Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Henriette
Skrevet

Hei!

Jeg har vært sammen med kjæresten min i over et år. Jeg elsker han absolutt, men ting har blitt så kjedelig mellom oss.

På starten av forholdet er bare alt så herlig, man gjør på en måte alt for å være sammen, men nå når vi finner på ting sitter vi i senga og ser på tv, film o.l. Før var dette blant det beste i verden, for uansett hva man gjør er det godt å være med dem man er forelsket i. Savner bare den følelsen så utrolig mye. Jeg er fullstendig klar over at en forelskelse ikke er evigvarende, men vil ikke miste all spenningen i forholdet.

Vi drar på kino og sånt av og til, men ikke så ofte med tanke på at pengemangel er en faktor for oss begge.

Jeg bare savner å være førstevalget hans. Han elsket å være rundt meg og var helt opphengt i å være med meg hele tiden på starten. Jeg savner den tiden veldig. Til tross for at vi har det bra, så vil jeg så gjerne ha litt spenning tilbake i forholdet. Vi er flinke til å kose med hverandre, kysse, klemme osv, men føler jeg er mer kosete enn han. Selv om han tidligere alltid har vært bedre enn meg til det. Vi har også ganske mye sex, kan være veldig rutinepreget så blir glad for tips på den fronten også.

Bare for å nevne det så går vi på vgs. Vi går i samme klasse, men har ganske få timer sammen, allikevel ser vi hverandre altså hver dag. Det som er irriterende med dette er at jeg føler han ikke får muligheten til å savne meg. Vi finner på ting stadig sjeldnere etter skolen, og jeg føler han på en måte ikke savner det så mye ettersom han får sett meg hver dag uansett.

Når han for eksempel har noen innleveringer eller prøver på skolen så finner vi nesten ikke på noe i tiden før innleveringen. For da må han jobbe med det. Jeg må jo selvfølgelig være alene å jobbe av og til jeg også, men har tid til han også. Det er bare så frustrerende for det alltid en eller annen fremføring eller innlevering i et fag. Tiden han ikke kan finne på noe med meg for de han skal jobbe surrer han mye bort. Han er dårlig til å konsentrere seg og ender ofte opp foran tv'en eller så surrer han bare rundt på nettet. Denne tiden kunne jo da vi tilbrakt sammen. Jeg er ganske god til å jobbe selv, så det er nok ikke veldig distraherende å jobbe sammen med meg akkurat.

Håper på noen tips, takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forelskelsen er over.

Nå begynner jobben.

• Liker 4
Gjest Amalie
Skrevet

Prøv og finn på ting utenom det vanlige kanskje?

Gjest Henriette
Skrevet

Jeg klarer å forstå at den intense forelskelsen er over. Det jeg søker er tips fra de som har litt erfaring på området. Vi har det veldig godt sammen, men savner bare spenningen som forelskelsen ga.

Skrevet

Jeg klarer å forstå at den intense forelskelsen er over. Det jeg søker er tips fra de som har litt erfaring på området. Vi har det veldig godt sammen, men savner bare spenningen som forelskelsen ga.

Og den spenningen kommer ikke tilbake. Noe som er helt normalt.

Gjest Henriette
Skrevet

Man kan da absolutt ha en viss spenning i forholdet, til tross for at man ikke er hodestups forelsket lenger.

Skrevet

Syns detvar litttidli miste gnisten. Vi har vært sammen i 4 år og har fremdelesgnist og spenning. Ellers hadde forholdet vært ganske dødt

Skrevet

Man kan da absolutt ha en viss spenning i forholdet, til tross for at man ikke er hodestups forelsket lenger.

Ja, men da må man (begge) jobbe for det. Første jobben nå blir å finne ut om dere passer bra nok i sammen eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange ganger sagt: "det er ikke de gode og vonde dagene som er problemet i et forhold, men alle dagene i mellom".

Med "alle dagene i mellom" mener jeg alle dagene der det ikke skjer noe spesielt, altså hverdagene.

Dere har kommet til den tiden der dere har flest hverdager, og slik vil det være i alle forhold.

Det vil komme perioder i forholdet der partner ikke er førsteprioritet.

Akkurat nå er det på grunn av skole og venner, senere i livet kan det være et prosjekt på jobben, fritidsaktiviteter, familie som krever litt ekstra, eller lignende.

I denne perioden må partner enten finne seg i å bli satt på sidelinjen, eller så må de finne seg noen som alltid vil prioritere dem over alt annet hele tiden . (noe som vil være veldig vanskelig å finne)

Hvis noen ønsker å være førsteprioritet hele tiden, vil det være vanskelig å få et forhold til å vare over lengre tid.

Det er heller ikke til å komme bort fra at noen liker å leve som "single" i et forhold. Ikke i den betydningen at de er utro, men at de ikke endrer prioriteringer når de går inn i et parforhold, og lever som de gjorde da de var single.

