AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Samboeren min gjennom flere år føler at vi er mer samboere enn kjærester, og mangler litt kjærestefølelser for meg. Han er veldig glad i meg, men elsker meg ikke. Jeg elsker ham og mener vi er veldig bra for hverandre, men kan være enig i at vi har falt litt i hverdagsfella med pc og tv og at gnisten ikke er på topp. Har det selvfølgelig helt jævlig og innser at jeg må ta noen grep umiddelbart hvis jeg skal beholde kjæresten min, men kjenner det er utrolig vanskelig å finne ut hva jeg skal gjøre når jeg egentlig bare vil gråte og gjemme meg under dyna. Så, hvordan skal jeg klare å få gnisten tilbake og få ham til å innse at det er meg han vil ha? - Sexlivet: det er for kjedelig og skjer for sjeldent, det er vi enige om begge to. Men hvordan skal jeg klare å gjøre sexlivet bedre når jeg kjenner så mye på de såre følelsene ved at han ikke elsker meg slik han burde? Instinktet sier at jeg må beskytte meg selv ved å trekke meg tilbake, ikke kaste meg over ham. Kan det funke å ha "planlagt sex" en periode, for å finne tilbake til hverandre? En avtale om at vi skal ha sex hver dag det er mulig, altså der vi begge er hjemme og ikke er syke e.l. Det kan være en kjappis eller bare oralsex for den saks skyld, men det er ikke noe alternativ å ikke ha sex i det hele tatt. Kan det funke? Vi angrer jo aldri på at vi faktisk har sex... - Flørting: Jeg må bli flinkere til å flørte og gjøre hyggelige ting, alt fra å sende frekke sms og klå litt i offentlighet (under bordet på restaurant o.l.) til å skrive søte beskjeder på speilet. Noen som har gode tips til hvordan jeg skal vise tydelig at jeg er KJÆRESTEN og ikke bare en venn? - Gjøre ting sammen: Hva kan vi gjøre sammen som gir et positivt boost til forholdet? Kan det være smart å ha avtaler her også, slik at det ikke sklir ut med en gang vi er slitne? Fast datekveld en gang i uka? Hva kan vi gjøre hjemme som ikke koster stort? - Be the best I can be: Jeg skal selvfølgelig ikke endre meg for hans del, men jeg kan jo skjerpe meg på de tingene jeg vet irriterer ham (det tar ikke lang tid å plukke opp de klesplaggene på soverommet), bli flinkere til å pynte meg for han osv... Noen andre tips? Hvordan klare å flytte fokus til de positive tingene og det vi faktisk setter stor pris på ved hverandre? Og hvordan få det til å krible litt i magen hans igjen? Anonym poster: de95592089dd23834bcbdb75e8e3b98d
Gjest me Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Samboeren min gjennom flere år føler at vi er mer samboere enn kjærester, og mangler litt kjærestefølelser for meg. Han er veldig glad i meg, men elsker meg ikke. Jeg elsker ham og mener vi er veldig bra for hverandre, men kan være enig i at vi har falt litt i hverdagsfella med pc og tv og at gnisten ikke er på topp. Har det selvfølgelig helt jævlig og innser at jeg må ta noen grep umiddelbart hvis jeg skal beholde kjæresten min, men kjenner det er utrolig vanskelig å finne ut hva jeg skal gjøre når jeg egentlig bare vil gråte og gjemme meg under dyna. Så, hvordan skal jeg klare å få gnisten tilbake og få ham til å innse at det er meg han vil ha? - Sexlivet: det er for kjedelig og skjer for sjeldent, det er vi enige om begge to. Men hvordan skal jeg klare å gjøre sexlivet bedre når jeg kjenner så mye på de såre følelsene ved at han ikke elsker meg slik han burde? Instinktet sier at jeg må beskytte meg selv ved å trekke meg tilbake, ikke kaste meg over ham. Kan det funke å ha "planlagt sex" en periode, for å finne tilbake til hverandre? En avtale om at vi skal ha sex hver dag det er mulig, altså der vi begge er hjemme og ikke er syke e.l. Det kan være en kjappis eller bare oralsex for den saks skyld, men det er ikke noe alternativ å ikke ha sex i det hele tatt. Kan det