Gå til innhold

Hva har dere stående på kjøkkenbordet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som det begynner å bli litt vårlig kjenner jeg at det kribler litt i fingrene mine, og siden det ennå er lenge til noe hagearbeid er aktuelt har jeg begynte inne i stedenfor.

Har tatt et skikkelig skippertak på kjøkkenet, ryddet i skuffer og skap og ryddet bort en del nips og pynteting. Har en helt enkel innredning i lys tre og minimalitstisk stil forøvrig. Masse benkeplass hvor jeg har minst mulig ting stående.

Har et svært kjøkkenbord i lakkert tre som jeg synes ser litt stusselig ut uten noe som helst på, men jeg vil ikke ha duk eller masse greier på. I dag har jeg èn plante (sukulent) og 3 t-lys holdere stående på bordet. Men det ser likssom så lite ut. Funderer på å kjøpe en stor glassholder for å ha kubbelys i, eventuelt flere planter?

Vet ikke helt. Hva har dere?

Anonym poster: 091265cf811cda4cd359c58927876d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to kubbelysholdere med lys i, og et glassfat som jeg syntes er veldig dekorativt, men jeg gidder ikke overfylle det :)

Skrevet (endret)

Enkel blomster bøtte med urter i :) jada dyrker timian,oregano og gressløk:)

Endret av Anciol
AnonymBruker
Skrevet

Har et kjempestort kjøkkenbord. På den har jeg champagnekjøler med Hortensia i. 2 store lysesaker, og firkantet brune brikker. :)

Anonym poster: 11adff7d89ec33f94a8cabff305a1212

AnonymBruker
Skrevet

Om du har plass på borde så synes jeg også at champagnekjøler med Hortensia er nydelig. Men er det slik at du må rydde det av hver gang det skal brukes (til lekser, middag osv) så forsvinner litt av gleden.

Jeg vil anbefale deg å finne litt pynt og lysestaker og sånt, ikke gjør alt nødvendigvis så veldig høyt.

Finner du litt inspirasjon her, kanskje? https://www.google.no/search?q=big+dining+table+decoration&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=-v5rUeiTDqOr4ASe3oHYAQ&biw=1047&bih=454&sei=_v5rUbX2C-Gm4ATLqYCQAQ

Anonym poster: 7338d639ca0df6a61316a90f7b0de572

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Har ikke kjøkkenbord nå, men når jeg hadde det så hadde jeg en lang løper som gikk over hele bordet.

På den så stod det en lang metallkasse som jeg hadde fylt med diverse urter (basilikum, mynte, rosmarin, estragon, oregano etc)

• Liker 1
Skrevet

To aloe vera'er og litt ræl vi alltid legger fra oss der. Tror det fortsatt ligger en uåpnet eske med en julenisse-greie vi fikk til jul der.

Skrevet

Jeg bruker en rund spisebrikke som duk, og oppå der har jeg en vase med èn blomst i, en skål med frukt i samme serie som vasen. Og en liten skål med cherrytomater, for jeg liker ikke å ha de i kjøleskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Har to kubbelys ved siden av et stilig fruktfat. Har i tillegg masse papirer og rot i den ene enden (rydder det vekk i blant, men det har en tendens til å dukke opp på mystisk vis etter et par dager..).

Anonym poster: 99c53fdb33a1e76103886e500a2aa80a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en duk i spenstige farger, en brødboks (i den enden av bordet som står inntil veggen), en "undersetter" til å sette kjeler på, og salt- og pepperbøsse. Noen playmofigurer tipper jeg også ligger der akkurat nå. :)

Anonym poster: 16c52bff5842dfebedf018cc6e25843f

Gjest Daenerys
Skrevet

På spisebordet har jeg en orkidé og fruktfat.

Skrevet

Har ikke kjøkkenbord, jeg synes det blir så trangt. Så vi spiser på stua eller spisestua.

Skrevet

Har et svært kjøkkenbord i lakkert tre som jeg synes ser litt stusselig ut uten noe som helst på, men jeg vil ikke ha duk eller masse greier på. I dag har jeg èn plante (sukulent) og 3 t-lys holdere stående på bordet. Men det ser likssom så lite ut. Funderer på å kjøpe en stor glassholder for å ha kubbelys i, eventuelt flere planter?

Vet ikke helt. Hva har dere?

Anonym poster: 091265cf811cda4cd359c58927876d54

Hva med å samle det på et lysfat eller brett med litt størrelse på? Da blir tingene litt mer "samlet" samtidig som det gjør litt mer ut av seg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så veldig stort kjøkkenbord da. Men jeg har en sånn mini orkide + en sånn tørkerullholder også et par telysholdere med lys.

Anonym poster: aa4a66900f3b07380e4a3e473b20a845

Skrevet

Hvis du helst vil ha lite der, men noe som likevel synes, kan du ta en gjennomsiktig glassbolle og fylle den med grønnsaker og/eller frukt:) De sterke fargene gjør at det blir blikkfang:) Andre ganger kan du ha vann og flytelys i, eller sand og kubbelys. Eller, man kan ha en liten zen.hage der: https://www.google.no/search?q=zen+garden&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=fv1yUa7hF6a64ATp1YGYAQ&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1517&bih=714#tbm=isch&sa=1&q=mini+zen+garden&oq=mini+zen+garden&gs_l=img.3..0l5j0i5l3j0i24l2.4221.4865.0.6539.5.5.0.0.0.0.73.250.5.5.0...0.0...1c.1.9.img.CvW14rcAJq0&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45512109,d.bGE&fp=d413512c36039024&biw=1517&bih=714

Skrevet

mitt kjøkkenbord har en duk på seg,samt 5 planter og nysådde spirer i en kasse.

Japp,vi bruker ikke kjøkkenbordet ofte

Skrevet

En ganske stor, gammel kurv med løk og hvitløk i (2 "rom" i kurven).

Skrevet

En eller to bunker med reklame, aviser, blader og gule post it lapper. Havner fort en bunke med diverse på stuebordet også...(jepp, vi har litt plassmangel,..)

En eller to ganger i året står det vel faktisk en vase med blomster i, med det er et usikkert eksperiment med unger og katter i hus!

Skrevet

Akkurat nå flyter det av faglitteratur siden jeg skriver på en oppgave.

Til vanlig har jeg på en lyslysgrå voksduk, av og til med en løper på, en serviettholder siden det er praktisk å ha tilgjengelig med unger, og av og til en plante eller et par telysholdere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...