Gå til innhold

Antrekk i bryllup, går dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er invitert i et bryllup i juni hvor kleskoden er mørk dress. Jeg har aldri vært i et bryllup før og eier kun kjoler som er hvit eller svart. Jeg er ikke en spesielt fargerik person og vil gå mest mulig klassisk kledd, men gjerne med en vri.

Så spørsmålet er, jeg har saumfart internett etter kjoler og finner ingenting jeg liker som er i en annen farge enn sort og hvit. Jeg liker veldig godt snitt og form på disse kjolene, noen som har tips om lignende kjoler i andre farger?

Er 21år, timeglassfasong og brunt hår.

98825fd2-744c-42ed-904b-c7ca4ad25e68.jpg40bcd6b1-e580-48a3-80a6-5ce3571fe4b8.jpgfilippak_128_037.jpg

Endret av kkaroliine
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du hadde byttet ut blusen i en annen farge kanskje? :) Synes overdelen så litt upyntet ut.

Anonym poster: 53de63dcb13003147b32e91bea990743

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det antrekket egner seg. Kanskje du kan legge ut bilde av noen kjoler du liker så vi får et inntrykk av stilen din? De kan godt være sorte eller hvite, jeg trenger bare et inntrykk av hva du kler og hva du liker, så kan jeg prøve å hjelpe deg med å finne noen egnede alternativer. Hvor gammel er du?

Anonym poster: 922942c87bf756018909e66627a05e6a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kanskje det var litt for lite pyntet. Buksa kunne funket med en mer pyntet topp, tror jeg. Men det kommer litt an på tilbehør, hår og sminke også :)

Anonym poster: 2b9f7a45390ba609b4eb14110cbbe6dc

• Liker 2
Skrevet

Det der er hverdags-/jobbantrekk for meg, og alt for lite pyntet for et bryllup. Mener jeg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det der var jobbantrekk for meg.

Anonym poster: ebbdc7a828d3fbf5f369717eddb06e15

• Liker 2
Skrevet

Det var for lite pyntet syns jeg.

Syns ikke det er noe galt med en svart kjole med feks et fint sjal til og noen "spreke" sko evt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke gå i bryllup i det antrekket.

Anonym poster: da20f7f024d89f42b7c454dd417f7d9f

• Liker 2
Gjest Gjest_clown
Skrevet (endret)

.

Endret av clown
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes dette er for lite pyntet. Hvis du tar kontakt med bruden og forklarer situasjonen så er jeg sikker på at hun lar deg gå i en sort kjole :) Jeg ble kontaktet av flere som hadde denne problemstillingen og synes personlig at sort er helt ok. Noen pene smykker og lekre heler så blir det ikke såå "tungt" med sort kjole. Bruden kan ikke forvente at alle kjøper seg en farget kjole dersom man ikke eier en. Men hvitt er no-no ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det antrekket egner seg. Kanskje du kan legge ut bilde av noen kjoler du liker så vi får et inntrykk av stilen din? De kan godt være sorte eller hvite, jeg trenger bare et inntrykk av hva du kler og hva du liker, så kan jeg prøve å hjelpe deg med å finne noen egnede alternativer. Hvor gammel er du?

Anonym poster: 922942c87bf756018909e66627a05e6a

Jeg er 21år gammel, timeglass fasong og brunt hår.

Her er et par kjoler jeg liker:

40bcd6b1-e580-48a3-80a6-5ce3571fe4b8.jpgfilippak_128_037.jpg98825fd2-744c-42ed-904b-c7ca4ad25e68.jpg

Liker veldig godt snittet på den første, det er en kjole som er åpen i ryggen. Skulle helst hatt en kjole som dekket armene litt og gjerne med v-utringning.

Skrevet

Alle de kjolene var fine, men du kan naturligvis ikke gå i hvitt.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du kan gå i hverdagsantrekk i et bryllup, og heller ikke i hvit kjole.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvitt er nei-nei, men jeg har inntrykk av at det ikke er så mange, særlig blant oss yngre, som synes det er så ille med svart kjole i bryllup. Spør bruden, du. De kjolene du viste var fine (men feil farge). Og kombiner gjerne med fargerikt/mønstret eller litt med "prangende" tilbehør (belte, bolero, smykke, veske, sko etc.) - da ser du ikke ut som om du egentlig skulle i begravelse :P

Skrevet

Alle de kjolene var fine, men du kan naturligvis ikke gå i hvitt.

Hva med den i midten da? sand farget, krysser det streken? Tenker at jeg kan matche den med en stram hestehale, store strass øredobber og en knall leppestift.

Skrevet

Hvitt er nei-nei, men jeg har inntrykk av at det ikke er så mange, særlig blant oss yngre, som synes det er så ille med svart kjole i bryllup. Spør bruden, du. De kjolene du viste var fine (men feil farge). Og kombiner gjerne med fargerikt/mønstret eller litt med "prangende" tilbehør (belte, bolero, smykke, veske, sko etc.) - da ser du ikke ut som om du egentlig skulle i begravelse :P

Klar over at hvit er fy fy, men ville bare vise frem hvordan kjoler jeg liker, så kankje noen hadde tips om lignende kjoler i andre farger :-)

AnonymBruker
Skrevet

Bare finn en du liker i hvitt og så har flere fargevalg, og så velger du bare en annen farge, og så er det gjort. Kanskje en kongeblå eller noe?

Anonym poster: 0d1cee14366ee5e80383ebe998407723

AnonymBruker
Skrevet

Det går også an å farge kjoler så om du finner en billig kjole du liker i hvitt så kan du prøve å farge den i en annen farge.

Anonym poster: 0d1cee14366ee5e80383ebe998407723

Skrevet

Hva med den i midten da? sand farget, krysser det streken? Tenker at jeg kan matche den med en stram hestehale, store strass øredobber og en knall leppestift.

Den er veldig i grenseland. Spesielt med tanke på at mange brudekjoler ikke er helt hvite, men elfenbensfargede.

Jeg heller mot nei, men om du skulle velge den ville jeg hvertfall byttet beltet mot et silkebånd i en annen farge.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...