Gå til innhold

Så annerledes på oss som tenåringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er rett forum å ta dette oppi, men jeg plages av tanker som skjedde i tenårene..

Det jeg husker er at når jeg kom i tenårene og fikk utviklet bryster og slikt, så reagerte jeg på at pappa på en måte så annerledes på meg. Han var rask å ta bilder om jeg og min søster lå ute og solte oss i bikini osv..

Måten han så på oss på forandret seg, og jeg merket det. Nå i ettertid når jeg er blitt voksen, plager det meg om han kanskje så seksuelt på oss? Eller er det bare innbilning?

Plager meg mye dette her. Noen av dere andre døtre som har sett om faren deres så litt annerledes på dere når dere utviklet dere? Er det normalt?

Anonym poster: 92197c6f9a7e436cc6cb73f05a765a05

Anonym poster: debab3b65d31431b58e9a68973fa06bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir jo ofte veldig selvbevisste i den alderen der, så det kan godt hende at det bare føltes sånn for deg, noe som egentlig var helt uskyldig ment fra hans side?

Kan ikke uttale meg noe mer om det da jeg ikke vet noe særlig om situasjonen din, men det kan være greit å tenke over om det er mulig at du følte det sånn fordi du selv var ganske bevisst over kroppens utvikling på den tiden.

Har ikke selv opplevd å føle det sånn, da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man blir jo ofte veldig selvbevisste i den alderen der, så det kan godt hende at det bare føltes sånn for deg, noe som egentlig var helt uskyldig ment fra hans side?

Kan ikke uttale meg noe mer om det da jeg ikke vet noe særlig om situasjonen din, men det kan være greit å tenke over om det er mulig at du følte det sånn fordi du selv var ganske bevisst over kroppens utvikling på den tiden.

Har ikke selv opplevd å føle det sånn, da.

Ja, får håpe det er sånn ja. Var og engang da han kom og tok rundt meg og var borti puppene. Og da reagerte jeg også, for han brukte ikke å gjøre sånt. Men kan jo hende han bare skulle være artig. Håper det :)

Skrevet

Ja, får håpe det er sånn ja. Var og engang da han kom og tok rundt meg og var borti puppene. Og da reagerte jeg også, for han brukte ikke å gjøre sånt. Men kan jo hende han bare skulle være artig. Håper det :)

Hva mener du med at han var borti puppene? Ga han deg en klem slik at hans brystkasse kom borti din? I så fall kan jeg skjønne det føltes ubehagelig for det hvis du har en annen intimsone enn det han hadde/har, men det igjen trenger ikke å bety noe annet enn at han ville gi sin datter en klem. :)

Nå mener jeg ikke å si at det du føler ikke er riktig eller å unnskylde han, men jeg tenker det er lurt å reflektere over slikt også hvis man sitter igjen med slike følelser, rett og slett for å unngå at man fyrer opp under følelser man har på grunn av situasjoner som man har opplevd på en helt annen måte enn den andre involverte parten gjorde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at han var borti puppene? Ga han deg en klem slik at hans brystkasse kom borti din? I så fall kan jeg skjønne det føltes ubehagelig for det hvis du har en annen intimsone enn det han hadde/har, men det igjen trenger ikke å bety noe annet enn at han ville gi sin datter en klem. :)

Nå mener jeg ikke å si at det du føler ikke er riktig eller å unnskylde han, men jeg tenker det er lurt å reflektere over slikt også hvis man sitter igjen med slike følelser, rett og slett for å unngå at man fyrer opp under følelser man har på grunn av situasjoner som man har opplevd på en helt annen måte enn den andre involverte parten gjorde.

Han tok rundt meg bakfra sånn at armene hans kom over brystene mine forfra om du skjønner. Og han brukte aldri å klemme meg slik

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som at han har gjort noe galt.. Men jeg stiller spørsmål ved at du har slike mistanker om din egen far. Føler du deg utrygg på han fortsatt? Jeg ville selv aldri tenkt tanken engang med min far, men jeg kjenner han og er trygg på han.

Ang klemmen, så lurer jeg på om det bare var armene som kom borti? Er det å tråkke over dine intimgrenser så skal du ikke akseptere det ved senere tilfeller, men det er forskjell på dèt, og å komme bakfra og græbbe tak i puppene med hendene ;)

Anonym poster: 1f09916b56e4ea6d7b373c3a7775ad3c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som at han har gjort noe galt.. Men jeg stiller spørsmål ved at du har slike mistanker om din egen far. Føler du deg utrygg på han fortsatt? Jeg ville selv aldri tenkt tanken engang med min far, men jeg kjenner han og er trygg på han.

Ang klemmen, så lurer jeg på om det bare var armene som kom borti? Er det å tråkke over dine intimgrenser så skal du ikke akseptere det ved senere tilfeller, men det er forskjell på dèt, og å komme bakfra og græbbe tak i puppene med hendene ;)

Anonym poster: 1f09916b56e4ea6d7b373c3a7775ad3c

Nei, er nok som du sier kanskje jeg som legger for mye i det. Bare merket at blikket hans forandret seg, men kan jo være som dere sier at jeg selv er mer bevisst i den alderen :) Så ingen av dere jenter som har merket at fedrene deres så annerledes på dere da dere utviklet dere?

AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Anonym poster: 2bfa68da1a52b7057208f256c82c60e4

AnonymBruker
Skrevet

....Så ingen av dere jenter som har merket at fedrene deres så annerledes på dere da dere utviklet dere?

Kan være faren din "oppdaget" at dere begynte å bli store, og at han ble betatt (ikke seksuelt) av sine vakre "voksne" døtre. Har sett fedre forandre seg ovenfor døtrene sine når de vokser til, uten at jeg har tenkt at det har vært noe som helst seksuelt over det - kun sett ut som de er ekstra stolte.

Anonym poster: d03282f5307cccd3bc03367ce92b1123

Skrevet

Kan være faren din "oppdaget" at dere begynte å bli store, og at han ble betatt (ikke seksuelt) av sine vakre "voksne" døtre. Har sett fedre forandre seg ovenfor døtrene sine når de vokser til, uten at jeg har tenkt at det har vært noe som helst seksuelt over det - kun sett ut som de er ekstra stolte.

Anonym poster: d03282f5307cccd3bc03367ce92b1123

Faren min forandret seg på denne måten. Altså ikke seksuelt, men han endret seg.

Jeg tror han i tillegg til å være stolt var usikker på hvordan han skulle håndtere at jeg holdt på å bli voksen.

Han var ofte litt keitete de aller første årene etter at jeg kom i puberteten for alvor. Så han kunne ha gitt meg en klem som den du beskriver fordi han tenkte at han ikke skal komme borti brystene mine. (Bare ryggen min.) Og så etterpå komme på at armene kom jo borti dem.

Han kunne gi meg komplimenter som kunne misforstås, for å forte seg å legge til at jevnaldrende gutter sikkert tenkte på meg sånn, for så å bli helt rød og flau og forlate rommet...

Jeg ler godt av det i dag, for jeg vet at han bare var klossete når han forsøkte å finne ut hvordan han skulle forholde seg til meg nå som jeg ikke lenger var han lille pike. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en lærer på ungdomsskolen som alle jentene føle "så" på de som var mer utviklet enn de andre på en annen måte. Vanskelig å forklare, men i den alderen var det veldig ekkelt og ubehagelig. Nå kan vi le av hvor nær vi tok oss av småting, som når han lente seg over for å hjelpe noen eller noe. Tror nok at han prøvde veldig hardt og ikke skulle gjøre noen forskjell, samtidig som vi var ekstremt opptatt av kroppene våres. Også var det jo også en del som syntes det var morsomt å "teste" ham. Derfor ble hele situasjonen vanskelig.

Tror nok mange menn får problemer i overgangsfasen jente-kvinne. Og det er vel kanskje ikke så rart?

Anonym poster: 7c65b6d18117b5102f742df2f0bf11a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...