AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Jeg har vært kjæreste med en mann i 2 år og vi blir snart samboere. Jeg skjønner at for noen så er dette et tåpelig innlegg og jeg kommer sikkert til å få svar om at jeg bør spørre min kjære istedet for her, men synes ofte det kan være godt å få utenforståendes synspunkter på ting;-) Det har vært flere samtaler i det siste som kjæresten min har vinklet inn på det å gifte seg. For det første så snakket vi om det å ha bilder på veggene og da sa han at foreldrene hans hang kun opp brudebilder på veggene, så kanskje han burde gifte seg for å få en plass der. Og i går når vi skulle legge oss så sa jeg at jeg håpet jeg ikke fikk mareritt (vi hadde sett skrekkfilm) og da sa han at jeg kunne jo drømme en hyggelig drøm om at vi giftet oss istedet. Han sier dette i en humoristisk tone, men hvorfor vinkler han samtalen inn på dette? Han har også pratet en del om fine steder å reise på bryllupsreise.Tror dere at han er inne på giftetanker? Vi har jo ikke bodd sammen enda en gang, så for meg er det litt i tidligste laget. Hadde han enda sagt noe direkte ut så kunne jeg forklart dette, men denne hintingen gjør meg litt usikker. Hva tror dere? Vanlig at menn snakker om giftemål uten å ha det i tankene? Anonym poster: 7f2de5e9514b52bf8a63d8993fd69a24
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 De fleste menn snakker ikke om giftemål selv om de har det i tankene engang, så sjangsen er stor for at han lufter det litt for å se reaksjonen din. Om du reagerer med å grine på nesa og brekke deg, så vet han jo hvor du står? Om du på den andre siden smiler, rødmer, fniser eller lignende så skjønner han at du liker tanken Dette er bare mine tanker om det altså. Anonym poster: 87964d7ab46d5d5a7bf017a1a3c7d796 2
Ellie Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 Partneren min viser meg fine bryllupsbilder, og vi snakker stadig om "når vi gifter oss", eller "hvis vi gifter oss så skal vi ha den bilen, den sengen" osv, men vi har ingen planer om det ennå. Vet ikke helt hvor mye jeg kan uttale meg siden vi er så unge(17 og 19), men jeg tror nok bare dette er et godt tegn på at han elsker deg og en gang kan se for seg dere to gift. Du bør nok ikke være redd for at han kommer til å fri i nærmeste framtid med mindre du gir tydelige tegn på at du vil dette :-)
Gjest Rosetorne Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Du kan nok vente deg et frieri i nærmeste fremtid Sånn tolker jeg det i hvert fall. Sjelden at menn snakker om å gifte seg dersom de ikke har et ønske om det. Kanskje han fisker litt etter dine reaksjoner på giftetankene, og håper de er positive? 1
Skjoldmøy Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Jeg er rimelig sikker på at han lodder stemningen! Sørg for å gi klare signaler tilbake, så du ikke risikerer et frieri du må si nei til, eller å vente på et frieri som aldri kommer. (I siste tilfellet får du heller fri selv.)
Tidus Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Tipper han sjekker hvor landet ligger. Vet han om du er interessert i å gifte deg sånn generelt sett? Mest sannsynlig er det nok bare for å se an. Jeg ville ikke spurt rett ut. Jeg ville heller bare svart ærlig når han spør (på en humoristisk måte? ) Så ville jeg glemt hele greia, i tilfelle du ønsker deg et friere som ikke kommer. Eller det motsatte, som Skjoldmøy nevner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå