Obiola Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Hei, Dere som har vært i et forhold en liten stund, har dere fortsatt alltid like mye å prate om? Hender det dere har dager hvor dere ikke har så mye å si til hverandre? Jeg føler at man i starten har så mye nytt å fortelle/spørre om og oppdage hos hverandre, etter en stund vet man jo nesten alt. Når man har snakket sammen nesten daglig over en lang periode har man jo nesten vært igjennom det meste. Blir ofte mye hverdagslig prat, om småting som skjer med en selv og felles bekjente. Samtaleemnene gjentar seg ofte da. Hender jo det er dypere samtaler også, og det er litt betryggende når det skjer. Så er det de fine helt rolige stundene hvor man bare kan ligge og holde rundt hverandre og det ikke er behov for å si noe, det fysiske er liksom nok. Likevel blir jeg fort i tvil om at det er riktig de dagene hvor praten går litt trått. Føler vel at når man er kjærester skal man alltid ha masse å snakke om osv... Men det går opp og ned, perioder for komunikasjonen er perfekt, og perioder hvor det er mye stillhet. Hva legger dere i det å ha god komunikasjon med kjæresten?
Gjest Funky Punk Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 God kommunikasjon (for meg) handler ikke om hvor mye man har å prate om, men om at man klarer å prate med hverandre om f.eks problemer og irritasjoner, at begge parter blir hørt og respektert, at det ikke er masse misforståelser. Jeg og mannen min har vært sammen i mange år. Det er sjeldent at vi har temaer vi kan diskutere i en "evighet". Det går mest i hva slags planer vi har for dagen/uka, hva vi har gjort hver for oss, prater litt om dyrene våres, spill osv.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Igår sa ikke jeg og kjæresten min et eneste ord til hverandre mellom 20.05 og til idag morges klokken 11.45. Ekke 'no problem det vel. Anonym poster: 4ac79c0c730413025512529a5687072d 2
Teriyaki Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 Jeg hadde ikke orket å være i et forhold hvor praten gikk i ett slik som den ofte gjør når man er sammen med venninner. Hadde blitt utslitt! 1
Gjest Funky Punk Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Jeg hadde ikke orket å være i et forhold hvor praten gikk i ett slik som den ofte gjør når man er sammen med venninner. Hadde blitt utslitt! Det er jeg enig i. Det kan godt være at vi går en hel dag uten å prate med hverandre. Da blir det liksom bare "god morgen elskling" og ikke noe mer resten av dagen. Det er deilig og trygt når man er i et forhold hvor stillheten også verdsettes og man ikke konstant føler at man må finne på nye ting å snakke om hele tiden 2
Teriyaki Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Det er jeg enig i. Det kan godt være at vi går en hel dag uten å prate med hverandre. Da blir det liksom bare "god morgen elskling" og ikke noe mer resten av dagen. Det er deilig og trygt når man er i et forhold hvor stillheten også verdsettes og man ikke konstant føler at man må finne på nye ting å snakke om hele tiden Absolutt!
KaDust Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 Vi har alltid noe å si ja, men ikke alltid behov for å si noe.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. april 2013 #8 Skrevet 15. april 2013 Ikke opplevd total stillhet, men på slutten av siste forholdet, gikk det samme emne igjen. Først skulle han diskutere hva de i USA drev med, så skulle han diskutere hvor fantastisk bestevennen var og hva han hadde gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå