Gå til innhold

Røykeslutt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal slutte å røyke nå. Og må forberede meg litt for jeg vet det blir tøft. Jeg har en stressende hverdag med mye jobb, og en røyk har det med å lette stress og gi meg en pause fra alt, men jeg er lei av å ha denne uvanen, og det sier seg jo selv at man vil slutte for det er jo helt idiotisk!

Men vil gjerne høre litt med dere som har sluttet. Noen tips? Har dere brukt noen hjelpemiddler? Nicorette? Hva hjelper?

Anonym poster: a8b2a50028511547cb3691f31d8a30f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med elektriske sigaretter? :) Du får samme følelsen, men du slipper alle de unødvendige stoffene og sånt :) Og de kan du også røyke overalt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funka det å ta pausene likevell, bare uten å røyke, så eg ikkje følte eg gjekk glipp av noko. Ellers er det vell klassiske triks å drykke vatn, knaske gulerøtter og slikt. Poenget er vell å få hodet over på noko anna når "suget" melder seg.

Meld deg gjerne inn på slutta.no. Mange gode tips og god støtte å hente der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

takk for svar, el-sigaretter er ikke helt meg, og tror jeg vil slutte helt når jeg først slutter.

men noen som har prøvd nicorett tyggis eller liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal slutte å røyke nå. Og må forberede meg litt for jeg vet det blir tøft. Jeg har en stressende hverdag med mye jobb, og en røyk har det med å lette stress og gi meg en pause fra alt, men jeg er lei av å ha denne uvanen, og det sier seg jo selv at man vil slutte for det er jo helt idiotisk!

Men vil gjerne høre litt med dere som har sluttet. Noen tips? Har dere brukt noen hjelpemiddler? Nicorette? Hva hjelper?

man tror røyke er avstressende,men det er stressende. Skal finne sted, tid osv. Jeg bruker el-sig. Så nå slipper jeg å gå ut. Koser meg inne med en kaffe

Anonym poster: 74d2f08aff06529a6f26d68a53c5bfa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte Nicorette tyggis. Jeg satt ute på verandaen med morgensigaretten min og kjente at det var min siste sigarett. I dag var dagen liksom. Hadde da hatt nicorette tyggis liggende i kjøkkenskapet en 3 ukers tid. Lest litt på bruksanvisningen om hvordan dette skulle gjøres osv....

Tok da 1 tyggis hver gang jeg ville tatt en sigarett etter det. Det funket kjempefint! Jeg byttet da ut røyken med tyggis, og hadde 1 tyggis i timen eller noe slikt :-) Etter 3 uker,så tenkte jeg at jeg må redusere på tyggisene, for da følte jeg meg trygg nok på å kunne gjøre det. Jeg hadde ikke røykt en eneste sigarett siden den morgenen! Etter ca 4 uker, hadde jeg redusert så at jeg hadde kun morgen-tyggisen igjen,og etter 5 uker var jeg røyk og tyggis-fri! :-)

Anbefales virkelig! .. og det gikk så fint, jeg som hadde røykt i så mange år.Hadde jeg visst det var så lett skulle jeg slutta for lenge siden! Har nå vært røyfri i 3år :-)

Kom igjen, du klarer det du også!

Anonym poster: 982792d68b001d679fb49777d5c3c78b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...