Gå til innhold

Herregud. Jeg har blitt gammel! Bieber....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste avisen i dag, og tok meg selv i å sukke og stønne over fjortisene som prater om Bieber som om han var en gud, og at livet ikke er verdt å leve om de ikke får gå på konserten/møte ham...

Så kom jeg til å tenke på da jeg selv var i tenårene... hvor lite som skulle til før det var verdens undergang. Så omsider har jeg kommet fram til at jeg forstår dem på et vis i hvert fall.

hva tenker dere om det? Er det for ekstremt eller bare naturlig fjortisdesperasjon?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg leste avisen i dag, og tok meg selv i å sukke og stønne over fjortisene som prater om Bieber som om han var en gud, og at livet ikke er verdt å leve om de ikke får gå på konserten/møte ham...

Så kom jeg til å tenke på da jeg selv var i tenårene... hvor lite som skulle til før det var verdens undergang. Så omsider har jeg kommet fram til at jeg forstår dem på et vis i hvert fall.

hva tenker dere om det? Er det for ekstremt eller bare naturlig fjortisdesperasjon?

jeg forstår dem ikke. For jeg husker vi hadde tenåringsidoler da jeg var fjortis, men jeg kan ikke huske at en kjendis ble et så stort fenomen som bieber har blitt.
  • Liker 3
Skrevet

jeg forstår dem ikke. For jeg husker vi hadde tenåringsidoler da jeg var fjortis, men jeg kan ikke huske at en kjendis ble et så stort fenomen som bieber har blitt.

nei. Er på mange måter enig med deg. Det er voldsomt ekstremt, men hva med elvis, queen, springsteen osv.... Det var ganske ekstremt, om enn kanskje på en annen måte...

Det kan jo være et resultat av samfunnet vi lever i... At alle skal realisere drømmene sine hele tiden, og småting blir verdens undergang...

Gjest Sakone
Skrevet

Kanskje før din tid, men Beatlemania var i samme bane. Tror slikt hysteri har vært i alle tider.

Selv forstår jeg ikke hvordan folk kan bli hysteriske på den måten. Men absolutt intet nytt fenomen.

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Absolutt ikke noe nytt dette. Grunnen til at det virker så mye nyere og større nå er jo på grunn av internett og sosiale medier som på en måte tvinger alle til å delta i hysteriet.

• Liker 4
Skrevet

Mennesker elsker å forgude enkelt personer/små grupper.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Kanskje før din tid, men Beatlemania var i samme bane. Tror slikt hysteri har vært i alle tider.

Selv forstår jeg ikke hvordan folk kan bli hysteriske på den måten. Men absolutt intet nytt fenomen.

men nå hadde the beatles talent...
  • Liker 3
Gjest Novacane
Skrevet

Preach. Jeg får helt hetta når jeg hører mennesker sammenligne Bieber og Beatles. Hysteriet er en ting å sammenligne, men Beatles stod for en revolusjon innen musikkhistorien, det vil jeg så absolutt ikke si at Bieber gjør. Nå sporer jeg litt av. Husker selv hvordan jeg i den alderen var helt forelska i enkelte filmstjerner, men det var aldri så ekstremt som Bieber hysteri virker å være.. menmen, de får holde på.

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Det er et utrolig idiotisk argument. For fansen så har jo Bieber bøttevis av talent Tror du alle på 60-70-tallet digga Beatles? Neppe. Og har du hørt noen av tekstene til Beatles? Syns ikke "she loves me yeah yeah yeah" er så mye bedre enn " baby baby baby ooooh".

• Liker 9
Gjest BettyBoop
Skrevet

Preach. Jeg får helt hetta når jeg hører mennesker sammenligne Bieber og Beatles. Hysteriet er en ting å sammenligne, men Beatles stod for en revolusjon innen musikkhistorien, det vil jeg så absolutt ikke si at Bieber gjør. Nå sporer jeg litt av. Husker selv hvordan jeg i den alderen var helt forelska i enkelte filmstjerner, men det var aldri så ekstremt som Bieber hysteri virker å være.. menmen, de får holde på.

nei sant. Dessuten kaller fansen seg for beliebers. Det er jo nesten blitt en religion av hele greia. Altså backstreet boys fikk jentene til å hyle på nittitallet de og (føler de er bedre sammenligning). Men det var ikke såå ekstremt.
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er et utrolig idiotisk argument. For fansen så har jo Bieber bøttevis av talent Tror du alle på 60-70-tallet digga Beatles? Neppe. Og har du hørt noen av tekstene til Beatles? Syns ikke "she loves me yeah yeah yeah" er så mye bedre enn " baby baby baby ooooh".

For fansen er bieber kjempesøt
Gjest abcdefgh
Skrevet

Det var vel ikke noe bedre før i tiden. Klipp fra når The Beatles ankommer USA:

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

For fansen er bieber kjempesøt

Ja, for ingen syntes jo at gutta i Beatles var søte...

• Liker 1
Gjest Novacane
Skrevet

Det er ikke tekstene det er snakk om. Som jeg skrev stod Beatles for en revolusjon innen musikk. De brakte noe nytt på bordet. Justin Bieber er ikke spesielt originalt, jeg benekter ikke at gutten har et talent, men det er fortsatt ikke sammenlignbart med et band som virkelig skrev historie(i annen form en kun av å skape hysteri). Det er heller ikke bare teksten som skaper en sang, det er melodi.

Som sagt, hysteriet mellom Beatles og Bieber kan sammenlignes. Mange jenter syns de var kjempesøte og kjekke og blalblal, men jeg er heller usikker på om Bieber vil bli husket for musikken sin 50 år frem i tid...

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Ja, for ingen syntes jo at gutta i Beatles var søte...

jo kanskje.. men likevel beatles hysteriet var ikke bare små fjortisjenter som nesten var forelska i de. De hadde fans fra begge kjønn. Så det er ikke helt det samme.
  • Liker 1
Skrevet

jeg tror jeg hadde oppført meg slik vist jeg fikk se Metallica :rodme:

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Det er ikke tekstene det er snakk om. Som jeg skrev stod Beatles for en revolusjon innen musikk. De brakte noe nytt på bordet. Justin Bieber er ikke spesielt originalt, jeg benekter ikke at gutten har et talent, men det er fortsatt ikke sammenlignbart med et band som virkelig skrev historie(i annen form en kun av å skape hysteri). Det er heller ikke bare teksten som skaper en sang, det er melodi.

Som sagt, hysteriet mellom Beatles og Bieber kan sammenlignes. Mange jenter syns de var kjempesøte og kjekke og blalblal, men jeg er heller usikker på om Bieber vil bli husket for musikken sin 50 år frem i tid...

Vel, jeg tror ikke Beatles ble så populære fordi de var revolusjonerende. Jeg tror de ble så populære fordi de var fire søte gutter som spilte fengende musikk som var lett å synge med, og fordi ungjentene satt på pikerommet og diskuterte hvem som skulle gifte seg med hvem.

Ikke så veldig ulikt det som foregår i dag, altså.

• Liker 1
Skrevet

jo kanskje.. men likevel beatles hysteriet var ikke bare små fjortisjenter som nesten var forelska i de. De hadde fans fra begge kjønn. Så det er ikke helt det samme.

Jeg syns det er det samme bare at vi er i en annen tid. Men det er vanskelig å se nå siden lever i historien nå. Justin Bieber kommer garantert til å komme i musikkboka på grunnskolen om noen generasjoner. Det er jo forskere som spesialiserer seg på hysteriet rundt Justin Bieber.. Backstreet boys er en drittunge i forhold. Originaliteten kan diskuteres, men hysteriet er mye mer voldsomt enn Elvis og The beatles..

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg syns det er det samme bare at vi er i en annen tid. Men det er vanskelig å se nå siden lever i historien nå. Justin Bieber kommer garantert til å komme i musikkboka på grunnskolen om noen generasjoner. Det er jo forskere som spesialiserer seg på hysteriet rundt Justin Bieber.. Backstreet boys er en drittunge i forhold. Originaliteten kan diskuteres, men hysteriet er mye mer voldsomt enn Elvis og The beatles..

men han er jo ikke noe bedre enn backstreet boys var
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

men han er jo ikke noe bedre enn backstreet boys var

Tror mye av grunnen til at BSB ikke ble så populære som Bieber er, er at de hadde så utrolig mye konkurranse. Take That, N'Sync, Boyzone, A1 og alle de andre boybandene konkurrerte om det samme publikummet og hadde lik musikkstil.

Så vidt jeg vet har ikke Bieber så direkte konkurranse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...