Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet han i et halvt år nå, og ting begynner å bli veldig seriøst. Vi er begge veldig glad i hverandre og trives utrolig godt sammen, men jeg gruer meg veldig til at jeg må fortelle det til mine foreldre. De vet at jeg dater en, men mer har jeg ikke sagt, men nå blir jeg avhørt hver gang jeg kommer hjem mest av storesøsteren min som er 18 og hun spør hele tiden om hvor gammel han er og spør mange ganger "han er ikke over 20 nei?!?!" og det gjør egentlig at jeg har enda mindre lyst å fortelle om han.

Pappa har ikke spurt noe som helst om det, og jeg tror egentlig ikke han vil reagere så sterkt på det, men mamma har en tendens til å reagere på en veldig feil måte som gjør at jeg aldri sier noe som helst til henne lengre.

Jeg bor alene mange timer unna familien min, så de har ikke møtt han enda selvfølgelig. Moren min er helt hysterisk og kontrollerende, så jeg skal ikke ta han med dit med det første for å si det sånn, men jeg kan sikkert "vise han frem" hos pappa en gang.

Han er en veldig fin fyr, og jeg tror pappa kommer til å like han utrolig godt.

Jeg vet jo at det ikke er så mye de kan gjøre med det, i og med at det er lovlig, og vi har det fint sammen. Han sier jo selv at det er jo nesten på grensa til hva som er greit moralsk sett, og det er jeg enig i, men som sagt så trives vi godt i hverandres selskap.

Ingen av oss ser på aldersforskjellen som noe problem (det var vel kanskje ikke planlagt at vi skulle bli sammen akkurat), men jeg er veldig nervøs for hva slekta og andre kommer til å si.

Anonym poster: 275b878ab4865aa2abb9ce081cea169b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt noe aldersforskjell. Du er fortsatt tenåring. Han er ikke det. Men dere er jo begge over den seksuelle aldersgrensen i forhold til loven, så om foreldrene dine skulle si noe på det kan du jo bare vise til Norges Lover... Tror det er bra at du bor et stykke borte fra familien din slik at de ikke behøver å møte han med det samme, så kan forholdet deres vokse seg sterkere i mellomtiden. Er det lenge til du blir 18? For lenge til at du kan vente med å vise ham frem til da? Bare for å ha enda et kort på din side..

Anonym poster: b7810c8e2860e31e5fa98d1b56e195d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at det aller viktigste er jo hvordan din egen magefølelse er i forhold til dette. :)

Anonym poster: b7810c8e2860e31e5fa98d1b56e195d3

Skrevet

Vel, kan være det at den her mannen på 25 år har edle hensikter, men...

• Liker 5
Skrevet

For ett år siden når jeg var 17 var jeg sammen med en på 24 og foreldrene mine synes ikke det var noe problem etter at de hadde møtt han og ble litt kjent med han. Ingen av oss som synes alderen hadde noe å si.

Nå virker det som foreldrene mine kanskje er litt mer åpen for forhold med aldres forskjeller enn det dine foreldre er, men hvis dere har det bra sammen håper jeg foreldrene dine ser det og er glad på dine vegne :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, kan være det at den her mannen på 25 år har edle hensikter, men...

Edle hensikter?

Høres ut som noe som damer mener de eier definisjonen av.

Anonym poster: 0e0697d4dfdff45f19bd2c81b0b21c8e

• Liker 5
Skrevet

Et vennepar av meg og kjæresten er 18 og 32. Det er veldig "drøyt", og alle reagerte i begynnelsen, men så blir man liksom vant til det etter en stund. Så lenge dere har det bra og dere elsker hverandre, er det ingen som burde si noe på det nå som begge er lovlige. Jeg er 17, kjæresten min er 19 :-)

• Liker 3
Skrevet

Vent til du blir 18. Da er du i alle fall myndig. Jeg vet at det ikke utgjør noen forskjell, sånn egentlig, men det gjør det i andre folks ører. 17 høres bare mye mindre ut enn 18.

Skrevet

Et vennepar av meg og kjæresten er 18 og 32. Det er veldig "drøyt", og alle reagerte i begynnelsen, men så blir man liksom vant til det etter en stund. Så lenge dere har det bra og dere elsker hverandre, er det ingen som burde si noe på det nå som begge er lovlige. Jeg er 17, kjæresten min er 19 :-)

Du har en 32åring i venneflokken...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo slik at dagens 25 årige gutter, kan ikke si menn, fordi de er barnsligere enn menn før i tiden. Han er nok på nivå med deg og da går det nok fint. Dagen 25 åringer er som 18 åringer, så lykke til :)

Anonym poster: b5e47658ccdeb364c72292e0d132c3e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo slik at dagens 25 årige gutter, kan ikke si menn, fordi de er barnsligere enn menn før i tiden. Han er nok på nivå med deg og da går det nok fint. Dagen 25 åringer er som 18 åringer, så lykke til :)

Anonym poster: b5e47658ccdeb364c72292e0d132c3e3

Alle 25-årige guttene jeg kjenner (og det er mange), er modne folk som ikke ter seg som 18-åringer. Akkurat de årene mellom 18 og 25 er viktige år og en periode du vokser mye mentalt sett. Ja, det finnes umodne menn (som aldri blir helt modne), men de er også de mennene som blir sammen med jenter som er mye yngre.

Anonym poster: e554fd116016cfbfed2f75455da6ef26

Skrevet

Får sikkert mye hets for det her men uansett.. Da jeg var 17 var jeg sammen med en på 35, vi hadde det veldig fint sammen. Foreldrene mine var naturligvis ikke overbegeistret for han og de godtok han heller aldri men aksepterte at vi var sammen. Det får være helt opp til deg selv hva du velger, gjør det du synes er riktig. Du må nok jobbe litt ekstra for forholdet men er han verdt det så gjør det!

• Liker 4
Skrevet

Du har en 32åring i venneflokken...

Problemet var?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 17 ble jeg sammen med en på 42 år. Vi var sammen i 3,5 år, det var helt andre grunner enn alder som gjorde at det ble slutt. I begynnelsen så fikk "alle" sjokk. Men vet du hva TS, det er ditt liv og det er du som skal ha forhold med fyren, ikke naboen, mamma'n din eller vennina di. Det er ikke "alle" som dater han, det er deg. Det er kun din mening som teller. De andre teller ikke.

Anonym poster: 63be5d14523abf61a9fdf5daf92f5960

• Liker 4
Skrevet

Var sammen med en på 24 når jeg var 17. Foreldrene mine var ikke overbegeistret i starten, mamma var vel aldri det. Og kanskje pappa bare latet som. Men de taklet det jo fint. Er enig i at det høres bedre ut med 18 og 26 (som han jo blir når du er 18) enn 17 og 25. Men foreldrene dine vet jo at det har vart siden du var 17 så hjelper jo ikke veldig mye :P

Folk får det til å funke :) bare pass på å være obs om det viser seg at planene deres for fremtiden er alt for forskjellige, han er tross alt i et annet stadie i livet enn det du er.

Skrevet

Problemet var?

'

Problemet er at den fyren er ute etter fjortissfitte.

• Liker 4
Skrevet (endret)

for meg er saken "enkel".

Ikke ha sex med han på to uker, da ser du hvor mye du er verd. Si at du ikke har lyst.

Du har ikke noe mere forklaringsplikt enn det.

Om han er glad i deg vil han forstå, og kanskje dere kommer til en diskusjon om dette med aldersforskjellen, hensiker med forholdet, osv.

Stiller han opp for deg på alle andre områder? Gir deg samme varmen, oppmerksomheten og hjelpsomheten med sex som uten... Ja... Da er det jo ikke noen sak.

Dette er ikke ment som straff, det er bare en veldig effektiv måte å skille klinten fra hveten på.

Ta vekk sex-faktoren...

Hva er limet i forholdet? Hva annet kan dere finne på som dere har felles, og se bort fra tv/film/spill. Hva gjør dere sammen da? Tar han med deg på dates? Tar du med han på dates? Planlegger og gjør litt ut av det?

Endret av Wonders
  • Liker 12
Skrevet

Hei. Da jeg var 16 ble jeg sammen med en på 25. Vi fikk en god del reaksjoner, men hadde det veldig bra sammen. Og det har vi fortsatt, nå er jeg 23. Vi er ennå sammen. Og har planer om å gifte oss til neste år.

For oss er alder bare et tall, og det er det for veldig mange. Hvis fyren hadde vært en drittsekk som kun var ute etter sex så hadde du sikkert merka det før det var gått et halvt år :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er nesten kun damer som havner i slike situasjoner. Er selv snart 25, og det kunne ikke falt meg inn å bli sammen med ei på 17. Forskjellene er så ekstremt store at det kan umulig være noe poeng ut over sex?

Han må jo være i full jobb/ferdig eller snart ferdig med å studere. Du er ikke russ enda engang. Tenkt deg litt om, se litt på verden. Enten er han ute etter noe annet enn deg, eller så går du lei av ham så fort du blir "voksen", for han er tydeligvis ikke det.

Anonym poster: 61fcaaf8ef192e103c0cc8504a964f6b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

for meg er saken "enkel".

Ikke ha sex med han på to uker, da ser du hvor mye du er verd. Si at du ikke har lyst.

Du har ikke noe mere forklaringsplikt enn det.

Om han er glad i deg vil han forstå, og kanskje dere kommer til en diskusjon om dette med aldersforskjellen, hensiker med forholdet, osv.

Stiller han opp for deg på alle andre områder? Gir deg samme varmen, oppmerksomheten og hjelpsomheten med sex som uten... Ja... Da er det jo ikke noen sak.

Dette er ikke ment som straff, det er bare en veldig effektiv måte å skille klinten fra hveten på.

Ta vekk sex-faktoren...

Hva er limet i forholdet? Hva annet kan dere finne på som dere har felles, og se bort fra tv/film/spill. Hva gjør dere sammen da? Tar han med deg på dates? Tar du med han på dates? Planlegger og gjør litt ut av det?

Det går ofte to uker mellom hver gang vi ser hverandre, og når vi har sex så er det oftest jeg som tar initiativ til det :)

Vi har snakket mye om aldersforskjellen.

Han stiller opp for meg hele tiden. Jeg sliter litt med sykdom og når jeg er syk så ringer han om kvelden og spør hvordan det går med meg osv.Han lytter når jeg trenger det og jeg vet at han ikke er ute etter kun sex. De aller fleste er vel ute etter sex i et forhold, jeg også, men han er ikke ute etter å bare ha sex med meg, og dette har vi snakket om veldig mange ganger fra vi begynte å date, og han er en veldig ærlig person. Han sa jo at sex er viktig i et forhold uansett, og det må fungere der også.

Jeg vet ikke helt hva du mener med hva som er limet i forholdet, men vi er vel som de fleste andre par. Vi er ofte ute og finner på ting, og han vil ha meg med seg ut å spise hele tiden. Vi finner også på andre ting som kino, bowling, shopping og så har vi dratt på noen små turer sammen. Blir mange turer til sommeren :)

Jeg har også møtt faren hans, og han ville ikke tatt meg med seg dit om han kun ville ha sex. Er bare en annen jente som har møtt faren hans, og de var sammen i 3 år.

-TS

Anonym poster: 275b878ab4865aa2abb9ce081cea169b

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...