funke? Vi angrer jo aldri på at vi faktisk har sex... - Flørting: Jeg må bli flinkere til å flørte og gjøre hyggelige ting, alt fra å sende frekke sms og klå litt i offentlighet (under bordet på restaurant o.l.) til å skrive søte beskjeder på speilet. Noen som har gode tips til hvordan jeg skal vise tydelig at jeg er KJÆRESTEN og ikke bare en venn? - Gjøre ting sammen: Hva kan vi gjøre sammen som gir et positivt boost til forholdet? Kan det være smart å ha avtaler her også, slik at det ikke sklir ut med en gang vi er slitne? Fast datekveld en gang i uka? Hva kan vi gjøre hjemme som ikke koster stort? - Be the best I can be: Jeg skal selvfølgelig ikke endre meg for hans del, men jeg kan jo skjerpe meg på de tingene jeg vet irriterer ham (det tar ikke lang tid å plukke opp de klesplaggene på soverommet), bli flinkere til å pynte meg for han osv... Noen andre tips? Hvordan klare å flytte fokus til de positive tingene og det vi faktisk setter stor pris på ved hverandre? Og hvordan få det til å krible litt i magen hans igjen? Anonym poster: de95592089dd23834bcbdb75e8e3b98d Jeg har bare ett råd å gi deg, og det er å jobbe for forholdet. Småting i hverdagen, flørting, mer sex, gjør koselige ting bare dere to. Reis bort en helg, ut og spise, kort sagt; PLEI FORHOLDET. For her sitter jeg og har vært gjennom det samme som deg. Jeg har blitt alene etter mange år sammen og flere barn. Vi gikk i fella og pleide ikke forholdet. Det ufattelige skjedde, han var utro, og nå har jeg mistet han for alltid. Han har ny dame og lever ut sin nye ungdomstid uten forpliktelser... Så JA,JA,JA, plei forholdet, da har du gjort et forsøk i alle fall. Lykke til! Klem
Gjest Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Men hvorfor skal du jobbe så hardt for et forhold med en mann som ikke elsker deg? 3
Kraula Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 (endret) - Sexlivet: ha sex minst en gang i uken, sett gjerne en fast dag (date-night!). Prøv også minst én ny stilling hver gang dere fyrer løs. Spør han om det er noen fantasier han ønsker å prøve! Ikke le eller døm han om det er noe "litt rart". Vis at du er åpen for å prøve! - Flørting: komplimenter! Og se gjerne her. - Gjøre ting sammen: Date-night er kjempefin idé, minst en gang i uka. Hva med å følge med på en serie sammen? Se The Wire eller noe? - Be the best I can be: Ta vare på deg selv. En kvinne som tar vare på seg selv, pleier seg selv, føler seg attraktiv, er attraktiv. Edit: skriveleif! Endret 15. april 2013 av jolia
Purple Basil Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Men hvorfor skal du jobbe så hardt for et forhold med en mann som ikke elsker deg? Jeg er litt enig i denne. Det er viktig å prøve å redde forhold, men da må begge to bidra. Her virker det kun som at du må vise at du er god nok for ham, og han skal liksom lene seg tilbake og ta imot. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Gi han masse BJ`s, og husk å ta`n helt inn til rota! Anonym poster: 83af2c28128a157832c3ad9ac643975b 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 Men hvorfor skal du jobbe så hardt for et forhold med en mann som ikke elsker deg? Fordi dette er ikke en hvilken som helst mann. Det er MIN mann, og mannen jeg elsker og vil dele livet med. Mannen jeg ikke er i tvil om at er kjempeglad i meg og bryr seg mer om meg enn noen andre i hele verden, selv om han føler det mangler noen sommerfugler. Mannen jeg har delt seng og hemmeligheter med de siste fire årene, mannen jeg deler lån på mange millioner med. Mannen jeg vet jeg kommer til å bli lykkelig med fremover hvis vi bare kommer oss gjennom dette, fordi han er det mennesket jeg noensinne har møtt som jeg fungerer best sammen med - og det vet jeg han syns også. Jeg er ikke sikker på at vi kommer til å lykkes, men jeg ser ikke en eneste grunn til at jeg ikke skal gi det alt jeg har i forsøket. Jeg kan ikke la mitt livs kjærlighet gå fra meg pga stolthet og sårede følelser. Og det er jo ikke sånn at han ikke ønsker at det skal fungere, men han er usikker på om han har sterke nok følelser til å skulle forplikte seg til meg resten av vårt liv. Jeg er litt enig i denne. Det er viktig å prøve å redde forhold, men da må begge to bidra. Her virker det kun som at du må vise at du er god nok for ham, og han skal liksom lene seg tilbake og ta imot. Da har jeg nok formulert meg feil, det er klart det skal være en felles innsats. Vi må jo sammen sette opp en plan for hvordan vi sammen skal gjøre ting slik at hverdagen blir litt mindre grå, jeg er jo kun ute etter ideer og kanskje erfaringer fra folk som ser ting litt klarere enn det jeg gjør akkurat nå. Og så er det klart at vi begge må gjøre en innsats på hvert vårt plan, og da er det jo naturlig at jeg har fokus på hva JEG kan gjøre og så får han finne ut hva han kan bidra med. Jeg skal ikke forandre hvem jeg er for hans skyld, men det skader jo ikke å hverken forsøke å minimere de få tingene jeg vet han irriterer seg over (med rette) eller å bli flinkere til å flørte med kjæresten min. Jeg trenger bare litt tips til hvordan jeg skal gjøre det, siden jeg ikke har vært i denne situasjonen enda og følelsene står litt i veien for det meste... Anonym poster: de95592089dd23834bcbdb75e8e3b98d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Noen flere som har noen konkrete tips? TS Anonym poster: de95592089dd23834bcbdb75e8e3b98d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Kyss han ofte. Si at du elsker han ofte. Spør han hvordan han har hatt det på jobben. Lag mat til han. Slå han på rumpa. Men du må også gi han avstand når du merker han er utslitt og han trenger det. Anonym poster: 8c73f31ae4a87da254a7304e4f94c095
Havbris Skrevet 16. april 2013 #10 Skrevet 16. april 2013 (endret) Først og fremst - slå av PC, TV og få rumpene opp av sofaen. Gå dere lange turer, snakk sammen om hyggelige ting dere har opplevd og hyggelige ting dere kunne tenke dere å finne på. Jeg tror ikke dette handler om å elske/ikke elske, men at dere har sovnet i forholdet begge to og at det mest bedagelige er å ikke gjøre noe som helst men bare vente på at det går over. Skaff dere opplevelser sammen (det gir følelse av fellesskap og gir noe å snakke om i ettertid), sørg for at dere sender hverandre minst en sms i løpet av dagen med enten kjærlig eller hett innhold. Gi hverandre masse kjærtegn i løpet av dagen. Bryt mange av de rutinene dere har og lag nye. Noen ganger kan det være slik at viljen må gå foran, og kanskje kommer følelser diltende etter. Prøv noe nytt i senge - eller andre steder. Men først og fremst bryt rutinene og snakk sammen om hva dere kan gjøre. Edit: manglet et ord Endret 16. april 2013 av Havbris 2
Gjest Bond Skrevet 16. april 2013 #11 Skrevet 16. april 2013 Muligens litt teit forslag og jeg må gjerne innrømme at det er noe jeg så på tv.. Men i en tv programm der de skulle hjelpe par der den ene mistet litt gnisten ift sex (ikke den norske altså), da var forslaget også å gjøre ting sammen som gir mye adrenalin, siden dette faktisk minner kroppen om følelsen å være forelsket. Så det å gjøre ting sammen som får litt opp pulsen og adrenalinet kan også gjøre at man kanskje ser hverandre med litt annet blikk Ikke vet jeg om det fungerer, men det virket i alle fall logisk nok. Å dele den "rusjen" man får av noe virkelig spennende og dele den sammen kan kanskje vekke litt andre tanker hos ham.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #12 Skrevet 17. april 2013 Takk for gode tips! Anonym poster: de95592089dd23834bcbdb75e8e3b98d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå