cecilieUK Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 ..hjelp 3/4 av pelsen kommer med børsten! Er Furminator riktig børste for en perser-katt? Har lest igjennom endel poster her inne ang Furminator og langhårete katter - og alle elsker den. Men har sittet her i kveld nå og børstet børstet børstet børstet... Blir jo aldri slik at furminatoren får med seg noe mindre hår.. innimellom, men på neste børsting på samme plass kommer det av en stor hårtust igjen.. Er børsten kanskje for grov for pelsen? Ser for meg at jeg bare river av pels som faktisk sitter fast i katten... Ingen "smertehyl" fra katten forsåvidt.. den mæler.. Katten er absolutt ikke hårløs enda... selv om jeg har en stooooor haug med pels på bordet... Det er lenge siden vi har børstet de - ja, vi er sløve med det... men uansett bør vel dette hårtapet ved børstinga ta slutt etterhvert? Vi har en stålkam, men den er jo bare tull egentlig på denne katten sin tykke og lange pels... Og vi har en annen børste med tynne stålpigger (ser litt ut som en sånn man kardet ull med før..). Det kommer ikke noe særlig hår med denne børsten, og når jeg da sitter med Furminatoren VET jeg at det er masse hår igjen på katten som kan komme av..
Severus Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 På denne tiden av året så røyter ofte katter ekstra mye. Å da kan man børste de med furminator for å få vekk det verste håret som kommer til å falle av. Så at det kommer mye er helt vanlig, så bare fortsett med børstinga. Det lugger, så det kan oppleves som vondt for katten.
cecilieUK Skrevet 15. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2013 På denne tiden av året så røyter ofte katter ekstra mye. Å da kan man børste de med furminator for å få vekk det verste håret som kommer til å falle av. Så at det kommer mye er helt vanlig, så bare fortsett med børstinga. Det lugger, så det kan oppleves som vondt for katten. Jeg synes de røyter mye hele tiden. Om de ligger i sofaen, kan de reise seg opp og det ligger en klump eller fler med hår i sofaen fra de. Er redd for at jeg fjerner pels som faktisk sitter fast i katten med denne Furminator'en, slik at om jeg skal gre og gre til det blir tomt i børsten så har jeg en ribba perser.. :-p
Minya Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 Furminator tar kun pels som allerede er løs, den lugger ikke ut hårstrå med rota Men den tar også med seg underpelsen, som en vanlig børste ikke gjør. Det vil da se ut som om du grer av katta halve pelsen, men i virkeligheten fjerner du bare alt som allerede er røytet av som sitter igjen i resten av pelsen. Katta vår er veldig langhåret til å være korthåret, og røyter som en gal nesten hele året, men særlig mye når det er røyteperiode på høsten og våren. Når vi bruker vanlig børste får vi med en del, mens med furminator får vi bort nesten all den løse pelsen og sitter igjen med en halv katt i løs pels etterpå. Katta elsker det og ser veldig mye flottere ut hver gang vi har tatt en runde med furminator. Så slipper vi to kilo pels på fanget hver gang hun har ligget på oss og kost et par timer.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 det finnes egne furminator børster til katter. Og den skal kun brukes i røytesesongen Anonym poster: b72af5c9c07a91d9fa14f68e5630749c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå