Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til jenter:

Er det noe som heter dette i deres vokabular? Mener dere at det finnes gutter/menn som ikke er bra nok eller er altfor bra for dere?

Hva slags ting er det som gjør at dere eventuelt tenker at en gutt ikke rekker opp til deres krav, eller at dere ikke når opp til en gutts krav?

Er det utseende-forskjeller, status, penger, utdannelse eller andre ting?

Som gutt med middelmådig utseende, lite utdannelse og karriere-fremtid, tar jeg meg ofte selv i å tenke at jeg ikke er bra nok for veldig mange jenter. Så egentlig vil jeg bare får bekreftet eller avkreftet som slike antagelser er reelle, eller om det bare er mine paranoide og selvkritiske tanker.

Jeg antar at "Out of my league" gjelder like mye for begge kjønn, men at den negative delen (at jeg ikke er bra nok) gjelder mest for menn. Og at den andre delen (h*n er ikke bra nok for meg) gjelder mest for kvinner. Jeg går langt i å antyde at kvinner trolig er mer opptatt av utseende, status, karriere og penger enn det menn er.

Har jeg rett/tar jeg feil?

Anonym poster: 8a567789cfa76dc28fe57db37d0c4441

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg står og faller alt på personligheten.

Anonym poster: 33aab867012ef01784360948ffce492f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger tenkt "han er alt for fin for meg", for å så oppdage en skikkelig dritt personlighet, og da tenker jeg at det er like greit.

Anonym poster: ead08285adc7f2c826341794e0a8b206

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger tenkt "han er alt for fin for meg", for å så oppdage en skikkelig dritt personlighet, og da tenker jeg at det er like greit.

Anonym poster: ead08285adc7f2c826341794e0a8b206

Hva er en "dritt personlighet"?

Anonym poster: d937b1a7e85e4d0895d495ceba219029

AnonymBruker
Skrevet

Dater en nå som j tenkte var litt slik.

Fordi:

Han er utrolig pen

Mye penger

Smart!

Høy moral

Anonym poster: da13b602a67df69ccb81a5c3d348e99c

Gjest Elissima
Skrevet

Dater en nå som j tenkte var litt slik.

Fordi:

Han er utrolig pen

Mye penger

Smart!

Høy moral

Anonym poster: da13b602a67df69ccb81a5c3d348e99c

Fins det menn med høy moral? Det tror jeg ikke før jeg ser det.

• Liker 3
Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg synes at mange menn er for pene eller for uattraktive for meg, ja. Det starter jo med utseende/utstråling fram til at personen åpner munnen. Da kan jeg gjerne tenke at personen er for uintelligent for meg. Har aldri tenkt at han er for smart. Ikke fordi jeg er så himla smart selv, men jeg føler at ulikheter på utdanningsnivå har mindre å si (for meg) enn ulikt nivå på utseende.

AnonymBruker
Skrevet

Føler mer det går på intelligens enn utseende. Og utseende kan ofte henge sammen med intelligens, et intelligent blikk er penere enn et tomt et. ;)

Anonym poster: c613ff8695ba84e1f8bb1259a8f8fec4

AnonymBruker
Skrevet

Fins det menn med høy moral? Det tror jeg ikke før jeg ser det.

Ojojoj...

Tja, skal vi se litt på hvem som har vunnet flest nobels fredspriser, eller hvem som er ledere innen fredsbevarende styrker eller utviklingsavbeid i u-land? Hvem har skrevet så godt som alt lovverket vi har her til lands?

Skal vi finne en lærebok i etikk og moral (du kan velge hvilken) og telle hvor mange av filosofene, teoriutviklerne og andre meningsbærere der som er kvinner?

Vesla, ikke snakk om moral før du vet hva det betyr.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at mange menn er for pene eller for uattraktive for meg, ja. Det starter jo med utseende/utstråling fram til at personen åpner munnen. Da kan jeg gjerne tenke at personen er for uintelligent for meg. Har aldri tenkt at han er for smart. Ikke fordi jeg er så himla smart selv, men jeg føler at ulikheter på utdanningsnivå har mindre å si (for meg) enn ulikt nivå på utseende.

Javel, da vet vi det.

Gjest Elissima
Skrevet

Ojojoj...

Tja, skal vi se litt på hvem som har vunnet flest nobels fredspriser, eller hvem som er ledere innen fredsbevarende styrker eller utviklingsavbeid i u-land? Hvem har skrevet så godt som alt lovverket vi har her til lands?

Skal vi finne en lærebok i etikk og moral (du kan velge hvilken) og telle hvor mange av filosofene, teoriutviklerne og andre meningsbærere der som er kvinner?

Intelligens har sjelden noe med moral å gjøre, kjære deg. Jeg kjenner menn med master og gode jobber som har en fryktelig lav moral (her snakker vi gangbangs, utroskap og droger). Så derfor er jeg tilbøyelig til å tro at det er genetisk. Men det går vel egentlig på valg og innstilling til moral, som alt annet.

• Liker 2
Skrevet

Intelligens har sjelden noe med moral å gjøre, kjære deg. Jeg kjenner menn med master og gode jobber som har en fryktelig lav moral (her snakker vi gangbangs, utroskap og droger). Så derfor er jeg tilbøyelig til å tro at det er genetisk. Men det går vel egentlig på valg og innstilling til moral, som alt annet.

Enig. Moral og intelligens er helt forskjellig. Bill Clinton er vel antatt å være en smart person med sine 180-190 i IQ, men likevel var han utro. Høy intelligens, lav moral.

AnonymBruker
Skrevet

Enig. Moral og intelligens er helt forskjellig. Bill Clinton er vel antatt å være en smart person med sine 180-190 i IQ, men likevel var han utro. Høy intelligens, lav moral.

