Gå til innhold

Forhandle/prute seg fram til billig lokale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser at for et lokale, er det generelt billig å betale ca. 500 kr per gjest, og dyrt med ca. 1000 kr per gjest.

Hvis man har med forrett, drikke og dessert (kaker) selv, men at lokalet lager middag, samt serverer middagen, forretten og drikken... (selvforyning av kakene).

Hva er det vanlig/rimelig at man betaler da?

Hvor billig får man det?

Tanker/erfaringer mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har fått forrrett, hovedrett, dessert, servering av mat/drikke og opprydding for 410 kr pr gjest :)

Skrevet

Det er nok dessverre svært få steder som vil stå for kun hovedrett og la dere kombinere med medbrakt mat og drikke.. Hadde jo vært en fin løsning for dere, men vil bety at det blir lite å tjene for selskapsarrangøren.

Vet du om noen som tilbyr slike løsninger?

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Semydfe.

Det høres kanskje ut som det beste for dere er å finne et sted hvor dere bare leier lokalet? Så kjøper dere mat og drikke selv. Det vil dere spare så mye på at dere kan leie inn mye hjelp: Kokk, servitører, ryddehjelp etc.

Anonym poster: c8ec381056cc7ff6331e54f1a7738893

AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler 500,- pr.pers. og det inkluderer: leie, 3 retters middag, drikke (øl/brus/vann/kaffe), servering, opprydding, og en som står i baren

Anonym poster: da75d537fee418d8a4b71382b698c602

Skrevet (endret)

Jeg slettet denne, fordi den kanskje gir feil inntrykk av noen hoteller jeg hadde fått udetaljerte anbud fra. :)

Endret av dette
Skrevet

jeg har fått forrrett, hovedrett, dessert, servering av mat/drikke og opprydding for 410 kr pr gjest :)

Hvordan fikk du til dette?

Ringte du/ mailet du til lokalet?

Hva slags lokale er det?

Foreslo de denne prisen, eller gjorde du noe for å få ned prisen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk anbud fra Arendal Maritime Hotell og Lyngørporten Hotell på dette:)

Jøss! Har ikke disse stedene sjenkebevilling?

Hvis de har det, så har de vel ikke lov til å la dere ta med alkoholen?

Mener ikke å være ekkel, men det der ville jeg sjekket opp litt nærmere.

Når må du ha bevilling for servering av alkohol uten vederlag?

Servering av alkohol på offentlige plasser og allment tilgjengelige transportmidler krever alltid bevilling.

For enkelte andre typer lokaler kreves det også som hovedregel bevilling for servering av alkohol, selv om dette skjer uten vederlag.

• I lokaler med tilliggelser hvor det drives serveringsvirksomhet
    Alle lokaler med tilliggelser hvor det drives serveringsvirksomhet som krever serveringsbevilling i henhold til serveringsloven. Hva som regnes som tilliggelser må vurderes konkret i hvert enkelt tilfelle.

• Lokaler som vanligvis er allment tilgjengelig for offentligheten
    Det er uten betydning om lokalet er tilgjengelig for offentligheten når arrangementet/serveringen finner sted
    (f. eks. teater, kino, butikk eller utstillingslokale)."

http://www.naringsetaten.oslo.kommune.no/serverings_salgs_og_skjenkebevillinger/enkeltanledninger/article21560-7219.html

Skrevet

Hvordan fikk du til dette?

Ringte du/ mailet du til lokalet?

Hva slags lokale er det?

Foreslo de denne prisen, eller gjorde du noe for å få ned prisen?

Dette er klubbhuset til jakt/jegerforeningen her i byen. Et fint lokale igrunn :) litt villmakrsinspirert, men det likte sambo veldig godt.

Det var prisen de sa de tok pr person, så jeg spurte ikke om å få prisen ned mer - og siden sambo likte dette lokalet best, så valgte vi det.

Vi tar med egen alkohol, som de serverer til gjestene under middagen.

410 pr person er prisen de tar for å leie ut til lukkede arrangement, og det inkluderer også leien av lokalet.

De samarbeider med et cateringsselskap i distriktet (som vi da må bestille mat igjennom) og så ordner de alt fra maten kommer til alt er vasket opp igjen.

Skrevet

Jøss! Har ikke disse stedene sjenkebevilling?

Hvis de har det, så har de vel ikke lov til å la dere ta med alkoholen?

Det kan godt hende du har rett i det, for jeg fikk samme beskjed fra et lokale jeg mailet med i kveld. Da regner jeg med det stemmer.

Nå var ikke alle detaljer skrevet i stein med de to andre stedene jeg fikk anbud fra, så kanskje de hadde tenkt å forklare det seinere, til tross for at jeg hadde skrevet i anbudet at vi ville ha med drikken selv.

Er jo så ny i denne planlegginga, så for å ikke gi de to hotellene dårlig rykte, må jeg understreke at de ikke har gått inn på detaljene jeg skrev opp i anbudet:)

AnonymBruker
Skrevet

Dette er klubbhuset til jakt/jegerforeningen her i byen. Et fint lokale igrunn :) litt villmakrsinspirert, men det likte sambo veldig godt.

Det var prisen de sa de tok pr person, så jeg spurte ikke om å få prisen ned mer - og siden sambo likte dette lokalet best, så valgte vi det.

Vi tar med egen alkohol, som de serverer til gjestene under middagen.

410 pr person er prisen de tar for å leie ut til lukkede arrangement, og det inkluderer også leien av lokalet.

De samarbeider med et cateringsselskap i distriktet (som vi da må bestille mat igjennom) og så ordner de alt fra maten kommer til alt er vasket opp igjen.

Mener ikke å være ekkel her, men er du sikker på at prisen for maten da ikke kommer utenom de 410 pr person? :vetikke:

Anonym poster: 4d7d0d9ba9652f23281070f7ee73ee14

• Liker 1
Skrevet

Mener ikke å være ekkel her, men er du sikker på at prisen for maten da ikke kommer utenom de 410 pr person? :vetikke:

Anonym poster: 4d7d0d9ba9652f23281070f7ee73ee14

Er helt sikker ;)

Inkluderer leie av lokale, servitører (stiller fra foreningen), mat, servering av mat og drikke og opprydding på kjøkkenet. Har spurt andre som har hatt bryllup der, og det stemmer det! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...