AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Heisann folkens! I det siste (ikke alltid) har jeg opplevd å få ekstreme menssmertelignende smerter i underlivet etter orgasme. Dette skjer etter jeg har hatt klitorisorgasme. I dag var det så fælt at jeg kaldsvettet, svimlet og kastet opp. Intense sammentrekninger i livmor og i korsryggen. Er 24 år, ingen barn og er ikke gravid så vidt jeg vet. Har nylig vært hos gynekolog og tatt biopsi pga uklare celleprøver så er dritredd for at dette er noe alvorlig. Har noen av dere flotte KG-damer opplevd lignende og som har snakket med lege om dette? Anonym poster: be4e5024014afa1307210ecb854c305c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 Jeg har også kramper og smerter etter orgasmer - da i eggløsningsperioden og rett før mensen, dog ikke så kraftig som deg. Det hender jeg tar meg en Ibux om jeg skjønner jeg kommer til "å få meg litt" - det hjelper litt. Anonym poster: 7c3406367afe9090a4476fe481a4ce9c
Nalaya Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 (endret) Jeg har også kramper og smerter etter orgasmer - da i eggløsningsperioden og rett før mensen, dog ikke så kraftig som deg. Det hender jeg tar meg en Ibux om jeg skjønner jeg kommer til "å få meg litt" - det hjelper litt. Anonym poster: 7c3406367afe9090a4476fe481a4ce9c Tusen takk for svar Jeg går som sagt på p-piller så da har jeg ikke eggløsning. Men jeg har utsatt mensen 2 omganger nå, så gjerne det er derfor. Ble hvertfall helt vettskremt når jeg måtte spy av smertene. Og der røpte jeg hvem jeg er, haha! skitt au. Endret 14. april 2013 av Nalaya
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Tusen takk for svar Jeg går som sagt på p-piller så da har jeg ikke eggløsning. Men jeg har utsatt mensen 2 omganger nå, så gjerne det er derfor. Ble hvertfall helt vettskremt når jeg måtte spy av smertene. Jeg har samme smerter, bare mye svakere da. Jeg har cyster på egglederen så det var vist derfor fikk jeg høre. Cyster er forresten ikke farlig da Anonym poster: b16e6f90a8a0e11d5f23330071d61ea2
Nalaya Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Jeg har samme smerter, bare mye svakere da. Jeg har cyster på egglederen så det var vist derfor fikk jeg høre. Cyster er forresten ikke farlig da Anonym poster: b16e6f90a8a0e11d5f23330071d61ea2 Hvordan fant du ut at du hadde cyster på egglederen da? Og tusen takk for respons
miramis Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 Tusen takk for svar Jeg går som sagt på p-piller så da har jeg ikke eggløsning. Men jeg har utsatt mensen 2 omganger nå, så gjerne det er derfor. Ble hvertfall helt vettskremt når jeg måtte spy av smertene. Og der røpte jeg hvem jeg er, haha! skitt au. Skjønner ikke hvorfor alle hele tiden på død og liv skal poste og kommentere som anonym? Det var jo heller ikke engang et pinlig spørsmål du stilte. 1
Gjest Gjest_clown Skrevet 14. april 2013 #7 Skrevet 14. april 2013 (endret) . Endret 6. november 2015 av clown
Nalaya Skrevet 14. april 2013 #8 Skrevet 14. april 2013 Gå til gynekolog, både for å finne ut hvorfor du har smerter og for å sjekke teorien om cystene. Har nettopp vært hos fastlege for sjekk, pga at jeg har blødd etter samleie. Ble henvist til gynekolog etter de fant uspesifike forandringer på celleprøven. Så har må vært og tatt biopsi samt at han fjernet bittelitt av livmortappen. Regner med at han hadde nevnt noe om cyster osv etter en slik sjekk. Men om jeg blir innkalt igjen så får jeg ta det opp på ny
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #9 Skrevet 14. april 2013 Jeg får av og til svake mensen lignende smerter mens jeg fingrer. Jeg har funnet ut at jeg får det på grunn av at jeg strammer en muskel nederst i magen når jeg fingrer og nærmer meg orgasme. Når jeg slapper av, så gjør det ikke vondt lengre. Kanskje det er noe lignende du merker? At du har strammet en muskel lenge, og når du har kommet, og kroppen slapper av så kjenner du det? Men bra du uansett har gått til legen for å få dette sjekket. Selv om folk opplever forskjellig, så vil det ikke si at man har det samme som andre. Og å kaste opp og bli svimmel høres jo ikke helt vanlig ut. Selv om det kanskje ikke er noe farlig Anonym poster: bfaba6c80629325a18a2bb7b635d9554
Gjest Gjest_clown Skrevet 15. april 2013 #10 Skrevet 15. april 2013 (endret) . Endret 6. november 2015 av clown
Nalaya Skrevet 15. april 2013 #11 Skrevet 15. april 2013 Ja, det hadde defintivt blitt nevnt om så var tilfellet. Leste tydeligvis ikke innlegget ditt skikkelig, men det kan jo være at det er noe han kommer borti når dere har sex. Er det sånn uansett orgasme? Nei, kun klitorisorgasme.
Gjest Riskjeks Skrevet 15. april 2013 #12 Skrevet 15. april 2013 Jeg kunne også få dette tidligere, før jeg fikk barn. Da hadde jeg ofte sterke smerter rett før og under menstruasjon, og en orgasme rett før jeg ventet mensen, kunne fremkalle enorme smerter etterpå... Husker jeg besvimte en gang... Dette var mens jeg var tenåring. Menssmertene mine forsvant etter jeg fikk barn, så har aldri opplevd det som voksen. Sannsynligvis ingenting galt, tror det er vanlig. En orgasme fører jo til sammentrekninger i livmor, gjør det ikke? Så ikke rart det kan føre til smerter.
Elanore Skrevet 16. april 2013 #13 Skrevet 16. april 2013 Det du sier om p-piller, fikk lyset til å gå på her i gården... Jeg hoppet over sånn et halvt år med menstruasjon, og fikk lignende problemer som kom snikende... Til slutt begynte jeg å blø ved hver orgasme (innmari irriterende) og fikk smerter som de du beskriver. Her normaliseres det så lenge jeg innimellom lar være å skippe mens. 2
Nalaya Skrevet 17. april 2013 #14 Skrevet 17. april 2013 Det du sier om p-piller, fikk lyset til å gå på her i gården... Jeg hoppet over sånn et halvt år med menstruasjon, og fikk lignende problemer som kom snikende... Til slutt begynte jeg å blø ved hver orgasme (innmari irriterende) og fikk smerter som de du beskriver. Her normaliseres det så lenge jeg innimellom lar være å skippe mens. Tusen takk for svar Da skal jeg få den planlagte menstuasjonen neste uke og se om det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå