AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Ikke er hun 14 år gammel og heller ikke er hun oppmerksomhets-syk PÅ HVERT BILDE HUN LEGGER UT. PÅ HVER STATUS HUN SKRIVER. PÅ HVER TING HUN ER TAGGA PÅ (TIL OG MED STATUSER) Hun skriver til meg: "Hei kjære deg <3 Kan du vær så snill å like statusen min, søta ? :* Takk!!<3" Maks. 5 minutter etter at hun har lagt ut no. Frister så sinnssykt å skrive dette som status: "Før i tiden ville horer ha penger. Nå vil de ha likes" og be henne like det. -.- Ja, noen andre som har det slik? At folk du ikke vil såre går deg på nervene?Vil deaktivere hele kontoen min snart, orker ikke dette maset. Anonym poster: 6516b2c19dbcb4a905e9f85bc441b6dd 11
helloworld Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 (endret) Når i alle dager ble det å mase om en "like" på FB synonymt med å være en hore som tigger etter penger? Det var det første som bekymret med med dette innlegget. Hvorfor du kaller henne en venninne, når du vurderer å legge ut en status som dette. Det andre som bekymret meg/bekymrer meg er det jeg tolker som essensen av innlegget ditt. At venninnen din og stort sett alle andre på dette sosiale mediet er avhengig av at noen "liker" det de legger ut. Det er et rop om bekreftelse, på et nettsted hvor de fleste lyver. Markedsføring av oss selv er jo det som driver FB - ikke slik vi er - men slik vi ønsker at andre skal se oss. I små doser er det greit, syns jeg. Men for noen er det en avhengighet. Og på mange måter skjønner jeg det, spesielt for unge mennesker. Mangel på trygghet, mangel på selvfølelse og et ønske om å føle seg sett. Det triste er at de kanskje ikke knytter bånd IRL som er verdt mye mer. Det ble en liten digresjon. Men for å svare på spørsmålet ditt: Nei, jeg kan ikke relatere meg til din problemstilling da ingen av mine FB-venner sender meg melding om å "like" det de gjør. Endret 15. april 2013 av helloworld
kaffemor Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Har heldigvis ikke slike venner. Har hørt fra mine yngre kusiner (ungdomskole) at dette med" likes" er superviktig på den alderen der. Skikkelig popularitetskonkurranse. Merker jeg er veldig glad for at jeg ble født noen år tidligere. Registrerer såvidt om det er noen som har likt noe jeg har lagt ut eller ikke. Synes det er merkelig at venninnen din holder på slik hvis hun er voksen. Hvor gamle er dere? 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 (endret) Eller du kan si til henne at du vurderer å slette kontoen fordi du føler deg tvunget til å like alt hun gjør. Si at det er slitsomt Nei, har aldri blitt bedt om å like noe Endret 15. april 2013 av Evilposelos 1
Dricka Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Hadde ikke likt noe jeg. Hadde sikkert gjort det fordi hun var vennen min. Men hadde hun spurt og mast om å like det så hadde jeg ikke gjort det.
Gjest Adera Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 (endret) Aldri vært borti det, men eg hadde gitt beskjed om at eg liker det eg vil like og at eg ikkje trykker på liker-knappen fordi noen vil leke "frøken populær". Edit: Hadde også bedt ho om å slutte å mase, ellers ville eg fjernet ho fra newsfeeden slik at eg ikkje kunne se statusoppdateringene hennes eingang! Endret 15. april 2013 av Adera
Kraula Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 Jeg deaktiverte kontoen min for en uke siden, føler at verden er et bedre sted, jeg lover! 1
Bernardette Skrevet 15. april 2013 #8 Skrevet 15. april 2013 "Det kan du ta skikkelig rennafart og drite i, likes-hore! Slutt med det jævla fjortismaset ditt for henvete!" kan du svare. Da blir du garantert ikke bedt om det igjen.
Yesterday Skrevet 15. april 2013 #9 Skrevet 15. april 2013 Jeg hadde en sånn venn, begynte å ignorere masingen men det gikk ikke over så jeg slettet personen fra vennelista mi. Var ikke en nær venn. Si på en hyggelig måte at du trykker liker på det du vil like, og det hadde vært fint hvis hun sluttet å mase.
Gjest Guilty Skrevet 15. april 2013 #10 Skrevet 15. april 2013 Hva med å bare fortelle henne på vanlig måte at du blir litt lei av at hun ber deg om å like alt hun legger ut og om hun kan slutte med det? Trenger jo ikke gjøre noe mer ut av det enn det er.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2013 #11 Skrevet 15. april 2013 Hva med å bare fortelle henne på vanlig måte at du blir litt lei av at hun ber deg om å like alt hun legger ut og om hun kan slutte med det? Trenger jo ikke gjøre noe mer ut av det enn det er. Har spurt henne flere ganger på en hyggelig måte om hun kan slutte. Da blir hun veldig lei seg og slutter masinga, men på'n igjen etter 2 uker.
Gjest avocadoen Skrevet 15. april 2013 #12 Skrevet 15. april 2013 Jeg har vel vært ett par personer som har sendt meg melding på facebook om jeg kan like deres bilde og så liker de mitt tilbake osv. Men dette er da folk jeg ikke kjenner: Har da ikke svart på meldingen, og har heller ikke likt profilbildet deres:p
Bluegreen Skrevet 15. april 2013 #13 Skrevet 15. april 2013 Har spurt henne flere ganger på en hyggelig måte om hun kan slutte. Da blir hun veldig lei seg og slutter masinga, men på'n igjen etter 2 uker. Jeg har gjort det til et prinsipielt poeng overfor venner og bekjente at jeg ikke vil være med på teknologi-hypen, eller mest det å alltid måtte være tilgjengelig. Jeg har derfor mail og facebook, begge bruker jeg nesten kun i profesjonell sammenheng, og alle vet at de får svar når jeg har tid - ikke før og ikke senere. Men, dette har tatt tid å få innprentet. Vær tydelig til venninnen din, og forklar at dette betyr noe for deg, på samme måte som likes på status betyr noe for henne. Hun kan få likesene fra noen som er med på den bølgen, så får hun kontakte deg dersom hun er interessert i å diskutere ting som betyr noe..
Gjest omg Skrevet 15. april 2013 #14 Skrevet 15. april 2013 Håper Facebook snart legges ned og forsvinner for godt og at det aldri, ALDRI oppfinnes noe lignende... jeg håper alle sosiale medier bare forsvinner for alltid. Det er faktisk ingenting som skaper så mye problemer og frustrasjon og irritasjon for folk, inkludert meg selv, som det bestyret Facebook! Folk er helt gal på og i forhold til facebook.. det er trist, tragisk og deprimerende...
Kala Skrevet 15. april 2013 #15 Skrevet 15. april 2013 Ikke er hun 14 år gammel og heller ikke er hun oppmerksomhets-syk PÅ HVERT BILDE HUN LEGGER UT. PÅ HVER STATUS HUN SKRIVER. PÅ HVER TING HUN ER TAGGA PÅ (TIL OG MED STATUSER) Hun skriver til meg: "Hei kjære deg <3 Kan du vær så snill å like statusen min, søta ? :* Takk!!<3" Maks. 5 minutter etter at hun har lagt ut no. Frister så sinnssykt å skrive dette som status: "Før i tiden ville horer ha penger. Nå vil de ha likes" og be henne like det. -.- Ja, noen andre som har det slik? At folk du ikke vil såre går deg på nervene?Vil deaktivere hele kontoen min snart, orker ikke dette maset. Anonym poster: 6516b2c19dbcb4a905e9f85bc441b6dd Seriøst? Hun skriver melding til deg der hun ber deg om å like fb-aktiviteten hennes? Hva er greia?? 1
Gjest Sunheart Skrevet 16. april 2013 #17 Skrevet 16. april 2013 Har jeg aldri opplevd at venninner har spurt meg om. Men nå er jo vi voksne da og trygge på oss selv
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #18 Skrevet 16. april 2013 Har opplevd det jeg og, bare si "Slutt å mas om det, jeg liker det jeg selv liker " Anonym poster: 94078939b792870f4e6ddc15b5f45f78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå