AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Jeg skal på visning på en leilighet og følgende står i prospektet: "Eldre sluk. Bad hvor oppbyggingen kan være mangelfulle sammenlignet med dagens krav til membranløsning. Endret bruk kan fremskynde behov for oppgradering. Det anbefales fortsatt bruk av dusjkabinett og regelmessig rensing av sluk" Noen som vet hva dette innebærer? Trenger rakst svar. Takk på forhånd Anonym poster: 558199bb3745a7b7fe3e5414f280dcad
Ellevill Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Det det står, antar jeg. At ny kjøper må fortsette å bruke dusjkabinett, da badet ikke er ok mht våtromsnormen. Og at luket må renses regelmessig. Spør megler for å være på den sikre siden.
orgus Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Det kommer an på flere ting. I verste fall så må gulvet pigges opp. Ny sluk, varme, avretting, membran og flis/belegg.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 Jeg skal på visning på en leilighet og følgende står i prospektet: "Eldre sluk. Bad hvor oppbyggingen kan være mangelfulle sammenlignet med dagens krav til membranløsning. Endret bruk kan fremskynde behov for oppgradering. Det anbefales fortsatt bruk av dusjkabinett og regelmessig rensing av sluk" Noen som vet hva dette innebærer? Trenger rakst svar. Takk på forhånd Anonym poster: 558199bb3745a7b7fe3e5414f280dcad Det med membranen og forbeholdet om at badet ikke følger dagens våtromsnorm stemmer for alle bad eldre enn noen få år, så akkurat DET ville jeg ikke bekymret meg særlig for. Og i og med at badegulvet har manglende/dårlig membranløsning vil det ikke være tett, og heller ikke tåle daglig vannsøl. Om du kjøper er det lurt å bruke dusjkabinett, lufte ut, tørke av gulv med en gang, etc. for å unngå fuktskader. Det eneste jeg er skeptisk til her er sluken. Enten er sluken så gammel at den er av den smale typen (og raskt går tett slik at det er fare for at vannet renner utover gulvet), eller at det rett og slett er noe galt med den. Ville forhørt meg med megler/eiger om dette, ev. vurdert å ta med en som kan noe om våtrom/en rørlegger på visning. Anonym poster: 4ebb1adc1747f9a4e8cb7b91350f2668
Kraula Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Høres ut som du må pusse opp badet ganske snart.
Bjørn88 Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Høres ut som du må pusse opp badet ganske snart. Er nok i bunn og grunn det de ordene betyr ja så regn med 100 000++ med mindre du bor sammen med en håndverker Badet er nok gammelt og i litt shabby tilstand, gammel sluk, gammelt røropplegg å flis lagt direkte på golv uten membran under. I tillegg så er det et fåtall av bad som bygges etter våtromsnormen den dag idag, mange mange fler bruker bustadsoppføringsloven, iallefall her i området (trøndelag)
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 Er det et borettslag kan du evt høre om det er planlagt noen fellesoppussing av bad i nærmeste fremtid. Anonym poster: 7f92f1bda41ebdf6780fe0a4728f5e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå