AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Jeg er en prøver....Hadde en SA ( spontanabort) i januar måned og er nå inne i prøveperioden igjen..Vi prøver intenst. Sist brukte vi fem prøveperioder før det klaffet _( og vi mistet)..SÅ nå sitter vi her, vårt største ønske er å bli gravid. MEN så er det sommerferie, skal vi bestille sydentur eller ikke? Vi ser på ferie til syden i juni måned. Beregnet fra januar, da vi mistet, har det jo gått fem pp frem til den tid, ikke at det er en garanti...men allikevell.... Jeg har hatt en SA og hørt at faren for en ny SA øker hvis man først har hatt en..Samtidig anbefales det ikke å kjøre fly når man har hatt SA. Kjipt å bestille ferie til dyre dommer, også taper man pengene. For forsikringen dekker vel ikke graviditet? Men også utrolig kjipt å IKKE bestille, også blir man ikke gravid...Er så utrolig i tvil om hva jeg skal gjøre Noen gode råd? Anonym poster: 652df2933194b501515e2d87ef47817b
Gjest Marmot Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Hvorfor kan du ikke reise på ferie om du blir gravid? 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Hvorfor kan du ikke reise på ferie om du blir gravid? Samme tenkte jeg. Ser ikke problemet? Anonym poster: 76e33b510f03289588886fd29de414b8
CathrineMic Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 Jeg hadde bestilt, og gjerne bestilt med avbestillingsgaranti. Jeg hadde ikke droppet å flydd, fordi jeg var gravid. Men, du vet ikke hvordan formen din er, så derfor jeg ville hatt avbestillingen. I 10 uker spydde jeg nesten daglig, og var mye sykemeldt og orket ikke noe. Jeg hadde da aldri orket tanken på å reise noen plass i den formen. Kjipt og sette livet på "vent" når du prøver også!
Gjest Marmot Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Jeg var også skikkelig, skikkelig, skikkelig dårlig i svangerskapet mitt, men da regnes det jo som sykdom og kan avbestilles med vanlig reiserforsikring.
Nique Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Ikke sett livet på vent bare fordi dere prøver, bestill heller med avbestillingsforsikring, i tilfelle du skulle bli gravid og dårlig før reisen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 Jeg ville ventet med å bestille og heller bestilt like før evnt. avreise. Da jeg var 4 uker på vei med nr 1 var jeg så sinnsykt kvalm at jeg ikke hadde utbytte av ferie. Lå stort sett inne på hotellrommet og lengtet hjem til senga :-( Pass på at flere reiseforsikringer ikke dekker avbestilling pga svangerskap. Anonym poster: db8fd53e60f29acbc7c84afc6dfefa84
Athene Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Det dummeste man kan gjøre som prøver er å sette livet på vent. Da er fallhøyden desto større. Vi har bestilt og levd livet som vanlig. Og tenkt at dersom formen er dårlig vil jo reiseforsikringen ta det. Jeg har både god forsikring og snill fastlege. Og er man ikke dårlig kan man jo reise som før, det er bare tull at man ikke skal fly som gravid. Ganske kjedelig å sitte hjemme og se i veggen i 9 mnd + en prøvetid man ikke vet hvor lenge varer. På jobben min er det mye reisevirksomhet, og de gravide er på fly 2-4 ganger i uka akkurat som oss andre.
Tellus Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Vi bestilte ferie mens jeg var gravid, da skulle jeg altså ha vært i 2. trimester i ferien, men mistet jo. Så nå sitter vi her, ferien er bestilt og jeg aner ikke når tid jeg blir gravid igjen. Men, for oss er det hvertfall en ting å glede seg til! Og blir man gravid, er det ikke noe i veien for å ta fly så lenge det ikke er veldig lange flyturer.
Charlie28 Skrevet 16. april 2013 #10 Skrevet 16. april 2013 Anbefales det ikke at man skal fly dersom man har hatt en SA? Hvorfor det egentlig? Vi prøver også ser du. Har hatt MA nå nettopp, og skal ut å fly på ferie til sommeren
Juce Skrevet 16. april 2013 #11 Skrevet 16. april 2013 Jeg sier som de andre: ikke sett livet på vent. Blir du skikkelig dårlig, får du sykemelding, og da får du avbestilt turen dersom du har forsikring for det. Jeg er glad vi ikke utsatte våre ferieplaner etter vi startet med prøvingen, for da hadde jeg ikke kunnet reise på ferie på 2 år nå snart..
Pentu Skrevet 16. april 2013 #12 Skrevet 16. april 2013 Vi begynte å prøve i sommer og vi bestilte tur til Spania i januar (vi reiser i juli). Vi fant ut at vi burde leve livet, man kan ikke vente på at livet skal begynne mens man er prøver. Selv om livet handler mye om barneønsket så er det viktig å leve litt. Vi gleder oss til varme, bading, familie og rett og slett nyte hverandre. Bestill tur du. Så tar du heller stilling til om du skal dra når du eventuelt blir gravid og da finner ut av hvilke symptomer du har
AnonymBruker Skrevet 18. april 2013 #13 Skrevet 18. april 2013 Jeg ble gravid før vi skulle på ferie. Etter lang tids prøving tror jeg det klaffet den mnd fordi jeg tenkte at denne mnd er det like greit om det ikke klaffer. Tror mine lave skuldre og det at jeg gledet meg til ferien hjalp på! Holder med de andre om at du ikke må sette livet på vent! Ha noe positivt å se fram til og som hjelper på å få deg/dere på å tenke på noe annet enn prøvingen! Anonym poster: 12585b054c850bf1c200f168c0482b90
Gjest chiki Skrevet 18. april 2013 #14 Skrevet 18. april 2013 (endret) Jeg hadde først en MA, ble så gravid igjen. Da var jeg i Tunisia da jeg var 5 måneder på vei. Storkoste meg! Var bare litt plaget med leggkramper/urolige ben på kvelden og natten. Har ei jente på 2 år nå. Begynte å prøve igjen i høst, og hadde en SA i november. Vi prøver fortsatt, men har også bestilt tur til Barcelona i sommer:) Tenker at vi kan ikke sette alt på vent bare fordi vi prøveR:) Har heller aldri hørt at man ikke skal fly om man har mistet tidligere? Hvem har sagt det? Endret 18. april 2013 av chiki
Gjest chiki Skrevet 18. april 2013 #15 Skrevet 18. april 2013 (endret) Dobbel Endret 18. april 2013 av chiki
fionel Skrevet 20. april 2013 #16 Skrevet 20. april 2013 Det er ikke større sjanse for SA dersom man har hatt det før, det kan skje med alle uansett ikke sett livet deres på vent, det gjør bare hele prøveperioden værre for dere:) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå