Lykkepilla Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Hei! NÅ har jeg bestemt meg! Jeg skal ned i vekt! Er ca 167 cm høg og veier ca 89 kg!!! Mitt mål er 65 kg. Ting jeg skal gjøre/forandre på: - Gå lang tur med hunden HVER dag! - Jogge flere ganger i uken - Trene styrke, kondisjon og svømme på treningsenteret flere ganger i uken - Spise sunt/normalt og kun LITT godteri lørdager (og ved spesielle anledninger) - Begynne å gå på rulleskøyter (har gått til innkjøp av Landroller Mojo!! ) Ja.. det var vel å forandre på ca alt jeg gjør per dags dato SKal gå til innkjøp av en bok, der jeg skal registrere startvekt, forskjellige mål, og alle treningene mine framover Bare å henge seg på denne tråden, skrive om deg og din trening! Kjekkere når man har noen å skrive med, dele erfaring med og oppmuntre hverandre! Noen som er med??
bixxx Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Har akkurat begynt å trene selv, er ca samme høyde og vekt. Jeg trener på et døgnåpent treningskort, slik at jeg slipper å gå der når alle andre er der... Løper først på tredemølle i 3 min på lav hastighet. Så setter jeg opp hastigheten og løper 20 sec intervaller, 10sec pause og så 20sec igjen, deretter 10sec pause på nytt. Jeg løper intervaller helt til jeg ikke orker mer og prøver alltid å gjøre det bedre enn forje gang. Deretter gjør jeg styrkeøvelser på maskinene. Da tar jeg 10x3. Passer på å ha litt tyngre vekt etterhvert som jeg klarer det. Så tar jeg litt styrkeøvelser på matte (situps,pushups osv) og så tøyer jeg ut
Que Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Så flott;D Gjorde det samme som deg for litt over et år siden.. Satte meg mål om å gå ned 5 kg pr 2 mndr og jeg nådde målet mitt!! Begynte med gåturer som ble lengre og lengre for hver uke + litt lett styrketrening hjemme i stua, i tillegg har jeg alltid spilt håndball.. Etter hvert meldte jeg meg inn på treningsstudio og nå har trening blitt noe av det jeg elsker mest å drive med;D For øyeblikket ser en treningsuke for meg ca slik ut: - 2 håndballtreninger a 1,5 time - 2 styrkeøkter a 40 min (en økt på skuldre/armer og en på bein/rumpe) - 1 løpetur etterfulgt av bakkeintervaller eller 4x4 intervaller på tredemølle.
Lykkepilla Skrevet 15. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2013 Har akkurat begynt å trene selv, er ca samme høyde og vekt. Jeg trener på et døgnåpent treningskort, slik at jeg slipper å gå der når alle andre er der... Løper først på tredemølle i 3 min på lav hastighet. Så setter jeg opp hastigheten og løper 20 sec intervaller, 10sec pause og så 20sec igjen, deretter 10sec pause på nytt. Jeg løper intervaller helt til jeg ikke orker mer og prøver alltid å gjøre det bedre enn forje gang. Deretter gjør jeg styrkeøvelser på maskinene. Da tar jeg 10x3. Passer på å ha litt tyngre vekt etterhvert som jeg klarer det. Så tar jeg litt styrkeøvelser på matte (situps,pushups osv) og så tøyer jeg ut Gøy å se at det er noen "som meg", hehe.. Og veldig kjekt å dele med andre det du har gjort! Gir mer motivasjon! Idag var jeg og hunden ute å prøvde rulleskøytene mine for første gang, gøøy, men merka jeg brukte muskler jeg ikke er vand med! Men mer skal det definitivt bli! :D
Lykkepilla Skrevet 15. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2013 Så flott;D Gjorde det samme som deg for litt over et år siden.. Satte meg mål om å gå ned 5 kg pr 2 mndr og jeg nådde målet mitt!! Begynte med gåturer som ble lengre og lengre for hver uke + litt lett styrketrening hjemme i stua, i tillegg har jeg alltid spilt håndball.. Etter hvert meldte jeg meg inn på treningsstudio og nå har trening blitt noe av det jeg elsker mest å drive med;D For øyeblikket ser en treningsuke for meg ca slik ut: - 2 håndballtreninger a 1,5 time - 2 styrkeøkter a 40 min (en økt på skuldre/armer og en på bein/rumpe) - 1 løpetur etterfulgt av bakkeintervaller eller 4x4 intervaller på tredemølle. Flink du er! Jeg er også medlem av et treningsstudio, men det har helt teite åpningstider.. men pleier trene på morgenen, når det kun er folk på 60+ der, haha!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Et tips er å lage en utfordring på Endomondo og invitere folk til denne. Sett et mål om ant kilometer løpt eller timer trent, og før inn alle aktiviteter i dagboken her. Shapelink er også samme greia. Anonym poster: 1679391af32062be2e434563a232e740
Lykkepilla Skrevet 18. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2013 Idag var jeg og hunden min på joggetur.. eller gå/joggetur, ettersom jeg ikke har jogga på maange år, + at hunden er ganske ung og ikke har vert på joggetur før.. hun trodde først vi skulle leke, så hoppa, spratt og beit i båndet, men skjønte veldig fort at hun bare mårre løpe fint ved siden av meg Ble en time til sammen, så jogget kanskje 20 minutt, med litt gåing innimellom.
Lykkepilla Skrevet 24. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 24. april 2013 Igår jogget/gikk jeg og hunden tur, idag har vi gått på rulleskøyter i 4 km
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 Jeg er 164 cm høy og veier 49 kg. Ja jeg er slank, så jeg trener ikke for å bli trynnere. Har lyst å stramme opp hele kroppen, spesielt få litt mer muskler i armene og en større rumpe Prøver å få i meg mye proteiner, og trener styrke hver dag. (En dag med mage/armer, og neste dag med rumpe/lår). Gleder meg til å se resultater. Er forresten 20 år Anonym poster: b76f454c6f16e05365eb5e42950fdc88
Lykkepilla Skrevet 28. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 28. april 2013 Stå på, Anonym Igår gikk jeg på rulleskøyter og på føttene i til sammen 13 km. Tok ca 3 timer, tror jeg. Gikk fra der jeg bor, til der foreldrene mine bor Gikk på rulleskøyter der det var flatt, litt bakker, og på føttene opp dalen der foreldra mine bor, som er ganske bratt i begynnelsen Herlig tur, og herlig med sliten hund idag!
Gjest Puravida Skrevet 28. april 2013 #11 Skrevet 28. april 2013 Jeg blir med! Jeg har for høy fettprosent og for lite muskler. Mitt mål er å minske fettprosenten med styrketrening og sunn mat. Har ikke helt bestemt antall kalorier jeg skal spise nå. Begynte i januar og gikk ned 6 cm på mage og 6 cm rundt livet. Målte ikke noe annet. Rundt rumpa gikk jeg ned 2 cm i fett og etter 2 måneder med styrketrening hadde jeg gått disse opp igjen. Akkurat som planlagt. Her er målene mine:. Juli 2013 - 75-6 cm rundt magen. Er 82 cm per dags dato. Juli 2013 - 66 cm rundt livet. Er 69 cm per i dag. Oktober 2013 - synlige muskler på mage. Januar 2014 - Skikkelig sprettrumpe. 100 cm rundt rumpa som bare er muskler og lite fett. Mai 2014 - Da skal jeg være ferdig med alt og gå over til vedlikeholdstrening. (Ett år igjen!) - Målet mitt er å bli 85 - 66 - 100. (Bryst - liv - rumpe) Er skikkelig pæreformet jeg. Haha - I dag er jeg: 85 - 69 - 97. Jeg bryr meg ikke om vekten, men regner med at jeg ender opp med høyere vekt pga. muskler. Er ikke ute etter å slanke meg, men ønsker å redusere fettprosenten og øke musklemassen. Treningsplan rumpe: 15 min intervaller (oppvarming) 6 min sykling høy intensitet (oppvarming) Knebøy 40 kg Beinpress 70 kg Utfall 30 kg Markløft (?) Knestrekk 45 kg Leg curl 40 kg Hip thrust 20 kg. Varierer mellom tunge 5-6x5 og lette 3x10 dager med tyngre vekter på lette dager. - Trener annenhver dag. Sorry lang post!
Lykkepilla Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2013 Jeg blir med! Jeg har for høy fettprosent og for lite muskler. Mitt mål er å minske fettprosenten med styrketrening og sunn mat. Har ikke helt bestemt antall kalorier jeg skal spise nå. Begynte i januar og gikk ned 6 cm på mage og 6 cm rundt livet. Målte ikke noe annet. Rundt rumpa gikk jeg ned 2 cm i fett og etter 2 måneder med styrketrening hadde jeg gått disse opp igjen. Akkurat som planlagt. Her er målene mine:. Juli 2013 - 75-6 cm rundt magen. Er 82 cm per dags dato. Juli 2013 - 66 cm rundt livet. Er 69 cm per i dag. Oktober 2013 - synlige muskler på mage. Januar 2014 - Skikkelig sprettrumpe. 100 cm rundt rumpa som bare er muskler og lite fett. Mai 2014 - Da skal jeg være ferdig med alt og gå over til vedlikeholdstrening. (Ett år igjen!) - Målet mitt er å bli 85 - 66 - 100. (Bryst - liv - rumpe) Er skikkelig pæreformet jeg. Haha - I dag er jeg: 85 - 69 - 97. Jeg bryr meg ikke om vekten, men regner med at jeg ender opp med høyere vekt pga. muskler. Er ikke ute etter å slanke meg, men ønsker å redusere fettprosenten og øke musklemassen. Treningsplan rumpe: 15 min intervaller (oppvarming) 6 min sykling høy intensitet (oppvarming) Knebøy 40 kg Beinpress 70 kg Utfall 30 kg Markløft (?) Knestrekk 45 kg Leg curl 40 kg Hip thrust 20 kg. Varierer mellom tunge 5-6x5 og lette 3x10 dager med tyngre vekter på lette dager. - Trener annenhver dag. Sorry lang post! Flink du er! Stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå