AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Hei, håper noen kan hjelpe med hvordan få bort den irriterende uvanen jeg har med å svare litt kjapt og kanskje være litt ´frekk´i svarene dersom en jeg er interessert i snakker til meg. Tror det henger igjen fra et langvarig ekteskap hvor jeg alltid og ofte måtte forsvare meg mot kritikk, og derfor har lett for å oppfatte enkle kommentarer som kritikk enda. Ser jo at folk flest er hyggelige nå, men klarer likevel å komme med kjappe kommentarer i retur. I mitt hode er mine svar morsomme, men ser jo at de ikke alltid er det, ihvertfall ikke oppfattes slik. Dette gjør at jeg viser folk jeg er interesserte fra meg, som et slags skjold. Men etterpå angrer jeg fryktelig på hva jeg sa, men da er det forsent å korrigere seg selv. Har ikke dette problemet med andre mennesker, da kan jeg takke eller komme med hyggelige svar. Er sikkert et snev av nervøsitet. Jeg er ellers tilsynelatende selvsikker, men blir likevel idiot i svarene mange ganger. Spesielt dersom andre er tilstede, sjelden dette skjer på tomannshånd. Hvordan kan jeg bli mer imøtekommende og hyggelig, i stedet for å skremme menn vekk? Anonym poster: e8fefa787c08eaf38e9398f64166a761
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Du må bare gå ktivt inn for å fjerne slike "morsomheter" fra språket ditt. Tenk deg godt om før du svarer. Om du bruker 1 sekund på å tenke over hav du skals vare, så blir svaret mye bedre og ingen legger merke til den lille pausen uansett. Anonym poster: 761822477e9ad05ab1ef0fb9af17c847
Wonders Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Vær avslappet, trekk pusten og smil før du svarer noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå