Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og familien min :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hverdagslykke.

AnonymBruker
Skrevet

Jorda har eksistert i over tre og en halv milliard år. Alle liv er meningsløse.

Hvis noen mener de har noe som gjør livet deres meningsfullt så er det bare vås. Det er som om en gråstein skulle finne på en grunn til at dens eksistens er meningsfull. Den er bare. Det samme med oss mennesker, vi er bare. Uten mål eller mening. Det er bare ren tilfeldighet at akkurat du er til. Det vil også være ren tilfeldighet som fører til at du dør. 100 år etter din død vil ingen huske livet ditt som "meningsfullt". Det er fordi menneskers liv er like meningsfulle som Jupiters tre måner er det. Vi eksisterer bare.

Anonymous poster hash: e5c14...85b
  • Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Verden er helt utrolig og vakker, og helt tilfeldig har jeg blitt født slik at jeg i et lite øyeblikk får oppleve dette fantastiske stedet. Det gir livet mitt mening.

Jeg vet at jeg personlig ikke har noen betydning, men jeg er så heldig at jeg får oppleve verden.

Gjest mjaow
Skrevet

Jorda har eksistert i over tre og en halv milliard år. Alle liv er meningsløse.

Hvis noen mener de har noe som gjør livet deres meningsfullt så er det bare vås. Det er som om en gråstein skulle finne på en grunn til at dens eksistens er meningsfull. Den er bare. Det samme med oss mennesker, vi er bare. Uten mål eller mening. Det er bare ren tilfeldighet at akkurat du er til. Det vil også være ren tilfeldighet som fører til at du dør. 100 år etter din død vil ingen huske livet ditt som "meningsfullt". Det er fordi menneskers liv er like meningsfulle som Jupiters tre måner er det. Vi eksisterer bare.

Anonymous poster hash: e5c14...85b

Du har et poeng, om du tenker at vi lever på et lite sandkorn i et stort mørkt univers. Men alikevel så er ikke livene våre meningsløse. Hva skulle vi gjort uten hverandre? Jeg synes at livet mitt er meningsfullt. Jeg synes at andres liv er meningsfullt. Jeg setter stor pris på alle jeg har i mitt liv, og nesten alt som er.

Før var livet mitt like mørkt og kaldt som universet. Heldigvis har et lite lys tent inni meg nå, og alt er så mye bedre. Jeg hadde aldri klart å komme meg opp av mitt mørke hull, om jeg ikke begynte å se at hver minste lille ting er hva som gjør livet meningsfullt. Om det så bare er at det er sol en dag, eller om det regner for den del.. Eller når hunden kommer løpende mot meg, glad og lykkelig når jeg kommer hjem fra jobb.

"Meningsfullt" er vel kanskje ikke det riktige ordet å bruke, men jeg er takknemmlig for alt som gjør meg glad, og når jeg er glad så synes jeg at livet mitt er meningsfyllt fordi jeg da kan glede andre, og vise dem at deres liv er meningsfullt :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Sett bort ifra de "åpenbare" tingene som vennskap, kjærlighet, familie og hele den røkla der.

Å vise alle som har rakket ned på meg opp igjennom tiden at de tok feil, det gir meg latterlig mye motivasjon.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Venner, da snakker jeg om virkelig ekte venner. De som er med deg i tykt og tynt, som kan se du er nedfor selv om du smiler og som ringer og drar deg med på ting når du sitter og kjeder deg :) Kommer i mange fasonger. Noen er typen som alltid får deg til å le, noen er de som er flinke til å ta de tunge og seriøse samtalene, andre stiller alltid opp.

Nær familie. De du har hatt med deg livet gjennom, som du har vært dritforbannet på til tider - men vi tilgir alltid hverandre. Som kjenner en på godt og vondt.

Reiser. Oppleve mat, kultur, se nye ting, snakke med nye mennesker, kommunisere med folk, oppleve storheten i natur og gamle monumenter, shoppe, koble ut alt annet.

Utdanning/jobb/ambiasjoner. Lære nye ting, utnytte min kreativitet og min intelligens til det fulle. Stadig pushe grenser, både motgang og seier, sette seg nye mål når de gamle er nådd, mestringsfølelse, utfordringer, knekke gåter.

God mat, en spennende date, et lidenskapelig forhold, brennende kjærlighet, heftig sex, en vannvittig fest, stå på egne ben, bety noe positivt for andre. Og sikkert masse mer :)

Endret av Guybrush
  • Liker 1
Skrevet

Mannen min, barna, familien ellers, venner, utdanning og jobb, se nye steder, møte nye folk, jobben, hobbyer og prosjekter hjemme som gjør livet og hverdagen enklere og/eller bedre.

De små tingene egentlig. Jeg er avhengig av å ta de riktige valgene slik at jeg får hvile, egentid og passe store utfordringer for å trives, begynner å lære det nå. :)

Gjest JakeGreen
Skrevet

Meningen med livet finner jeg i bunnen av et vinglass og mellom en ung pikes lår!

:)

Gjest navnelapp
Skrevet

Meininga med mitt liv er å vere noko for andre. Først og fremst kjæresten min, barna mine og familien, men like mykje personar som eg møter på min veg. Det å dele, og å hjelpe andre gjer at eg føler at eg har ein viktig funksjon i mitt miljø. Det gjer at eg føler det meiningsfullt at eg finst til.

AnonymBruker
Skrevet

*Hva gir livet ditt mening?*

Det har jeg lurt på mange ganger egentlig...

Før hadde jeg en hund som ga mening med livet, men etter jeg mistet henne er jeg ikke sikker på om jeg har så mye som gir mening mer.

Uff, det høres trist ut, men det er sant. Jeg har få venner, en samboer som er mer venn enn kjæreste, og en skrudd familie. Jeg sliter med depresjon og angst, og hater mitt eget speilbilde, så nei, ikke mye mening med dette livet....

Å, som jeg skulle ønske jeg var pen og vellykket.

Anonymous poster hash: 1fbe6...ba1
Gjest navnelapp
Skrevet

*Hva gir livet ditt mening?*

Det har jeg lurt på mange ganger egentlig...

Før hadde jeg en hund som ga mening med livet, men etter jeg mistet henne er jeg ikke sikker på om jeg har så mye som gir mening mer.

Uff, det høres trist ut, men det er sant. Jeg har få venner, en samboer som er mer venn enn kjæreste, og en skrudd familie. Jeg sliter med depresjon og angst, og hater mitt eget speilbilde, så nei, ikke mye mening med dette livet....

Å, som jeg skulle ønske jeg var pen og vellykket.

Korleis skulle det å vere pen og vellykka gjere livet ditt meir meiningsfylt? Har nokon av oss over her som har sagt noko om kva vi meiner er meiningsfylt nemnt ytre atributtar? Det har vi ikkje, og det er fordi at det faktisk har utruleg lite å seie. Du velgjer sjølv kva du vil skal ta styringa. Angsten, depresjonen, speilbildet eller du sjølv. Du er ikkje sjølvbildet ditt. Du er ikkje angsten din. Du er ikkje depresjonen. Du er noko, du er ei kjerne inni deg, det er din eigen vilje og dine eigne handlingar, holdningar og verdiar. Det kan du styre. Det kan leie deg på rett veg. Å site inne og lengte etter noko du ikkje kan få er ingen veg ut. Ein fot må settast framfor den andre.

Gjest Cartman
Skrevet

Mest mulig lykke, minst mulig ulykke.

Er man lykkelig, så har livet mening.

AnonymBruker
Skrevet

Sex, drugs and rock'n'roll.

Synd det faktisk er helt sant, sånn bortsett fra at jeg foretrekker BM over rockabilly.

Anonymous poster hash: be2ae...2f5
AnonymBruker
Skrevet

Korleis skulle det å vere pen og vellykka gjere livet ditt meir meiningsfylt? Har nokon av oss over her som har sagt noko om kva vi meiner er meiningsfylt nemnt ytre atributtar? Det har vi ikkje, og det er fordi at det faktisk har utruleg lite å seie. Du velgjer sjølv kva du vil skal ta styringa. Angsten, depresjonen, speilbildet eller du sjølv. Du er ikkje sjølvbildet ditt. Du er ikkje angsten din. Du er ikkje depresjonen. Du er noko, du er ei kjerne inni deg, det er din eigen vilje og dine eigne handlingar, holdningar og verdiar. Det kan du styre. Det kan leie deg på rett veg. Å site inne og lengte etter noko du ikkje kan få er ingen veg ut. Ein fot må settast framfor den andre.

Jeg føler selv at pene mennesker er mer vellykket. De har flere venner, de blir likt av gutter, og de har flere fordeler i livet enn en grå mus som meg.

Jeg tror et bedre utseende hadde gitt meg mer selvtillit, og med det hadde jeg vært mer utadvent. Da hadde jeg fått flere venner, som igjen gir et rikt sosialt liv. Kanskje jeg til og med kunne funnet den store kjærligheten.

Isteden murer jeg meg inne, og føler lite verdt.

For andre høres det ut som om det er bare "å ta seg sammen", men det er nok mer komplisert enn som så....

Jeg setter en fot fremfor en annen hver dag, det er sånn jeg holder ut. Men savner fremdeles en mening med livet.

Gjest navnelapp
Skrevet

Jeg føler selv at pene mennesker er mer vellykket. De har flere venner, de blir likt av gutter, og de har flere fordeler i livet enn en grå mus som meg.

Jeg tror et bedre utseende hadde gitt meg mer selvtillit, og med det hadde jeg vært mer utadvent. Da hadde jeg fått flere venner, som igjen gir et rikt sosialt liv. Kanskje jeg til og med kunne funnet den store kjærligheten.

Isteden murer jeg meg inne, og føler lite verdt.

For andre høres det ut som om det er bare "å ta seg sammen", men det er nok mer komplisert enn som så....

Jeg setter en fot fremfor en annen hver dag, det er sånn jeg holder ut. Men savner fremdeles en mening med livet.

Men er det berre dei pene menneska som er utadvendte? Eg kjenner mange menneske som ikkje er noko særleg pene, men som er veldig utadvendte og glade. Dette handlar ikkje så mykje om korleis du har det, som korleis du tar det.

Denne "viss berre"-tankegangen er det som stoppar deg. Eg kunne godt sagt at viss eg berre var tjue kilo slankare så hadde alt vore bra. Men det er ikkje det. Eg må berre gå ut i livet og ta det slik det er, uansett kor pen og slank eg er eller ikkje er. Den som leitar etter grunnar til ikkje å ta sosiale initiativ finn alltid ein god grunn. Viss du lar vere å leite etter ein grunn til å ikkje ta initiativ kan du berre gå ut og gjere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...