Gå til innhold

Jenter: ville dere likt et "guttete" utdrikningslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå kommet til midten av april, og jeg regner med at mange utdrikningslag for sommerens brudepar skjer i ukene fremover. Etter å ha lest diverse tråder her inne om utdrikningslag tidligere ble jeg nysgjerrig på hva jenter ville synes om å delta i et utdrikningslag med et typisk "guttete" opplegg, enten som deltager eller som vordende brud :)

Disclaimer: Jeg vet at det naturligvis er store forskjeller "innad" i utdrikningslag for begge kjønn etc. Denne tråden vil derfor være litt generaliserende hvor man tenker seg hva som er typisk. Mitt generelle inntrykk av utdrikningslag for bruder kommer fra samtaler med jenter jeg kjenner i tillegg til diskusjoner om temaet f.eks her inne - dvs ingen personlig erfaring. Sammenlignet med de utdrikningslagene jeg selv har vært med på eller hørt om for brudgommer er det klare forskjeller (som med det meste annet).

Hva tenker jeg så om et "guttete" opplegg?

- Den som skal drikkes ut vet ikke annet på forhånd enn ønsket gjesteliste gitt til forlover. Forlover har hatt kontakt med partneren med tanke på å finne en dag som passer, sikre at den som skal drikkes ut er hjemme osv.

- Utdrikningslaget overrasker hovedpersonen hjemme om morgenen når denne sover. Partner, venninne etc har pakket med nødvendige klær.

- Første del av dagen inneholder typiske aktiviteter som utkledning, oppgaver osv.

- Følges opp med lunch av noe slag

- Så en fysisk aktivitet alle kan være med på av typen paintball, gokart, speedboat, rapellering osv.

- Avslutning med mat og fest, dette kan feks være grilling nå på forsommeren.

For å klargjøre er det snakk om utdrikning, ikke utdritning, og forlover har naturligvis tatt hensyn til personlighet, smak og hva den som skal drikkes ut ikke liker. Har også droppet de mer ekstreme tingene gutter kan være troendes til å finne på :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i et utdrikningslag med lignende opplegg i høst, og vi kjørte gokart. Akkurat på den biten, er jeg litt inhabil, da jeg kjører mye gokart og bil på bane ellers. Men samtlige av jentene storkoste seg, selv om de aldri hadde kjørt før! Og de kunne godt tenke seg å kjøre mer.

Tror nok de fleste jenter hadde satt pris på paintball også, men da er det lurt å ikke ha det for tett på bryllupet. Kjedelig å ha store blåmerker i en kjole med lavt skåret rygg, foreks.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjører også en del bil på bane og hadde digget et opplegg med gokart eller lignende. Noe jeg virkelig håper å oppleve en gang er å fly jagerfly, men det er nok i dyreste laget i forbindelse med et utdrikningslag. Og det er jo moro å gjøre noe sammen da. :-)

For mange år siden var jeg og en annen jente de to eneste jentene som var invitert i et utdrikningslag for en kompis. Fantastisk morsom dag. :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er guttete med dette opplegget? Er sånn jeg er vant med at det blir gjort..

Anonym poster: 421e10643f66ef28c9e0e4ada829361a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har nå kommet til midten av april, og jeg regner med at mange utdrikningslag for sommerens brudepar skjer i ukene fremover. Etter å ha lest diverse tråder her inne om utdrikningslag tidligere ble jeg nysgjerrig på hva jenter ville synes om å delta i et utdrikningslag med et typisk "guttete" opplegg, enten som deltager eller som vordende brud :)

Disclaimer: Jeg vet at det naturligvis er store forskjeller "innad" i utdrikningslag for begge kjønn etc. Denne tråden vil derfor være litt generaliserende hvor man tenker seg hva som er typisk. Mitt generelle inntrykk av utdrikningslag for bruder kommer fra samtaler med jenter jeg kjenner i tillegg til diskusjoner om temaet f.eks her inne - dvs ingen personlig erfaring. Sammenlignet med de utdrikningslagene jeg selv har vært med på eller hørt om for brudgommer er det klare forskjeller (som med det meste annet).

Hva tenker jeg så om et "guttete" opplegg?

- Den som skal drikkes ut vet ikke annet på forhånd enn ønsket gjesteliste gitt til forlover. Forlover har hatt kontakt med partneren med tanke på å finne en dag som passer, sikre at den som skal drikkes ut er hjemme osv.

- Utdrikningslaget overrasker hovedpersonen hjemme om morgenen når denne sover. Partner, venninne etc har pakket med nødvendige klær.

- Første del av dagen inneholder typiske aktiviteter som utkledning, oppgaver osv.

- Følges opp med lunch av noe slag

- Så en fysisk aktivitet alle kan være med på av typen paintball, gokart, speedboat, rapellering osv.

- Avslutning med mat og fest, dette kan feks være grilling nå på forsommeren.

For å klargjøre er det snakk om utdrikning, ikke utdritning, og forlover har naturligvis tatt hensyn til personlighet, smak og hva den som skal drikkes ut ikke liker. Har også droppet de mer ekstreme tingene gutter kan være troendes til å finne på :P

Det du skisserer der, gjorde jeg med venninna mi for bare noen dager siden, og alle koste seg. Visste ikke at det var spesielt guttete? Vi kjørte gocart og alle digga det =)

Anonym poster: ecc47623547a20aec85077861fa65c61

• Liker 2
Skrevet

Det du skisserer der, gjorde jeg med venninna mi for bare noen dager siden, og alle koste seg. Visste ikke at det var spesielt guttete? Vi kjørte gocart og alle digga det =)

Anonym poster: ecc47623547a20aec85077861fa65c61

Mulig jeg har fått et feil inntrykk :) Av samtalene med jenter jeg kjenner og trådene her inne virker det som mange kommende bruder vil ha langt mer styring på sitt utdrikningslag, og slik sett ikke ville likt å bli vekt en morgen og ikke være forberedt. Har hørt om mange som bare hadde en rolig middag og kakefest, med quiz om bruden etc. I tillegg fremstår det av trådene her inne som om terskelen for hva som regnes som utdritning er forskjellig.

Innlegget var uansett bare ment som en hyggelig diskusjon siden jeg var nysgjerrig, og det er bare fint om det er mindre forskjeller enn det jeg har fått inntrykk av :)

Skrevet

Jeg ville likt opplegget, bortsett fra akkurat go cart og de aktivitetene der. Ville gjerne byttet det ut med spa, grilling i skjæra, keramikkurs, vinsmaking/ølsmaking, tapaskurs e.l.

Skrevet

Jeg likte godt det opplegget der..... Men kjør gjerne på med litt "jentete" underholdning på kvelden..... Typ singstar, lage brudekjole i dopapir osv :)

Skrevet

Rolig kveld hjemme eller på restaurant kan man jo gjøre når som helst, jeg ville foretrukket litt mer action.

Personlig hadde jeg ikke hatt det spesielt gøy med det som er nevnt av ''jenteaktiviteter'' i tråden hittil heller, det du foreslo hadde derimot vært midt i blinken. :)

Skrevet

Jeg er ikke så fan av overraskelser, så det å ikke vite når tror jeg hadde gjort meg stresset, også er jeg litt pysete så gocart osv er ikke noe for meg. Men jeg liker å reise sånn som endel gutte-utdrikningslag gjør, så det hadde vært stas eller konsert eller festival eller noe annet gøy. Spa er IKKE gøy, liker best når alle kan være med.

• Liker 1
Skrevet

Jaa! Mer av slikt, og mindre massasje! ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utkledning og oppgaver og slikt hadde ikke vært i nærheten av OK, men go cart, paintball eller liknende hadde vært innertier.

Anonym poster: f7ef962396126077124876e09b4e8f57

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det hørtes spesiellt "guttete" ut. Når jeg tenker guttete utdrikningslag tenker jeg flatfylla kl 15 på ettermiddagen og strippeklubb :fnise:

Utkledning og utdriting synes jeg er teit enten det er gutter/jenter.

Men action og fysisk aktivitet er alltid moro :danse:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del er mest glad i ting som skjer inne, når jeg skal slappe av og kose meg. Synes det høres så kaldt ut med grilling og slikt. (Men her i Trøndelag er det kaldt og vindfullt stort sett hele tiden - synes ikke det høres så koselig ut med en hel dag ute, både mat og aktiviteter. Men jeg er nok en inne-jente.....)

Hadde sikkert kost meg med Go Cart, men da ville jeg hatt en dusj etterpå, og evt spust på restaurant med venninnene, eller hatt festen hjemme hos noen med "jenteaktiviteter" som SingStar, pakkeleken, etc etc.

Vi spilte bowling, blant annet, i mitt utdrikningslag.

Anonym poster: 81da4e71100d0611fab77545255e2a7a

AnonymBruker
Skrevet

Å stille seg opp på det lokale kjøpesenteret i fjollete klær for å selge kyss eller noe annet idiotisk hadde jeg aldri gått med på hvertfall. Vil mye heller kjøre gokart eller spille paintball.

Anonym poster: baeb161579dc5d73e09b8edf23141872

Skrevet

Jeg synes det høres ut som et helt typisk utdrikningslag, jeg. Det eneste jeg ville sagt er forskjellig er at jenter kanskje kommer litt senere, f.eks til frokost, heller enn mens de sover. Eller så er jo falske avtaler også ganske populært.

En annen ting jeg ville foreslått (både til gutter og jenter) er å ha den fysiske aktiviteten tidelig på dagen. Mange av dem egner seg ikke til å blande med alkohol, og man er ikke alltid helt edru etter lunch ;)

• Liker 1
Skrevet

nei aldri paintball eller gokart. Hva skjedde med en dag på spahotell????

Gjest Daenerys
Skrevet

Ja takk, jeg vil heller prøve paintball enn å spille inn sanger eller dra på spa! Action!!

Skrevet

Hørtes nå ut som et typisk utdrikningslag det der... Kunne godt hatt noe selv.. Men jeg ville helst vite en time og to på forhånd at jeg skulle bli drukket ut.. Sånn at jeg fikk stelle meg litt og spise frokost osv... Men så er jeg ikke så veldig glad i overraskelser generelt... Men opplegget (aktiviteter osv..) hørte topp ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...