Gå til innhold

Tibetansk Spaniel! Skrik ut om erfaringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er denne hunden? Vurderer sterkt å skaffe meg en omplasseringshund!

Denne er 3 år, og etter det eieren sier veldig lett å ha med å gjøre.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tanten min har sin andre Tibetanske Spaniel nå, og slik jeg kjenner dem er de fryktelig sta!

Vil de ikke noe, så vil de ikke noe, basta!

Roper du på den, står den bare å titter dumt på deg, og prøver du å hente den istedet, så stikker den av....

Ikke kan den være alene hjemme, og ikke vil den spise mat. Den gjør også fra seg inne av og til. Makan til møkkahund hund skal du lete lenge etter. Så min oppfattelse av rasen er meget negativt.

Hver gang jeg ser en "tibbe" tenker jeg bare; stakkars eier! :fnise:

Anonym poster: ff87cd08581c04474a3d0898273361d7

Skrevet

Jeg har også en i familien med Tibetansk Spaniel, og min oppfatning er også at de er veldig sta. De røyter også veldig til å være så små.

Her er litt av omtalen på denne rasen på Canis;

*Rasen kan være sta, og av og til drive sin eier fra vettet med sine mange påfunn. Kattenaturen i dem gjør tibben til en svært selvstendig rase, men til tross for dette elsker tibben å være sammen med mennesket sitt. Rasen elsker å gå turer i skog og mark, og den følger sin eier hvor enn han/hun går, men er også fornøyd med å ligge ved føttene til sin eier (evt. i sofaen ved siden av) og bare slappe av.

Pga kattenaturen kan man aldri vente 100 prosent lydighet - har de satt seg noe i hodet er det omtrent umulig å få dem til å adlyde. En tibbe vil heller aldri komme helt bort hvis man kaller på den, den vil nok stoppe et lite stykke fra. I stedet for å lokke og lokke, får man rett og slett gå bort å hente hunden!*

Den som jeg kjenner til har også hatt mange problemer, spesielt mentalt. Så hvis du vurderer denne hunden, så avtal en prøveperiode for å se om du trives med hunden og omvendt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Gneldrebikkje..

Anonym poster: 3cdd69e228b85b9a1c6a4fd4e8ec9909

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...