Gå til innhold

Jeg er lærer. Kan jeg jobbe som ped.leder i barnehage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet allmennlærer, og har jobbet mange år i skolen. Har hatt første klasse flere ganger. Kan jeg få jobb som pedagogisk leder i barnehage? Jeg har tilleggsutdannelse i spesialpedagogikk. Det er noen ped.lederstillinger jeg kunne tenke meg å søke på, men hvis det er helt uaktuelt å bli ansatt med min utdannelse, så er det kanskje ingen vits?

Anonym poster: d54411938561af9382daf791dca7fad6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du må ta førskolelærerutdanningen fra skratch.

Anonym poster: 2b914a3bdb9bb973c698508f6a7298c7

Skrevet

Nei. Du må ta førskolelærerutdanningen fra skratch.

Anonym poster: 2b914a3bdb9bb973c698508f6a7298c7

Det er en sannhet med modifikasjoner. Saken er at det er stor mangel på førskolelærere her til lands. Det er mange som ikke har førskolelærerutdanninga som jobber på dispansasjon. Du kan nok søke men kommer bakerst i køen i forhold tid de med rett utdannelse om det er slike søkere til stillingen. Tviler og på at du vil få noen fast jobb, men heller vikariat.

AnonymBruker
Skrevet

Barnevernspedagoger kan jobbe som pedledere ved å ta 60 ekstra poeng i småbarnspedagogikk (eller noe sånt) Vil tro det samme gjelder for en lærer. Regner med du kan ta disse poengene deltid/kveldstid ved siden av jobb. At du skal måtte ta førskolelærer helt ffra scratch tror jeg uansett ikke du må! Får nok mye godkjent av fag du har allerede. Lykke til!

Anonym poster: 2849ddf40d9b31dc0ea4498374bfd433

Skrevet

I utgangspunktet så må du være barnehagelærer men det er såpass stor mangel at jeg vil tro det er gode muligheter for å få jobb :-) hvis du vil kan du som over her sier ta småbarnspedagogikk (30 stp) + barnehagepedagogikk (30 stp) da oppnår du lik kompetanse som en barnehagelærer. Jeg er utdannet barnevernspedagog tar nå småbarnsped på deltid, er på skolen to dager i måneden og jobber fullt som Ped.leder ved siden av. Får dette betalt av arbeidsgiver :-)

• 1 år senere...
Skrevet

Hei! Lurer på om du fant ut av noe om du kunne arbeide som ped.leder som utdannet allmennlærer, eller om du måtte ta noe mer skole? Jeg studerer grunnskolelærer 1-7 nå, tredje året. Men er veldig usikker på hva jeg egentlig vil. Tenker å ta dette ferdig, slik at jeg iallefal har en utdannelse, men merker jeg blir helt deprimert av å hele tiden gå å tenke på hva jeg egentlig vil. Ped.leder har da kommet opp ofte i tankene, siden jeg har vært i praksis i barnehage tidligere, og trivdes der. Håper på svar fra deg :)

Anonymous poster hash: 6da0d...16f
Skrevet

Du kan, på dispensasjon. Men du stiller bakerst i køen.

Skrevet

Om man da ønsker å ta noe mer for å få litt mer kunnskap, og stille sterkere, vet du da om det holder å ta småbarnspedagogikk? eller må man ta barnehagelærer, som er 3årig? Skjønner jo at det selvfølgelig er lurt å ha barnehagelærerutdannelsen, men frister lite å starte på en 3årig utdannelse, etter endt 4årig utdannelse.

Anonymous poster hash: 6da0d...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...