Gå til innhold

Hvordan ser du for deg bordpynten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten bordtyntetråd. Synes det er så mye fint at jeg sliter litt med å velge. Tenkte vi kunne inspirere hverandre kanskje? Hvordan tenker du at bordene under middagen skal se ut i ditt bryllup?? Jeg ser for meg noe slik kanskje..... 145castaway_shoot$!600x.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir så enkelt at jeg ikke vet om det er noen vits i å beskrive det engang. Hvite duker, grønne løpere, grønne servietter, og noen blomstergreier hist og her. ;) Levende lys velger vi bort siden det kommer flere barn og stort sett er en tidlig på dagen, midt på sommeren feiring. Pynten er ikke det viktigste for meg. :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg begynte med det du viser der Charlie å har jobbet meg sakte men sikkert nedover i omfang. Mye fordi jeg ikke gidder, det ligger mye penger og tid bak slike ting. Men først og fremst fordi jeg synes det fort kan bli uelegant fremfor elegant. Det blir så mye på bordene så fort når alt kommer ditt. Men fargene er duse og det er fortsatt vingtage som gjelder. :)

Så jeg har istedet bestemt meg for å satse på de store tingene som chiffon drapert i taket sammen med lyskroner. Får til et eller annet i samme dur med stolene. Alle kuverter har dekktallerkner i sølv. Bordpynten er i høyder istedet for volum. Tre glasslysestaker med flytelys i ulike høyder, en flytende utprungen peon i et høyt champagneglass, en coloumbia rose i den laveste. Dette blir da oppsatsen vår på hvert bord. Enkle bordkort som er hjemmelagde, enkelt brettet servietter osv. Tror det blir veldig flott og "nytt". Det blir enkelt, men delikat det er det viktigste. :)

Og med 21stk av disse er det mye man kan gjøre...

details-purple-floating-candle-crystals-head-table-la-estancia-wedding-.jpg

Skrevet

Kiara. Det bildet var virkelig lekkert... Hørtes ut som en fin plan :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Det blir ikke sånn altså det blir for mye for meg som skal gjøre alt selv kjenner jeg! :ler:

Men lekkert er det, det meste av bordpynt på sider som stylemepretty ol er jo til å dø av!

Når gifter dere dere, den nye datoen eller sesongen? :)

AnonymBruker
Skrevet

Mitt blir veldig enkelt og stilreint:) Ikke noen form for dikkedakk.

Hvite duker, med sølvløper, masse små enkle telys. Like glass som telysestakene bare litt større med lavendelfargede steiner eller gelekuler oppi, med en enkel hvit rose oppi, utenpå glasset blir det lavendelfarget sløyfe med navnene våres og dato. Lavendelfargede servietter med navn og dato. Vi skal ha E bord med fem bord ut fra langbordet. På midten på hvert bord ( to på langbordet) blir det en enkel femarmet kandelaber i sølv med hvite lys.

Et par store gulvkandelaber i hver ende av rommet. For å mørkne rommet litt siden det er på sommeren henger vi opp gjenomsiktige hvite gardiner i tillegg til de som er der fra før slik at vi får stemningen av alle lysene.

Anonym poster: e82742861d88124a7cde3f09f079aeb0

Skrevet

Når gifter dere dere, den nye datoen eller sesongen? :)

Vi gifter oss i slutten av juli i år. Tenker derfor noen litt duse og friske sommerfarger, og mye telys/vaser. Telys og vaser låner vi/har selv. Så bare til å kjøpe glitterduker og blomster. Så er det egentlig klart :)
Skrevet

Her blir det også enkelt. Hvite duker, hvitt servise, hjemmelagede bordkort i duse gammelrosanyanset, favours i samme fargeskala. Rosa og sølvfargede små blingblomster skal strøs over bordet, tre ganger så mange i sølv som i rosa give or take. Hvite linservietter, hvite papirservietter, og reagensrøsvaser med single rosa roser i, pluss små stettglass-skåler med te-lys :)

Skrevet

Runde bord med koksgrå duker, en LP midt på bordet med en glassbolle fylt med lys, gule tøyservietter og en kassett som bordkort som stikker ut av servietten.

Skrevet

Det jeg vet er hvit duk med sølv løper med hjerter på. Sølv servietter og hvitt servise. Tenker å blande inn litt farger med blomster, men vet ikke helt hvilke blomster og hvordan enda. Det var kjempelekkert med de høye glassene med lys, Kiara. Noe sånt kunne vi kanskje gått for.

Min elskverdige kusine som jobber med interiør har tilbudt seg å hjelpe meg med dette. Så jeg har vel bestemt meg for å ta i mot den hjelpen.

Skrevet

Runde bord med koksgrå duker, en LP midt på bordet med en glassbolle fylt med lys, gule tøyservietter og en kassett som bordkort som stikker ut av servietten.

Det hørtes dødskult ut. Skikkelig original også... :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Hvit duk med klar blå løper på, litt gjennomsiktig kanskje. Hvite flytelys tenker jeg, samlet i glassboller med steiner nederst eller høye glass, og hvit og blå hortensia flytende i glassboller. Det er det jeg ser for meg nå, men innen bryllupet kan det hende det blir noe helt annet. :)

Gjest Adriane
Skrevet

Her har jeg ikke kommet så langt ennå. Men kommer nok til å gå i hvitt og sølv/lysegrått. Vi skal ha runde bord, så jeg vil unngå alt for mye høy pynt midt på bordet - vil at alle skal se hverandre ordentlig ;) Foreløpig ser jeg for meg hvite duker, hvite tøyservietter med bånd rundt, sølvfarget eller grå "midtduk", noen hvite kubbelys (evt med noe lysegrå eller sølvfarget pynt på), og en flat stor bolle, eller en med litt stett der det flyter litt blomster oppi. Evt noe sånt "bling" som Petalouda nevner, som strøs innimellom i tillegg. Bordkort og menyer vil gå i hvitt og lysegrått.

Jeg syns det er vanskelig å se det for meg, så jeg må rett og slett testpynte et bord hjemme for å se om det blir sånn som jeg ser for meg. :)

Skrevet

_DSC1297.JPG

Hei Jenter! Syns dette var så fint med en rose i bunn og flytelys oppå. Er det noen som vet hvordan man får blomsten til å holde seg slik? Er det kanskje en blomst i keramikk? Skulle gjerne ha gjort det samme med en ekte blomst evt. kunstig - tror dere det går an å "lime" den på noen måte? Og er det noen som har sett slike skåler noe sted? syns det var såå fint!

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Det der er nesteb samme konsept som jeg skal ha. Men jeg skal ha de hver for seg.

Blomsten klarer helt fint å holde seg under vann du må bare helle vann på etterhvert og dytte blomsten under. Jeg pleier å gjøre det med orkider.

Vasen minner meg om boblen av Finn Schöll, men hva med å prøve med et norgesglass. Var fint!

Gjest Adriane
Skrevet

_DSC1297.JPG

Hei Jenter! Syns dette var så fint med en rose i bunn og flytelys oppå. Er det noen som vet hvordan man får blomsten til å holde seg slik? Er det kanskje en blomst i keramikk? Skulle gjerne ha gjort det samme med en ekte blomst evt. kunstig - tror dere det går an å "lime" den på noen måte? Og er det noen som har sett slike skåler noe sted? syns det var såå fint!

Det var fint ja. Ser absolutt ut som blomsten på dette bildet er en tekstilblomst, og at den er tapet fast i bunnen?

Hvis man skal bruke ekte blomst(er), ville jeg fylt på litt vann i bunnen, bare nok til at blomsten får litt vann. Har dessverre ikke sett akkurat denne typen skåler/vaser noe sted, men man kan sikkert sette sammen noe på egen hånd, eller finne noe lignende på interiørbutikker, Nille, Ikea eller Skeidar, f.eks?

Skrevet

Litt usikker. men blir hvite duker. syltetøyglass med decopage på ( samme motivet som vi brute i innbydelsen) som vi har te lys oppi. Evnt norgesglass, mindre glass som vaser i samme type men med anna motiv.

Så får jeg se hva mer det blir. blir kanskje noen perler eller ett eller anna som blir dryssa rundt.

Skrevet

Synes alt hørtes lekkert ut jeg.. Skal si vi er en gjeng kreative sjeler :)

Skrevet

Har funnet en vase som er veldig lik den på bildet ovenfor. Den er fra Nille og den har lokk så lyset ligger oppå lokket og blomsten nedi vasen. Jeg syns det ble veldig fint, men min kjære samboer hadde allerede bestilt blomsteroppsatser (blomster var jo hans ansvar) - flink er han! Så jeg ble veldig glad :)

Skrevet

Vaser i forskjellige høyder og tykkelser med enkle blomster oppi. Germini, brudeslør, fresia... Alt i lyyyserosa og hvitt! Pluss stearinlys innimellom! Enkelt, billig og kjempe fint!

Små gaveesker på hver plass. Lyserosa esker med hvit sløyfe på! Med lovehearts godis oppi! En til hver gjest! Skal matche blomstene.

Pluss vaser rundt i lokalene med store hvite liljer! Og masse hvite ballonger hengende i hjørner osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...