Crazee Skrevet 30. mars 2004 #1 Skrevet 30. mars 2004 Det kan tenkjast at eg skriv dette innlegget i eit akutt tilfelle av keisemd, men de får no bera over med meg i det. Dersom de les dette så kan det jo hende fenomenet Idol pirrar nyfikna litt uansett - kanskje nok til å skriva ned eigne tankar. Altså, det eg byrja å fundere på er dette: Kva tankar gjer de dykk om alle deltakarane i Idol - ikkje berre Sandra og Maria. I den grad de har greidd å gjere dykk opp ei meining om dei, då. Sjølv er eg slett ikkje sikker på korleis eg ville rangert deltakarane om eg hadde måtta gjort det - men nokre tankar har eg gjort meg: Sandra: Tøff og søt jente som ser ut til å kosa seg - men songmessig blir det for svakt for meg. Trung: Tja - fin stemme. Må innrømma at det som øydelegg for meg her, er at eg ikkje likar stilen. Boyband er ikkje mi greie. Susanne: Har sansen for henne eg - likar stemma hennar, definitivt eit særpreg. Kanskje ikkje den beste, men eg håpar ho heng med lenge. Kjartan: (Er det fleire av dei som har eigne heimesider?) Hmmm - syng bra, men eg har ikkje heilt bite meg merke i han enno. Margaret: Likar Margaret, sjølv om eg dei to siste gongane sakna litt... 'råskap' i stemma. Meinar eg syntest ho song betre gongen før det - men det blir spennande å følgja med. Håkon: Har ikkje heilt bestemt meg enno - men eg har ikkje noko i mot å høyra meir av han. Ikkje enno, i alle fall. Maria: Absolutt ei drivande god jente. Reint personleg skulle eg likt å hatt litt meir personlegdom i stemma, for eg synest det blir litt for likt mykje av det ein høyrer elles. Fått med meg alle no? Synest det har vore ganske jamn kvalitet, så eg har ingen spesielle favorittar. Blir spennande å følgja med i utviklinga (i alle fall om Sandra og Trung er dei to neste som ryk ut - for dei er dei eg har minst sansen for...) Vêr så god, neste.
Gjest Myumi Skrevet 30. mars 2004 #2 Skrevet 30. mars 2004 Jeg har stor tro på Margaret, men tror nok at det blir Maria som vinner Idol 2004. De andre deltagerne synes jeg er kjedelige. Susanne ser ut som om hun har forstoppelse når hun synger.
Gjest gjest1 Skrevet 30. mars 2004 #3 Skrevet 30. mars 2004 Susanne ser ut som om hun har forstoppelse når hun synger. Fyyyyyy......... Susanne er jo bare kul! Hmmm.... *digge* Skal vi sjå, det var noko med akutt keisemd ja.. Skriv personane i den rekkefølga eg trur (håpar?) dei ryk ut: (med all respekt sjølvsagt, alle som er att er flinke og sjarmerande, men det er jo berre ein som kan vinne) Trung: Litt rar, litt sånn heltete syns eg, dessutan likar eg ikkje boyband, og han har sterkt snev av fløtepus-stemme. Sandra: Kjempesøt jente, men truleg litt ung for plateutgivelse enno. Ho er urutinert og til tider keitete, men når ho først treff tonane er det kjempefint! Trur nok dette er jenta med størst utviklingspotensiale! Håkon: Ganske kul, eigen stil eigen stemme. Kan godt tenkast at han får gitt ut plate ein eit års tid ja. Likar det Sting-aktige i stemma hans. Margaret: Stort musikalsk talent, flink å synge, beherskar fleire sjangrar svært godt, skriv gode songar sjølv (det meiner eg er eit +), har ein kul stil og avslappa "attitude". Kjartan: Kul fyr! Han har jo vore inne i "gamet" før, då han song Viking-songen, hehe... Han har ålreit stemme, men må nok jobbe meir med å få fram seg sjølv, og det personlege i stemma si. Likar likevel å høyre på han, kan hende eg kjøper cd`en når han får gitt den ut. Maria: Den desidert flinkaste songmessig og artistisk, men eg meiner ho manglar særpreg i stemma si - trass allverden talent - og vil nok forsvinne blandt mengden dersom ho gir ut plater. Det er dessutan eit eller anna eg ikkje greier å svelge med henne.. Hmm.. Susanne: Min soleklare favoritt! Har digga ho frå eg hørte første tone på audition, ho har alt! Særpreg i stemma, eigen stil, kul utsjånad (ho er ikkje noko bimbo-tjej, Britney-kopiar er det nok av) - ja, eg diggar henne - rett og slett!! HEIA SUSANNE!!!! Det er jente eg gledar meg til å kjøpe platene til!
Tjorven Skrevet 31. mars 2004 #4 Skrevet 31. mars 2004 Trung: Synes han er litt stilig jeg, spesielt når han ikke har så mye boy-band-preg over seg. En litt anderledes artist som det er moro å se på scenen, men han kommer neppe blandt de 3 siste (desverre). Sandra: Dette er for puslete for meg. Hun er for innøvd og for spak når hun synger, og mangler scenetekke. I mine øyne er hun den svakeste av de som kom til finalen. Håkon: Vanskelig å si egentlig, for han har sunget en del sanger som er litt anderledes og anonyme. Vil karakterisere ham som midt på treet, men han har en spesiell stemme. Margaret: Har særpreg og er flink. Synes hun sang best under wild card-finalen. Etterpå synes jeg hun har fått vist litt lite av seg selv, desverre. Kjartan: Han har en stil jeg ikke henger helt med på, og jeg er ikke helt overbevist om at han er en artist for meg, men har til dels sunget veldig bra. Maria: Har en enorm stemme, men mangler desverre særpreget og det som gjør at en kan gjenkjenne stemmen hennes. Synes det er synd at hun ikke har dette, for da hadde hun vært en soleklar favoritt. Men for meg havner hun også mitt på treet, grunnet manglende særpreg. Susanne: I den grad jeg har en favoritt, er Susanne min favoritt. Synes hun velger tøffe sanger, samt at hun har enorm egenart i stemmen sin. Man kan kjenne den fort igjen + at hun synger enormt bra. Håper virkelig hun kommer langt! Hvis jeg må rangere deltakerene etter mine favoritter blir nok listen sånn her: -Susanne -Margaret -Trung -Maria -Kjartan -Håkon -Sandra Men jeg må legge til at jeg synes det er et generelt veldig høy og jevnt nivå på deltakerene og jeg synes det er moro at prestasjonen hver uke faktisk har så stor betydning for hvem som ryker ut!
Windy Skrevet 31. mars 2004 #5 Skrevet 31. mars 2004 Tilfeldig rekkefølge; Trung - Han har ikke gjort store inntrykket på meg, men jeg syns stemmen hans er for spak. Har ikke mange sidene ved seg. Sandra - Sett bort i fra at jeg ikke liker at hun spiller på at hun er "søt", så er stemmen ikke noe å skryte av. Jeg kan godt se at med masse trening kan det være at hun kommer seg over årene.. Men hun har aboslutt ikke scenetekke heller, stiv og kjedelig. Margaret - Hun var lenge min favoritt, men hun har ikke "levert" de siste gangene. Ble megaimponert i WildCard programmet, men det har blitt kjedelig igjen. Håper virkelig hun kommer seg. Maria - Uten tvil kjempeflink, men stemmen er ikke spesiell nok. Ellers er det ingen ting å utsette på henne. Håkon - Likte han ikke til å begynne med, men stemmen hans er interessant. Har ikke så mye annet å si om han egentlig.. Susanne - Kan egentlig ikke utstå stemmen hennes. Og det er tross alt det viktigste. Kjartan - Tja, han er den mannlige utgaven av Susanne stemmemessig. Men liker stemmen hans litt bedre, selv om den er en smule kjedelig. Konklusjonen min er at det er ingen som stikker seg spesielt ut i mine øyne, så jeg avstår helt fra å stemme. Kommer ikke til å kjøpe en Idol cd uansett, har heller ikke kjøpt Kurt sin.
blåveis Skrevet 31. mars 2004 #6 Skrevet 31. mars 2004 Jeg liker Margaret best.. slik alt i alt.. Hun har stil og særpreg, samtidig som hun har flott stemme.
tuji Skrevet 31. mars 2004 #7 Skrevet 31. mars 2004 Susanne ser ut som om hun har forstoppelse når hun synger. Det høres ut som hun har det også.
Arkana Skrevet 31. mars 2004 #8 Skrevet 31. mars 2004 Det høres ut som hun har det også. Forøvrig synes jeg ikke det er den minste tvil om at Maria er best, men om hun vinner er en annen sak.
Gjest gjesta Skrevet 31. mars 2004 #9 Skrevet 31. mars 2004 Tilfeldig rekkefølge: Trung har fin stemme, men han er nok ikke min stil. Litt for fløtepusaktig. Sandra er flink når hun først treffer tonene og velger riktig sang til hennes stemme. Men jeg tror nok hun trenger noen år på seg til å utvikle stemmen. Susanne (Noen flere enn meg som la merke til at hun brettet leppene sine ut da hun sang på den første auditionen?) har en stemme jeg absolutt ikke liker Maria blir nok vinneren av Idol 2004. Men jeg synes ikke hun har nok personlighet i stemmen. Er jevnt over flink, men det er kjedelig å se noen som ikke har hatt noen utvikling. Håkon har jeg egentlig ikke lagt merke til. Kjartan har en litt hes stemme, og jeg har faktisk litt sansen for han jeg. Men han er litt for kjedelig, desverre. Margaret er min favoritt, men hun har desverre tapt seg litt de to siste gangene. På wildcard-programmet var hun jo helt suveren, og jeg ble litt skuffet av henne i finalene. Men hun har absolutt potensiale. Heia Margaret!
Arwen Skrevet 31. mars 2004 #10 Skrevet 31. mars 2004 I ikke-tilfeldig rekkefølge: Trung Klarer han ikke. Og jeg liker flere boyband. Synes alt virker så påtatt og "wannabe" Sandra Synger ikke bra nok og liker heller ikke at hun spiller på at hun er sukkersøt Susanne Se Summin og Tujis beskrivelse Maria Mangler i mine øyne sjarm og personlighet, men synger veldig bra og er best på scenen. Tror hun vinner Kjartan Liker stemmen hans, aner ikke hvorfor. Håkon Kjempesjarmerende og liker måten han synger på. Margaret Min favoritt!
blåveis Skrevet 31. mars 2004 #11 Skrevet 31. mars 2004 Virker som det er mange som er som meg.. som har Margaret som favoritt, men likevel tror at Maria kanskje vinner.. Kanskje vi burde begynne å tro på at Margaret skal vinne.. ?
Arwen Skrevet 31. mars 2004 #12 Skrevet 31. mars 2004 Jeg stemmer på henne hver gang jeg, men havner i stolen gjør hun allikevel
tuji Skrevet 31. mars 2004 #13 Skrevet 31. mars 2004 Maria er hakket mer stabil enn Margaret, og det tror jeg gjør at hun trekker det lengste strået.
blåveis Skrevet 31. mars 2004 #14 Skrevet 31. mars 2004 Jeg stemmer på henne hver gang jeg, men havner i stolen gjør hun allikevel Jeg stemmer ikke, så jeg har forsåvidt ikke noe jeg skulle ha sagt på om hun går ut, men jeg forstår ikke riktig hvordan det har seg at Margaret havner i stolen mens Susanne sitter trygt.. :o
tuji Skrevet 31. mars 2004 #15 Skrevet 31. mars 2004 Jeg stemmer ikke, så jeg har forsåvidt ikke noe jeg skulle ha sagt på om hun går ut, men jeg forstår ikke riktig hvordan det har seg at Margaret havner i stolen mens Susanne sitter trygt.. :o Det er en gåte for meg også.
blåveis Skrevet 31. mars 2004 #16 Skrevet 31. mars 2004 Det er en gåte for meg også. sist var jeg overbevist om at Susanne var den som kom til å gå ut, så da de ba Margaret sette seg i stolen (da var det jo alt to i stolen og de hadde ikke kommet til Susanne ennå) fikk jeg meg en overraskelse, ja.. :o
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #17 Skrevet 31. mars 2004 Trung: Vanvittig irriterende, virker barnslig-rent stemmemessig synes jeg han er forferdelig kjedelig, overhodet ikke min type artist. Sandra:Søt, så søt og fnisete at hun er litt irriterende hun også.Virker ikke klar idol-statusen, tror ikke hun er moden nok, personlig om stemmemessig..stemmen er for sped og det blir litt for surt-litt for ofte. Susanne:Kul dame med masse attitude, men jeg begynner nesten å bli litt lei av den hese stemmen (som jeg tidligere digga).Men i sin sjanger kan hun bli en bra artist. Maria:Hun er veldig flink, veldig skolert etc, moden og selvsikker-men stemmen er litt for anonym,synes jeg. Håkon:Jeg hater Sting.Behøver jeg si mer? :-) Kjartan:Litt kjedelig og anonym, har ingen sterke følelser ang. ham.. Margaret:Full av potensiale, veldig tøff, virker seriøs og moden.Men jeg ble forferdelig overrasket når hun kjøpte en sugarbabes-cd (et av onsdagsprogrammene)..sugarbabes passer ikke for rockedamer :-) Tror egentlig jeg venter på albumet til Øystein istedet jeg.. :-)
Ugla Skrevet 31. mars 2004 #18 Skrevet 31. mars 2004 Susanne: I den grad jeg har en favoritt, er Susanne min favoritt. Synes hun velger tøffe sanger, samt at hun har enorm egenart i stemmen sin. Man kan kjenne den fort igjen + at hun synger enormt bra. Håper virkelig hun kommer langt! Spesiell stemme. Minner meg om stemmen til Bonnie Tyler (og hun var jo en stor artist!). HEIA SUSANNE!!!
Gjest gloria Skrevet 1. april 2004 #19 Skrevet 1. april 2004 Sandra: Sangstemme på nivå med Tine (som ikke synger selv..heh). Hun trekker oppmerksomhet på feil måte. Hvis denne jenta har et ønske om å bli et navn i musikkbransjen må hun jobbe LENGE og HARDT! Om hun hadde gitt ut en CD hadde jeg aldri kjøpt den. Maria: Jente med guts og som virkelig jobber for det hun vil oppnå! Tror nok hun er en verdig Idol vinner i og med at hun HAR en stemme som kan brukes i ulike sjangre og hun mestrer ulike toneleie, hun har en personlighet folk legger merke, hun kan snakke for seg og hun kan opptre på scenen uten at det blir hopping og skriking. Margrethe: Skikkelig kul jente. Rocka, men søt. Stemmen er gjenkjennelig og man får lyst til å høre mer enn halve sangen når hun synger. Susanne: (Har faktisk gått i parallellklasse med henne på barneskolen). Hun virker som ei koselig jente som ikke gjør alt for mye ut av seg. Muligens litt tilbaketrukken. Stemmen har særpreg, men mestrer muligens ikke alle sjangre. Liker denne jenta! Trung: For boyband spør du meg. Er også lei av kommentarer som "er du stolt av meg nå mamma". Hadde han vært i et boyband hadde jeg ikke hørt forskjell på han eller de andre. Kjartan: YEAH! Han her er kul. Han kan ikke danse, men det kan heller ikke Kurt Nilsen. Stemmen er tøff å høre på. Liker den litt raspete stemmen han har. Håkon: Sjarmerende fyr, men han har i likhet med Sandra mye å jobbe med. Liker likevel stemmen hans. Er er en ganske ok performer også! Tror dette var alt. Jeg virker jo helt Idol - avhengig
Gjest Seleena Skrevet 1. april 2004 #20 Skrevet 1. april 2004 I ubestemt rekkefølge! Margaret er min favoritt, treng eg sei meir ? Eg syntest ho er ein soleklar vinnar i denne konkuransen i år. Muleg Maria syng betre, men Margaret har det vetle ekstra som eit Idol treng. Ho skriv sangar sjøl. Viktig! Håkon skulle eg gjerne peisa Han er berre så skjønn og flott å sjå på. Blir heilt varm når han er på scenen. Og så flink til å danse! Smiler som ein Gud. Maria er vanvittig flink til å synge. Litt for klokkereint for min del, men ho er den deltakaren som er mest rå på scenen, tørr å vere sensuell. Muleg dette er fordi ho er scenevant og moden, men flott er det! Susanne Njaaaneeei, klarar ikkje heilt å bestemme meg om eg likar ho eller ikkje. Litt kjedelig faktisk for min del. Er ikkje spennande å høyre henne synge. Men + for det fine håret ho har på fredag! (heh) Sandra Søt og yndig det er ho. Flink å synge på sist fredag (disko), men ho blir litt for umoden og ung til å slå dei andre i konkuransen. Men kven veit?? Muleg ho vinn ;) Kjartan. Det finst berre ein Kjartan. Ja han er dødskul! Trung.Åneiåneiåneiånei!! Eg klara ikkje den guten eg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå