Gå til innhold

Tips til alternativ kos ved bursdagsfeiring i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gutten min fyller to år om litt, og i den anledning ønsker jeg å sende med ham noe godt i barnehagen. Jeg ønsker ikke å sende med kaker, is eller boller, da jeg mener det går nok av dette ellers.

Likevel vil jeg gjøre litt stas på ham, og at de skal få spise noe ekstra godt til lunsj.

Frukt i alle former og fasonger spiser han mye av, og dette oppleves ikke som "kos".

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe god mat som din sønn er ekstra glad i f.eks:

Rundstykker, suppe, pølse og lompe, pannekaker, pizza, pizzasnurrer..

Skrevet

Jeg vurderer pizzahorn/-snurrer, så det står på listen. :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Hva med bringebær, jordbær og blåbær? Med vaniljekesam?

Skrevet

Smoothie står og på listen. Hvis jeg kjøper noen tøffe kopper og store sugerør så er det absolutt aktuelt.

Bær med vaniljekesam skrives opp. :)

Ellers tenkte jeg på havremuffins med banan og kanel, det synes sønnen min er supergodt, og jeg lager de uten sukker og med grovt mel.

Det er en stund til enda så det er ingen hast med å finne noe,men jeg tenkte kanskje noen hadde et kreativt forslag eller to å komme med, da jeg ikke akkurat er kreativiteten sjøl. :ler:

Takk for forslag,dere! :)

Skrevet (endret)
På 14.4.2013 den 21.05, frkharepus skrev:

Smoothie?

.

Endret av popnagle
Skrevet

Hva med å lage fruktpinnsvin? så at du ikke syns frukt var så stas, men denne varianten er jo artig da :)

Fruktpinnsvin_april094.jpg

Skrevet

Oh, den var kul!

Men hvordan løser jeg det i praksis? Må jo lage den samme morgen, og bare der har vi et logistikkproblem. Og så ser jeg for meg at frukten blir slapp og tørr siden den ikke vil serveres før rundt 13.30? Og hvor skal de oppbevare det der monsteret i barnehagen? :ler:

Uansett, definitivt et godt forslag som skrives opp!:)

Skrevet

Oh, den var kul!

Men hvordan løser jeg det i praksis? Må jo lage den samme morgen, og bare der har vi et logistikkproblem. Og så ser jeg for meg at frukten blir slapp og tørr siden den ikke vil serveres før rundt 13.30? Og hvor skal de oppbevare det der monsteret i barnehagen? :ler:

Uansett, definitivt et godt forslag som skrives opp! :)

De der praktiske løsningene har jeg ikke tenkt på :P Har ikke laget det selv noengang, men bare sett andre som har gjort det..

Du kan dele opp all frukta og legge dem i vakuumposer kvelden i forveien, så blir det bare monteringa på morgnen, og det trenger ikke å ta så lang tid dersom du har alt klart ;) Og de har vel kjøleskap i barnehagen? Også går det an å høre med barnehagen om de kan spise det til frokost (dersom de har felles frokost) eller lunsjen kl.11 ?

Gjest Magdalene
Skrevet

Du trenger jo ikke lage de "piggene" så lange da.

AnonymBruker
Skrevet

Eplemuffins eller grove vafler/pannekaker/horrn :)

Anonym poster: fa6ac06cb8efce1c876ccba3527c4905

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...