Gå til innhold

Første date etter brudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dumpet etter et langvarig forhold for ganske nøyaktig ni måneder siden. Det var et vanskelig forhold som hadde skurret lenge, der han var i tvil om hva han ville, og jeg ble mer og mer usikker på meg selv. All fornuft tilsier at han ikke kommer til å ombestemme seg og at jeg fortjener en som ikke er i tvil om at han vil ha meg. Likevel har jeg brukt mye tid etter bruddet på å analysere hva som gikk galt, og vi har hatt en del vennskapelig kontakt inntil for en måneds tid siden (da sa jeg at jeg ikke ville ha kontakt på en stund). Samtidig har jeg tatt tak i livet mitt, møtt nye mennesker, tatt opp gamle interesser etc Det går liksom både bra og dårlig, jeg har begynt å få tilbake troen på meg selv, klarer fint å leve uten ham, samtidig som jeg har dager da jeg blir lei meg og frustrert fordi han ikke ville det samme som meg.

Jeg har også vært litt på sukker, uten bilde eller noe, bare for å se at det fortsatt finnes menn der ute :) Jeg har ikke skrevet med noen, og synes ikke det haster med å begynne å date. Jeg ville ta den tiden jeg trenger, og tenkte å vente et par måneder til for å se hvordan jeg føler det da før jeg evt kanskje kunne begynne å date litt. Men, så var det en som tok kontakt, og jeg klarte ikke å la være å svar, fordi profilen hans skilte seg ut på en veldig positiv måte. Vi har skrevet flere meldinger etter det, og han virker som en god og snill mann som jeg har masse til felles med. Han spurte om vi skulle treffes og jeg sa ja... Jeg fortalte entusiastisk om denne fyren til en venninnne, og hun sa at det var så godt å se at jeg endelig var meg selv igjen, etter alle disse kjipe månedene.

Likevel merker jeg at jeg nå får helt panikk. Ikke for at det skal gå dårlig, men for om det skulle bli full klaff. Jeg er så redd for å få følelser for en annen for tidlig, og for at det skal ende med at han (og jeg) blir såret. Tenk om han er alt jeg vil ha, og så vil det ikke funke fordi jeg ikke er klar? :( Dette ble litt langt, men er det noen som har noen synspunkter? Skal jeg gå på date og ta det derfra, eller bør jeg avlyse hele greia?

Anonym poster: deab9e4f277101ad18f14bbeb6030452

Videoannonse
Annonse
Gjest winston
Skrevet

Kom deg på date. Om du ikke er klar så merker du jo det tidsnok. Lykke til:)

Skrevet (endret)

Du skal på date ja :roser:

Man kommer til et punkt hvor man bare må legge ting bak seg for godt, uansett hvor bra det var.

Men når det gjelder å møte folk fra nettet gjelder det å ha lave forventninger.

At man har god "skrivekjemi" og liker hverandres bilder er ingen garanti for at det klaffer i virkeligheten...

Endret av Sommee
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå på date, det er ikke noe å grue seg til :) Det er lurt å ha lave forventninger, min erfaring er at de aller fleste dater er veldig hyggelige, men at det er sjelden det klaffer mer enn det. Likevel er det en god erfaring å møte nye menn, og å bli litt mer åpen for å involvere seg igjen.

Nettdating er litt både og, synes jeg, jeg hadde en del bomturer og hadde nesten resignert da jeg møtte kjæresten :)

Anonym poster: 435b9e83c75f0372fc58ab17b0927fd3

AnonymBruker
Skrevet

Dette var jo rimelig enstemmig, så da satser jeg på at det blir date :) Jeg skal ikke ha for høye forventninger, det er helt greit hvis det ikke klaffer, uansett en erfaring å ta med seg. Nå må jeg bare bestemme meg for antrekk og sånt, huff..

Skrevet

Gi beskjed når du har vært der da, om hvordan det gikk :)

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her med oppdatering. Den første daten gikk alldeles strålende, akkurat slik jeg egentlig var redd for.. :) Nå har vi hatt vår fjerde date, og jeg blir bare mer og mer betatt. Prøver fortsatt å ta det rolig, og bli godt kjent før vi eventuelt går videre, men det føles veldig riktig og bra så langt.

• Liker 2
Skrevet

TS her med oppdatering. Den første daten gikk alldeles strålende, akkurat slik jeg egentlig var redd for.. :) Nå har vi hatt vår fjerde date, og jeg blir bare mer og mer betatt. Prøver fortsatt å ta det rolig, og bli godt kjent før vi eventuelt går videre, men det føles veldig riktig og bra så langt.

Så utrolig morro å høre! :D Gratulerer med klaff så lang! Håper det bare fortsetter i samme retning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...