Gå til innhold

Barfotsko på treningssenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen her som bruker barfotsko (ala Vibram fivefingers) inne på treningssenter - til styrketrening og gruppetimer? Jeg bruker det til løping, og er veldig fornøyd, og vurderer nå å droppe aerobicskoene også innendørs... Er det i så fall noen sko som egner seg bedre inne enn andre?

Takker for tips!

Anonym poster: 8afe6d91d392d7bed9df31081305835b

Gjest ildhane
Skrevet

jeg bruker mine vibrams på treningsenter, ser ut som en dust, men det fungerer helt yppelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det også, og ser sikkert minst like dust ut som hun over :)

Men føttene mine liker det!

Bruker modellen som heter Bikila, har aldri prøvd noen andre, men er veldig fornøyd med mine.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Noen som har erfaringer med "barfotsko" til aerobic o.l. - uten tær? Jeg prøvde et par FiveFingers en gang, for jeg syntes de så festlige ut, men når de var på foten så det jo helt vanvittig teit ut, så jeg slo det fra meg. Jeg er visst for forfengelig for sånne... Har trent en del kampsport tidligere, og er derfor ganske vant til å trene barbeint, så jeg kunne godt tenke meg å prøve minimalistiske sko til vanlig sentertrening. Men de er jo gjerne ganske dyre, da, så det hadde vært fint å høre noen anbefalinger før man investerer...

AnonymBruker
Skrevet

jeg bruker mine vibrams på treningsenter, ser ut som en dust, men det fungerer helt yppelig.

Hva slags modell har du?

Jeg har et par bikila til utebruk, men tenker å skaffe et eget par til å bruke inne... Skal jeg gå for samme modell, eller finnes det noen som egner seg bedre innendørs?

Ang. det at det ser litt rart ut så synes jeg ikke dere skal bry dere om det :) Har sett mange treningsinstruktører som har fivefingers!

Skrevet

Jeg bruker vibrams fivefingers til crossfit og hobbyturn (når jeg ikke kan gå barbeint). Og så bruker jeg løftesko når jeg trener vektløfting eller knebøy.

De fleste andre der jeg trener bruker enten vibram ff, inov8 eller andre minimalistsko.

De er bedre til alt utenom å gå langt på hardt underlag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker vibrams fivefingers til crossfit og hobbyturn (når jeg ikke kan gå barbeint). Og så bruker jeg løftesko når jeg trener vektløfting eller knebøy.

De fleste andre der jeg trener bruker enten vibram ff, inov8 eller andre minimalistsko.

De er bedre til alt utenom å gå langt på hardt underlag.

Takk for svar. Hva er løftesko?

Skrevet

Stilige :) Er det noe i veien for å bruke fivefingers når man løfter?

Nei, hvis du er bevegelig så går det fint, men vektløftersko gir litt mer stabilitet. Som kan være greit når du trener olympisk vektløfting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...