Men likevel stiftet han Clinton Foundation til bekjempelse av AIDS, fattigdom og miljøødeleggelser. Han var den mest populære presidenten etter andre verdenskrig (dette er fra meningsmålinger tatt etter at han gikk av). Det er liten tvil om at George Bush har et langt dårligere ettermæle og hadde dårligere moral enn Bill Clinton.

• Liker 3
Gjest Puravida
Skrevet

Det er mange ganger jeg ser en fyr og tenker at han er så kjekk, han hadde ikke sett to ganger på meg engang. Men har aldri tenkt at noen er under mitt nivå. Jeg velger vekk noen, som alle andre, men det baserer seg på personlighet, oppførsel, tro og fortid, ikke at jeg er så mye bedre enn han på alle områder. Hvis noen faktisk går rundt å tenker "damn, h*n er så under mitt nivå!" burde du være glad for at du slipper å danne bekjentskap med så overfladiske mennesker. Tror jeg:)

• Liker 2
Gjest Amazing
Skrevet

Ojojoj...

Og det henger selvfølgelig ikke sammen med undertrykking av kvinner frem til 1900-tallet.

Forøvrig er jeg uenig i at det er overraskende at menn kan ha høy moral, det er nok bare bitterhet bak det innlegget.

For å svare på spm; jeg har ofte tenkt at jeg er out of noens league. Jeg skal være ærlig, jeg tenker ganske høyt om meg selv. Ikke så mye utseendemessig, syns jeg har helt ok utseende. Men jeg finner ofte at noen menn ikke når opp til mine krav/tanker.

Da jeg var yngre tenkte jeg alltid at gutten jeg likte var bedre enn meg, at jeg aldri kunne nå opp til han osv, men det hang vel med veldig lav selvtillit. Vet ikke om det er samme grunn for alle, men jeg vil konkludere med at hvis man føler seg underlegne andre, så er det noe feil med ens selvbilde.

Skrevet

Til jenter:

Er det noe som heter dette i deres vokabular? Mener dere at det finnes gutter/menn som ikke er bra nok eller er altfor bra for dere?

Hva slags ting er det som gjør at dere eventuelt tenker at en gutt ikke rekker opp til deres krav, eller at dere ikke når opp til en gutts krav?

Er det utseende-forskjeller, status, penger, utdannelse eller andre ting?

Som gutt med middelmådig utseende, lite utdannelse og karriere-fremtid, tar jeg meg ofte selv i å tenke at jeg ikke er bra nok for veldig mange jenter. Så egentlig vil jeg bare får bekreftet eller avkreftet som slike antagelser er reelle, eller om det bare er mine paranoide og selvkritiske tanker.

Jeg antar at "Out of my league" gjelder like mye for begge kjønn, men at den negative delen (at jeg ikke er bra nok) gjelder mest for menn. Og at den andre delen (h*n er ikke bra nok for meg) gjelder mest for kvinner. Jeg går langt i å antyde at kvinner trolig er mer opptatt av utseende, status, karriere og penger enn det menn er.

Har jeg rett/tar jeg feil?

Anonym poster: 8a567789cfa76dc28fe57db37d0c4441

Utseende er det første man legger merke til, og er et pluss for min del. Det er på en måte grunnlaget for tiltrekkelsen. Men det er mange menn som jeg kan si ser bra ut, og som er kjekke men som jeg allikevel ikke tiltrekkes av, da går det på smak. Jeg kan fint ofte syns at menn er kjekke og pene uten at det er noen interesse der..

Når det kommer til jobb og karriere er det vel først og fremst viktig at han har en! For man kan faktisk ikke leve bare på luft og kjærlighet. Har vært sammen med en mann som ikke jobbet og det er tøft på flere måter enn de økonomiske faktisk også.

Jeg er nok "out of his leage" for mange menn, og har møtt flere som jeg ikke er interessert i. Syns egentlig det uttrykket er litt kleint å bruke.

Klarna det opp noe av det du lurte på?

AnonymBruker
Skrevet

Klarna det opp noe av det du lurte på?

Nå er ikke jeg TS, men jeg har ingen tro på at han ble noe klokere.

Du forteller jo ikke engang hva du finner tiltrekkende.

Du forteller heller ikke hvorfor du tror du er "out of his leage" for mange menn.

• Liker 3
Skrevet

Det vil jo alltid være damer som ikke vil ha en, thats life.

Skrevet

Tenker faktisk det går mye på personlighet om han er snill, smart , sjarmerende, morsom , god moral , sporty , og liker som tar tiltak. vi jenter elsker gutter som er handymans. mislker late gutter. Gutter som har mesteparten av disse egneskapene tenker jeg at "han kan være ute av min leage" men jeg ville så klart prøvd meg. hva har jeg og tape ? har alt og vinne ;-)

Men selvfølgelig det er viktigste er at han har fast jobb! :opplyser: nok til å ha et sted å sove og mat i magen!

utdannelse , penger og status har ingenting å si for meg

Skrevet

Ja, for meg er det ihvertfall det. Det er flere ganger jeg har tenkt i mitt stille sinn at hvorfor i all verden er denne kjekke fyren interessert i meg på noen som helst måte. Det er sånn at jeg synes de er for fin og klarer ikke tro at de faktisk liker meg, da klarer ikke jeg å like de heller. Det føles unaturlig og jeg mister interessen. Går selvfølgelig greit om det kun er snakk om sex.

Andre ganger er det menn som ikke ser ut i tåken i mine øyner som prøver seg, jeg er en ganske ålreit person og gir de fleste en fair sjanse, men enkelte menn kan jeg bare ikke like, samme hvor hyggelig de måtte være, blir jeg ikke litt tiltrukket av utseende kan jeg ikke en gang ha sex med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...