cecilieUK Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Er så i tvil, typen vil gjerne klippe våre to perser-katter. Vet ikke om jeg vil "tillate" det fordi de er jo så nydelig med all pelsen sin og løvemanken rundt hodet, men all den røytinga gjør meg GAAAAAL!!! Har nettopp skrevet et innlegg her om Furminator på katt, men ville bare høre om noen har erfaring med å klippe med perser-katter,- og blir de søte for det? Hvordan blir pelsen om vi ønsker å la den vokse ut igjen? Oppdretter sa vi ALDRI måtte finne på å klippe de helt ned, for da ble det et h***** med floker i ettertid. Om jeg søker på "shaved persian cat" på Google synes jeg bare jeg får opp bilde av katter som er operert og har måttet skinnes for det... ikke fint.. Vi har sånn avstands-deler for klippemaskinen (til hunden) som vi kan sette på. Den lengste vi har er på 12mm, men det er jo egentlig ingen pels-lenge i det heletatt når jeg ser på hunden vår og vi har klippet han med den.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Hvorfor i all verden anskaffer du to langhårede katter, for så å virkelig vurdere å BARBERE dem fordi du ikke gidder at de røyter?? Ærlig talt... I hjem me røytende dyr er det helt vanlig å ta en svingom med støvsugeren nå og da.. Å barbere dem er ren latskap fra din side og handler kun om deg og ikke kattenes beste... Anonym poster: 0d2b0b9e7f578a39416082991c915197 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Hvorfor i all verden anskaffer du to langhårede katter, for så å virkelig vurdere å BARBERE dem fordi du ikke gidder at de røyter?? Ærlig talt... I hjem me røytende dyr er det helt vanlig å ta en svingom med støvsugeren nå og da.. Å barbere dem er ren latskap fra din side og handler kun om deg og ikke kattenes beste... Anonym poster: 0d2b0b9e7f578a39416082991c915197 Det var da voldsomt... Til TS: Har du tenkt på å nappe dem hos en dyrlege? Aner ikke om det kan gjøres med katter egentlig, men vi gjorde det med hunden. Da sløver de dem ned og napper ut den underpelsen på en måte. Er ikke vondt for dyret og hjelper utrolig på røyting! Vi har også en langhåret katt og den bruker vi en børste som har barberblader på seg. Den skjærer vekk det litt pels mens vi grer den altså og er helt idiotsikker. Tror den het noe slikt som tov-børste kanskje? Anonym poster: 5135aeeb95b6f32b1b6138cc4f33f41e
cecilieUK Skrevet 15. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2013 Hvorfor i all verden anskaffer du to langhårede katter, for så å virkelig vurdere å BARBERE dem fordi du ikke gidder at de røyter?? Ærlig talt... I hjem me røytende dyr er det helt vanlig å ta en svingom med støvsugeren nå og da.. Å barbere dem er ren latskap fra din side og handler kun om deg og ikke kattenes beste... Anonym poster: 0d2b0b9e7f578a39416082991c915197 Ærlig talt.. jeg SPØR bare om noen har klippet sine persere.. har ikke sagt jeg skal gjøre det. Kall meg lat du, helt greit det. Du kjenner ikke meg og min hverdag. Det er samboer sine katter, og så langt har jeg satt meg på bakbena for å klippe de ned, for elsker å kose med lange pelsen deres. Spurte jeg om BARBERING? NEI! Jeg vil de skal ha pels, men noe kortere evt. Så jeg skal fortsatt gre de for å unngå tover i pelsen. Jeg blir så UFATTELIG irritert når jeg spør om noe på et forum, uansett hva det måtte være. Lest mange forum-tråder hvor jeg ser andre TS'er blir angrepet også. Man får mange gode svar, men det virker som det alltid er noen som skal hakke og høvle over TS. Bruk tiden på noe annet istedet for å slenge sure "belærende" svar på en tråd. Kommer ikke til å bruke mer energi på sure oppstøt på denne tråden. 3
cecilieUK Skrevet 15. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2013 Det var da voldsomt... Til TS: Har du tenkt på å nappe dem hos en dyrlege? Aner ikke om det kan gjøres med katter egentlig, men vi gjorde det med hunden. Da sløver de dem ned og napper ut den underpelsen på en måte. Er ikke vondt for dyret og hjelper utrolig på røyting! Vi har også en langhåret katt og den bruker vi en børste som har barberblader på seg. Den skjærer vekk det litt pels mens vi grer den altså og er helt idiotsikker. Tror den het noe slikt som tov-børste kanskje? Anonym poster: 5135aeeb95b6f32b1b6138cc4f33f41e Napping har jeg ikke tenkt på... må undersøkes. Vi har en Furminator-børste som jeg bruker på de og den er er tett i tett med ståltagger (som jeg selvfølgelig ikke skraper bortover huden til katten). Har du link til bilde eller ligndende av denne børsten du har? Med Furminator'en kan jeg gre og gre men løse hårene tar aldri slutt i børsten. Vi snakker om dunger av hår ved hvert børstetak og jeg er redd jeg river av hår som sitter fast i katten istedet for bare å fjerne dødt løst hår. Redd for å gjøre pelsen til katten slitt, tynn og matt med Furminator'en selv om mange anbefaler den på katt.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Har bodd med en barbert perser. Delte engang leilighet med en som drev perseroppdrett (og fant ut at jeg aldri skal ha en slik katt ) Det var en katt der med hormonfeil (ikke avlskatt) så den fikk tjafsete pels og ble derfor barbert. Men den røyta ikke noe mindre pga dette. Pelsen som skal av, skal uansett av til tross for lenge. Røytepelsen er bare kortere ved barbering. Katten var griseflau de første dagene etter barbering og snek seg rundt i leiligheten Ville heller satse på hyppig pelsstell som et par runder med Furminator daglig og kanskje til og med hyppige bad i værste røyteperiode. En dusj får av mye hår.
CathFoto Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 Tror bloggeren Ida Wulff barberer sin perser, men hos hundesalong(?)det gjør jo ingenting om det er innekatt, men ser litt pussig ut.
Pusemamma Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Alle katter røyter. Har en katt som er halv perser og røyter som fy men klarer og leve med det. Har brukt Furminator av og til på katten, skal ikke brukes ofte. Da fjerner man en del underpels. Dette må gjøres forsiktig ellers kan de få sår i huden. Børst kattene hver dag, de både trenger det og pleier og like det. Hvis du fjerner pelsen vil katten fryse bare så det er sagt og det går faktisk utover selvtilliten til katten. Jeg har to katter og hatt de i 10 år. Når man har katt får man veie for og mot om man tåler røytinga.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Våre persere har blitt barbert to ganger, og pelsen blir like fin når den vokser ut igjen. De har fått en såkalt "løveklipp", hvor det kun er igjen pels på hodet, hals, hale og ben. Ser med andre ord ikke så veldig søte ut, men tror de synes det er veldig godt å slippe all den tykke pelsen hele tiden. Vi gjorde det hos dyrlege. Anonym poster: d3c9bd19411f2de967ab090c01bc42c8 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #10 Skrevet 16. april 2013 Napping har jeg ikke tenkt på... må undersøkes. Vi har en Furminator-børste som jeg bruker på de og den er er tett i tett med ståltagger (som jeg selvfølgelig ikke skraper bortover huden til katten). Har du link til bilde eller ligndende av denne børsten du har? Med Furminator'en kan jeg gre og gre men løse hårene tar aldri slutt i børsten. Vi snakker om dunger av hår ved hvert børstetak og jeg er redd jeg river av hår som sitter fast i katten istedet for bare å fjerne dødt løst hår. Redd for å gjøre pelsen til katten slitt, tynn og matt med Furminator'en selv om mange anbefaler den på katt. http://www.hundeshop.de/marken/mars/original-mars-coat-king-doppelbreit.html Her er den Den er veldig grei å bruke i alle fall. Anonym poster: 5135aeeb95b6f32b1b6138cc4f33f41e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå