AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 For ca. 2 uker siden meldte jeg min 5 mnd gammel valp på grunnkurs. Hun blir 6 mnd. den 7. mai. Og kurset er i dag kveld. Men nå begynner jeg å lure på om jeg kanskje skulle ha meldt henne på valpekurs istedet? Altså ifølge kurset/hjemmesiden dens så står det hunder fra 6 mnd og oppover på grunnkurs og yngre enn 6 mnd valpekurs. Men siden min valp allerede snart er 6 mnd valgte jeg grunnkurs... Har aldri vært med på det før. Har en eldre hund, men tok henne aldri med på noe kurs da hun var svært enkel og flink å ha med å gjøre som valp. Og nå. Men min 5 mnd gammel valp trenger å bli trygg på seg selv og kunne hilse vennlig på andre fremmede mennesker og hunder uten å bjeffe og være usikker. Det er en av grunnene til at jeg har bestemt meg for kurs. Hadde heller ikke skadet med litt profesjonelle råd å Håper på svar i løpet av dagen, slik at jeg evt. kan melde meg inn på valpekurs istedet, hvis det ikke er for seint da... Anonym poster: de4b1cf4fa191a61aaf45c069655c85a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 PS! Jeg kunne bare ringt de, men jeg får ikke tak i de. Aldri gjort det. Fikk bare mld på fredag om at kurset var på mandag og hvor det var etc. De skrev også at det bare var å ringe de, men har prøvd og aldri har noen svart meg. Så derfor spør jeg her istedet Anonym poster: de4b1cf4fa191a61aaf45c069655c85a
Ruskemor Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Det kommer nok til å gå helt fint Jeg gikk kun Grunnkurs/hverdagslydighet med min eldste hund og vi lærte masse. Hunden har ikke tatt skade av å ikke ha gått valpekurs. Han var på alder med din da vi tok grunnkurset/hverdagslydighet. Så mitt tips er at du kan senke skuldrene og glede deg til kurs med hunden din
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Takker for svar! Da blir det grunnkurs. Merker jeg er litt nervøs, fordi valpen min kommer til å bjeffe og være skeptisk til alle som er der Men det går seg til vel! Anonym poster: de4b1cf4fa191a61aaf45c069655c85a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Endte opp med valpekurs jeg. Like greit, så kan vi starte helt fra bunnen av. Så blir det grunnkurs neste gang! Valpen min har nok godt av det :D Anonym poster: de4b1cf4fa191a61aaf45c069655c85a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 For ca. 2 uker siden meldte jeg min 5 mnd gammel valp på grunnkurs. Hun blir 6 mnd. den 7. mai. Og kurset er i dag kveld. Men nå begynner jeg å lure på om jeg kanskje skulle ha meldt henne på valpekurs istedet? Altså ifølge kurset/hjemmesiden dens så står det hunder fra 6 mnd og oppover på grunnkurs og yngre enn 6 mnd valpekurs. Men siden min valp allerede snart er 6 mnd valgte jeg grunnkurs... Har aldri vært med på det før. Har en eldre hund, men tok henne aldri med på noe kurs da hun var svært enkel og flink å ha med å gjøre som valp. Og nå. Men min 5 mnd gammel valp trenger å bli trygg på seg selv og kunne hilse vennlig på andre fremmede mennesker og hunder uten å bjeffe og være usikker. Det er en av grunnene til at jeg har bestemt meg for kurs. Hadde heller ikke skadet med litt profesjonelle råd å Håper på svar i løpet av dagen, slik at jeg evt. kan melde meg inn på valpekurs istedet, hvis det ikke er for seint da... Anonym poster: de4b1cf4fa191a61aaf45c069655c85a Valpen vår er 5mnd når vi starter på valpekurs og nesten 7mnd før vi er ferdig :-) Hundeskolen mener det går bra :-) Anonym poster: 970b2628854fae7ed75d1a66939811c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå