samtidig fant jeg ut at jeg elsket barn. Iallefall de snille:-)

Så kommer problemet mitt: Jeg sliter veldig på mange områder i livet mitt, bla. manglende jobb, utdannelse, hus eller bil. Leier leilighet. Jeg har også litt angst-problemer og dårlig selvtillit.

Jeg sliter nok kanskje også litt med det motsatte kjønn, selv om jeg har hatt en kjæreste og noen få ONS. Jeg er kanskje litt innsluttet, og blir ikke så fort kjent med nye folk. Innerst inne tror jeg at jeg har en fin personlighet, med mye humor. Folk sier også at jeg er en smart person, selv om jeg ikke føler det helt selv.

Ser dere jenter på det som en ekstra kvalitet at en mann ønsker seg barn? Tror dere jeg ville blitt mer attraktiv for jentene dersom jeg tar tak i livet mitt? Har jeg mulighet til å oppnå målet mitt om å få barn. Er også redd for at det skal ta lang tid før det skjer, og at jeg vil bli en gammel pappa..

Jeg føler liksom at jeg kaster bort et mulig fullverdig liv, bare pga redsler og angst. For jeg har tanker som rett og slett hindrer meg i å komme meg videre. Har gått til psykolog en god stund, uten nevneverdig resultat.

Huff, jeg høres vel sikkert litt patetisk ut, men.. Det får gå:-P

Anonym poster: f10e304afd0d7d87d8fcaa3d6db3ded5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du er mann så slipper du ihvertfall å bekymre deg for å gå ut på dato ;)

Skrevet

Jeg tror absolutt du blir mer attraktiv om du tar tak i livet ditt, ja. Start med det.

Det er ikke rart å ønske seg barn og familie. De aller første gjør det. Men fokuser på å finne en jente du trives med først.

Skrevet (endret)

Jeg stusser veldig på det du skriver.

Du elsker barn, men vil ikke jobbe i barnehage. Du elsker bare snille barn. Du sliter psykisk, har ikke jobb og å gå til psykolog hjelper deg ikke.

Hvorfor har du lyst på et barn? Er det for at du skal få det bedre? Fordi de er så søte og morsomme og gir deg så mye?

For barn skal ikke bli født for å gi til foreldrene, men for å av foreldrene. Hva har du å tilby dette barnet som du ikke kunne tilby de i barnehagen?

Hva om du får et barn som ikke er "snilt"? En skikkelig liten "ramp"? (Jeg regner med at du mener blide og føyelige barn som "snille".)

Vil du ha barn så gjør dette barnet en stor tjeneste og få orden på livet ditt først.

Ikke for å bli mer attraktiv som kjæreste, men for å kunne vare en god pappa for et barn.

For å ha barn er utrolig krevende på så mange måter. Du må sette barnets behov langt foran dine egne hele tiden. Selv om du sliter med angst eller andre ting må barnets behov oppfylles.

Så ja, få orden på livet ditt. Ikke for å få en kjæreste, men for å være skikket til å bli pappa om det noengang skal skje.

Når det gjelder psykologen er det vanligvis to grunner til at det ikke hjelper. Han eller hun er feil psykolog for deg, eller du jobber ikke hardt nok med deg selv.

En psykolog kan ikke redde deg og fikse alt for deg.

De kan hjelpe deg til å se løsninger og støtte deg når du strever selv for å gjennomføre dem. 90 prosent av jobben gjør du selv mellom timene. 9 prosent gjør du i timene. Psykologen gjør den siste prosenten.

Endret av leirbål
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du elsker barn, men vil ikke jobbe i barnehage. Du elsker bare snille barn. Du sliter psykisk, har ikke jobb og å gå til psykolog hjelper deg ikke.

Hvorfor har du lyst på et barn? Er det for at du skal få det bedre? Fordi de er så søte og morsomme og gir deg så mye?

For barn skal ikke bli født for å gi til foreldrene, men for å av foreldrene. Hva har du å tilby dette barnet som du ikke kunne tilby de i barnehagen?

Hva om du får et barn som ikke er "snilt"? En skikkelig liten "ramp"? (Jeg regner med at du mener blide og føyelige barn som "snille".)

Vil du ha barn så gjør dette barnet en stor tjeneste og få orden på livet ditt først.

Ikke for å bli mer attraktiv som kjæreste, men for å kunne vare en god pappa for et barn.

For å ha barn er utrolig krevende på så mange måter. Du må sette barnets behov langt foran dine egne hele tiden. Selv om du sliter med angst eller andre ting må barnets behov oppfylles.

Så ja, få orden på livet ditt. Ikke for å få en kjæreste, men for å være skikket til å bli pappa om det noengang skal skje.

Når det gjelder psykologen er det vanligvis to grunner til at det ikke hjelper. Han eller hun er feil psykolog for deg, eller du jobber ikke hardt nok med deg selv.

De kan hjelpe deg til å se løsninger og støtte deg når du strever selv for å gjennomføre dem. 90 prosent av jobben gjør du selv mellom timene. 9 prosent gjør du i timene. Psykologen gjør den siste prosenten.

Jo, det skal jeg si deg.

Selv om jeg elsker barn, vil jeg ikke jobbe i barnehage av flere grunner. En ting er at det var mye dødtid, spesielt i utetiden, så dagene gikk treigt. Jeg jobbet med bare kvinner, og tro meg, der var det mye sladder og enkelte ansatte mislikte hverandre sterkt. Det ble slitsomt. I tillegg syns jeg enkelte arbeidsoppgaver som å synge, spille skuespill ble fryktelig flaut, og det var helt forferdelig å drite seg så ut foran andre voksne.

Jeg har lyst på barn, fordi barn gir en mye livskvalitet og jeg har alltid drømt om pappa-rollen. Lære gutten å spille fotball osv. Jeg VET at jeg ikke er klar for dette nå, hverken økonomisk eller mentalt. Kjæreste har jeg jo heller ikke.

TS

Anonym poster: f10e304afd0d7d87d8fcaa3d6db3ded5

AnonymBruker
Skrevet

Ehh, jeg elsker barnet mitt, men kunne virkelig aldri tenke meg å jobbe i en barnehage!! jeg elsker mitt eget barn, men liker ikke nødvendigvis alle barn på jord av den grunn ??

Å ønske seg barn er jo bare fint :) men du bør ha en jobb, og et sted og bo, før du tenker på både kjæreste og familie.

Å ha familie skal vere synonymt med og ha det trygt :)

jeg ville fått bukt med angstproblemer før jeg begynte å tenke på barn... husk at du skal vere den store stødige klippen i livet til barnet og kjæresten din :)

Det er jo lenge til du trenger å bekymre deg for å bli en gammel far!! :)

Anonym poster: 03de4302730827786555d6a54c34c2f5

Skrevet

Ehh, jeg elsker barnet mitt, men kunne virkelig aldri tenke meg å jobbe i en barnehage!! jeg elsker mitt eget barn, men liker ikke nødvendigvis alle barn på jord av den grunn ??

Å ønske seg barn er jo bare fint :) men du bør ha en jobb, og et sted og bo, før du tenker på både kjæreste og familie.

Å ha familie skal vere synonymt med og ha det trygt :)

jeg ville fått bukt med angstproblemer før jeg begynte å tenke på barn... husk at du skal vere den store stødige klippen i livet til barnet og kjæresten din :)

Det er jo lenge til du trenger å bekymre deg for å bli en gammel far!! :)

Anonym poster: 03de4302730827786555d6a54c34c2f5

Helt enig! Du har fremdeles god tid igjen! :)

Du har ikke noe hobbyer eller bruker å dra andre steder hvor det blir naturlig å prate med andre jenter som er der?

hva med å melde deg inn på møteplassen f.eks? (jeg fant min mann der! selv om jeg ikke hadde noe troa på det.. men gjennom nett så blir det kanskje enklere å komme i kontakt, siden du kan skrive det du vil, og se over før du sender?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...