Hva som gjelder for kjæresten din vanskelig å si, men du har to valg: akseptere at du ikke er førsteprioritet akkurat nå, og håpe at du blir det igjen etter at eksamenstiden er over, eller å gå ut av forholdet, og håpe at du vil komme høyere opp på prioriteringslisten hos neste kjæreste.

Anonym poster: fb6e59645d239ce527c878c89aacee08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet ut at det som var drepen i mine forhold var at de flyttet inn hos meg. Da ble det kjedelig, man blir vant til å se trynene på hverandre hele tiden og man irriterer seg konstant over uvaner og andre ting.

Anonym poster: 964fc287faae05152d01ce6d96ee114c

Gjest Henriette
Skrevet

Takk for svar folkens!

Tror jeg definerte det litt feil i overskriften når jeg skrev "mistet gnisten i forholdet". Det jeg skulle frem til var at forholdet begynner å bli litt kjedelig.

For å være helt ærlig går det helt fint at forholdet ikke er spennende hele tiden for meg, men jeg føler at han går litt lei når ikke ting er så spennende lenger. Jeg kan fint leve med at ting er litt kjedelige til tider, men savner bare litt av den koselige spenningen man har på starten, så hadde vært fint om noen hadde hatt noen tips til å gjøre ting litt mer spennende :)

Skrevet

Takk for svar folkens!

Tror jeg definerte det litt feil i overskriften når jeg skrev "mistet gnisten i forholdet". Det jeg skulle frem til var at forholdet begynner å bli litt kjedelig.

For å være helt ærlig går det helt fint at forholdet ikke er spennende hele tiden for meg, men jeg føler at han går litt lei når ikke ting er så spennende lenger. Jeg kan fint leve med at ting er litt kjedelige til tider, men savner bare litt av den koselige spenningen man har på starten, så hadde vært fint om noen hadde hatt noen tips til å gjøre ting litt mer spennende :)

Sånn ble det her også da vi flyttet sammen, og vi har ikke vært sammen mer en syv måneder. Det er når man faller inn i hverdagsrutinene at ting fort blir kjedelige. Du kommer hjem fra jobb, er trøtt og sliten og man ser hverandre hver dag. Her hjemme prøver vi ihvertfall å gjøre koselige ting som å lage ekstra god middag en dag, tenne noen lys, se en film eller en tv serie vi begge liker. Gå en tur på kvelden, trenger ikke være lang. Men kjempe koselig å gå en tur og sette seg i parken. Ha kvelder man slår av telefonen og tven, kanskje lager noe fingermat man kan sitte på et pledd på gulvet å spise, bare fokusere på hverandre. Slikt er kjempe koselig, og man gjør noe spesielt sammen.

Det trenger jo ikke være noe stort eller dyrt man gjør, men noe koselig som begge liker.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men da må man (begge) jobbe for det. Første jobben nå blir å finne ut om dere passer bra nok i sammen eller ikke.

Bare et lite direkte spørsmål til deg Steinar,har du noen gang vært i et langvarig forhold?

Anonym poster: 1f97d09b48f0a7ddacb8a4e21a37a060

Gjest Henriette
Skrevet

Sånn ble det her også da vi flyttet sammen, og vi har ikke vært sammen mer en syv måneder. Det er når man faller inn i hverdagsrutinene at ting fort blir kjedelige. Du kommer hjem fra jobb, er trøtt og sliten og man ser hverandre hver dag. Her hjemme prøver vi ihvertfall å gjøre koselige ting som å lage ekstra god middag en dag, tenne noen lys, se en film eller en tv serie vi begge liker. Gå en tur på kvelden, trenger ikke være lang. Men kjempe koselig å gå en tur og sette seg i parken. Ha kvelder man slår av telefonen og tven, kanskje lager noe fingermat man kan sitte på et pledd på gulvet å spise, bare fokusere på hverandre. Slikt er kjempe koselig, og man gjør noe spesielt sammen.

Det trenger jo ikke være noe stort eller dyrt man gjør, men noe koselig som begge liker.

Tusen takk for tips! Det hørtes veldig koselig ut :) Skal gjøre i stand en koselig kveld med god mat og favorittserien vår på skjermen!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Egen erfaring er at det er smart å enten beholde eller begynne med noe morsomt som ikke begge gjør sammen.

En hobby av noe slag er fint.

Da får man den lille tiden og den lille input'en fra en aktivtet som gir engeri. Energi man tar med seg hjem.

Det kan høres litt rart ut, å få et tettere og bedre forhold av å faktisk gjøre litt ting hver for seg, men det har vært fint i de langvarige forholdene jeg har vært :)

Og som AB så riktig sier; Hverdagene er dagene mellom "gode og onde dager". Hverdagene er rutinedagene. De dagene man fort nesten ikke merker at kommer og går. De dagene som renner bort mellom fingrene som sand....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...