1989 Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Hei i natten, Jeg har termin i morgen (vel, det blir vel i dag, hehe) og det er første gang jeg skal føde. Vanskelig å vite hva som er hva og når man skal ta kontakt med fødeavd når det er første gangen, kanskje noen har noen tips? Siden fredag (nå er det natt til mandag) har jeg hatt intense smerter i korsryggen og litt i magen veldig ofte. Jeg (tror) jeg har hatt en del kynnere tidligere i svangerskapet, men disse har føltes mer som tak og mensensmerter - mens smertene jeg har følt siden fredag både har vært likt som dette, men også mye sterkere og skarpere. Som regel har jeg måtte puste meg veldig i gjennom og har nesten ikke klart å gå når de oppstår. Smertene startet på kvelden på fredag og jeg sov kanskje 2-3 timer den natta - våkna stadig opp av at jeg lå og snufsa pga ubehaget av smertene. Prøvd å tatt tiden og innenfor noen tidsrom har de vært regelmessige, først med 11 mins mellomrom på fredag, 10 min på lørdag og 7 min i dag. Plutselig var de regelmessige med 4 minutters mellomrom fire ganger på rad, men så har de vært uregelmessige igjen. Alt fra 7-12 min, med noen få unntak på litt lenger tid. Er det sånn at man kan ha rier i lang tid for så at det tar seg en "pause" noen timer? Det har i noen dager kommet ut en del slim. For meg har det sett gjennomsiktig ut på papiret, men kjæresten sier det ser hvitt og spermaktig ut når han har sjekket meg nedentil. Jeg har også plutselig blitt kjempevåt, som om jeg enten har tisset på meg eller et eller annet - men det lukter ikke urin. Lukter veldig svakt klor (?) hvis ikke det er noe jeg innbiller meg. Kan det være vannavgang?
Teriyaki Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 (endret) Hos noen bruker riene veldig lang tid på å bli ordentlig regemessige og effektive, men det høres absolutt ut som at noe er i gang i alle fall. Ville derimot ikke hatt forhåpninger om at du har åpnet deg så veldig mye siden de tidvis stopper opp/blir uregelmessig. Om det er vannavgang er vanskelig å si. Noen får veldig tynn utflod i slutten av svangerskapet, så tynn at det kan forveksles med vann. Men det kan godt hende du lekker fostervann. Uansett så må du kontakte føden for å finne ut om det er utflod eller fostervann. Dersom det er fostervann så skal du settes i gang hvis ikke fødselen starter av seg selv i løpet av 24 timer. Nå høres det jo ut som at den er i gang da, men jeg vet ikke hvordan de stiller seg i forhold til at riene stopper opp/er uregelmessig i forhold til igangsettelse. Lykke til! Endret 15. april 2013 av Teriyaki
Ciara Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Jeg ville ringt fødeavdelingen. Det kan arte seg så forskjellig, og da får du høre om de synes du skal inn til en sjekk eller ikke
1989 Skrevet 21. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2013 Fødselen var definitivt i gang. Kom på sykehuset rundt kl 15 med 5 cms åpning! 6
barnesangen Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Gratulerer som mamma. Håper alt gikk bra. Klem
tulipaner Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 gratulerer Ikke mange som føder på termindato
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå