Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er 22 år. Vi ønsker å bli gravide og jeg har i snart ett år fulgt med på syklusen min. Den har utartet seg helt likt og presist hver måned og jeg har alltid fått rikelig med eggløsning slim rundt dag 12 i syklusen, mensen har kommet på dag 28. Så jeg har hatt 28 dagers syklus. Ømme bryster har jeg også alltid fått midt i syklusen når jeg tror eggløsning har vært og frem til første mensdag. Men så for 3 månder siden spiste jeg endel usunt (ellers spist sunt) mye sukker og vært litt så som så med bevegelse så jeg har gått opp litt i vekt. Så for 2 sykluser siden merket jeg nesten ikke eggløsning slim. Tenkte dette var normalt. Neste måned igjen var mensen nesten 2 uker forsinket før den kom, merket heller ikke noe eggløsningslim den syklusen heller. Idag er det 1 uke til jeg venter mens 22 april (utifra 28 dagerssyklus) hadde sist mens 26 Mars. Men har ikke hatt noe eggløsningslim hittil. Bare mye blank vannete utflod, når eggløsningslimet skulle ha vært. Lurer på om det usunne kostholdet mitt med relativt mye sukker og litt vektøkning kan ha gjort så jeg har mistet eggløsning? Jeg har nå kuttet ut den usunne spisingen og spiser nå sunt og næringsrikt. Vi skal prøve neste måned å håper jeg får mens 22 april som forventet med eggløsning! Noen som har opplevd lignende etter plutselig kostholdsendring og mye sukker?

Anonym poster: 168858ba5c84930855f5d1a7847d76be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

Gjest Trolltausa
Skrevet

Har du tatt graviditetstest?

AnonymBruker
Skrevet

Vektøkning kan stoppe eggløsningen og forsinke mensen ja. Hvor mye vekt som er avgjørende er forskjell fra kvinne til kvinne.

Anonym poster: aacb2ab6010ee3267081fee093f4a514

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt flere graviditetstester og mensen kom jo forrige måned, bare 2 uker forsinket. Og så da kan jo årsaken være at jeg har gått opp litt i vekt og spist tullemat! Nå er det slutt på det hvertfall :) håper mensen kommer 22 april og eggløsning rundt 4 mai.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Hvor mye klarer man å gå opp i vekt på 3 mnd? Tviler på at det kan gjøre noe med syklusen. Det er veldig over- og undervektige kvinner som får problemer med uregelmessig menstruasjon eller at den forsvinner helt, ikke normalvektige kvinner som legger på seg tre kilo liksom...

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye klarer man å gå opp i vekt på 3 mnd? Tviler på at det kan gjøre noe med syklusen. Det er veldig over- og undervektige kvinner som får problemer med uregelmessig menstruasjon eller at den forsvinner helt, ikke normalvektige kvinner som legger på seg tre kilo liksom...

Ok, har kanskje gått opp 3-4. men har spist mye godteri. Sikkert fått i meg 1kg sukker for dagen og det kan vel forstyrre hormon balanse som igjen tukler med syklusen?

Gjest Riskjeks
Skrevet

Ok, har kanskje gått opp 3-4. men har spist mye godteri. Sikkert fått i meg 1kg sukker for dagen og det kan vel forstyrre hormon balanse som igjen tukler med syklusen?

1 kg sukker pr dag? Det tviler jeg på. Og 3-4 kg har ingen innvirkning på syklusen. Med mindre du er kraftig overvektig, eller undervektig.

Skrevet

Jeg vet ikke om mye sukker kan hindre eggløsning. Men har dere aktivt prøvd å bli gravide, dette året du har registrert menstruasjonssyklusen? Hvis dere har pøvd i over et år, kan du be fastlegen om henvisning til utredning.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke begynt å prøve aktivt ennå. Men siden jeg alltid har vist når eggløsning har vært og hatt regelmessige sykluser blir jeg litt frustrert over at jeg kanskje ikke har eggløsning for øyeblikket. Da mister jeg litt motivasjonen til å prøve :( selvom jeg elsker sex

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg hadde en periode da jeg gikk opp i vekt, omtrent 6kg på 3mnd og de tre mnd hadde jeg utrolig rare og usedvanlig lange sykluser. Så ordnet det seg. Jeg er ikke overvektig, men jeg vet ikke hva som skjedde da. Det kan være omvendt - at syklusen har påvirket vekten hvis det var noe hormonelt som ikke var i orden for 3 mnd.

Anonym poster: 86b32de58ca3c64f75aec06e0c01cfda

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke begynt å prøve aktivt ennå. Men siden jeg alltid har vist når eggløsning har vært og hatt regelmessige sykluser blir jeg litt frustrert over at jeg kanskje ikke har eggløsning for øyeblikket. Da mister jeg litt motivasjonen til å prøve :( selvom jeg elsker sex

Psykisk stress, som feks aktiv prøving kan påvirke syklusen din.

Anonym poster: bd737cc9664905522805f703c39b6bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...