AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Jeg lurer egentlig på hva dere legger i ordet metroseksuell. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 måneder. Jeg merker han er opptatt av herremote og det er ganske dyre plagg han kjøper (kjøpte akkurat en skjorte til 1000 kroner og et skjerf til 700). Han har og sett litt på klokker, og han har sett på en til 4500 kroner. Han står ikke akkurat foran speilet i timevis, men han ordner seg jo på håret (som veldig mange andre menn) og så snakker han med meg om at han synes at håret hans er så tørt og nå må han til frisøren snart igjen (var vel 1 måned siden sist) og så synes han at han har litt store viker og tenkte på kanskje å flytte hårsekker fra bakhodet frem til vikene eller hvordan man gjør det helt til han fant ut at det kostet 60.000. Han har nesten ikke viker i det hele tatt og jeg har ihvertfall aldri lagt merke til det. Jeg synes håret hans er fint, tykt og luftig. Han tar også sol 1-2 ganger i uka. Han trener jo noen ganger i uka, men det gjør jeg også og det synes jeg er fint. Selv så kjøper jeg ikke dyre klær selv om de er fine og jeg er opptatt av mote. Men er kanskje lettere å finne klær til kvinner som ikke er så dyre men samtidig fine? Jeg synes også at det er vanskelig når han skal ha bursdag om ikke så lenge å finne noe jeg skal kjøpe til han, for han har alt av klær og han er utrolig kresen. Men er han "metroseksuell" på grunn av dette? Eller kan det være at han har litt dårlig selvfølelse på grunn av det han sa med at han synes han har store viker osv? Anonym poster: 22847a11e049f62b0bf171e46509c58f
Gjest Emmanuelle Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 (endret) Jeg hadde kalt ham metroseksuell. Min definisjon av det er at dersom fyren bruker like mye tid (eller mer) på utseendet sitt som jeg gjør, og omtrent like mye penger (eller mer), så vil jeg se på ham som metroseksuell. Men det er meg! Men hjelpes, det er da ikke noe gærnt i det! Endret 14. april 2013 av Emmanuelle 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 Jeg hadde kalt ham metroseksuell. Min definisjon av det er at dersom fyren bruker like mye tid (eller mer) på utseendet sitt som jeg gjør, og omtrent like mye penger (eller mer), så vil jeg se på ham som metroseksuell. Men det er meg! Men hjelpes, det er da ikke noe gærnt i det! Okei. Jeg bruker vel en god del tid mer foran speilet da, men han bruker mye mer penger på klær enn meg. Synes heller ikke det er noe galt i det altså, men jeg bare lurer Synes jo selvsagt det er fint med menn som kler seg skikkelig og vil se skikkelig ut! -TS Anonym poster: a7782c20d7c588f1faaa6684178a54d3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Metroseksuell: jålete og forfengelig. Han høres ut som typen. Anonym poster: 755cceeda17cbe9a7308bb96e561d4e4 3
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 I dagens utseendefikserte samfunn tror jeg menn føler like mye press som oss jenter. For meg høres han ut som en oppegående mann, hadde heller bekymret meg om han brukte sokkene 1 uke på rad og var en svett gris.. Har han pengene til å kjøpe såpass dyre merkeklær, kan det være alt fra at han ser på kvalitet til merkepress. Det med håret hans: hvor mange ganger har ikke du klagd på deler av deg selv, som han ikke har lagt merke til en gang? Vi mennesker er flinke til å finne feil ved oss selv, og han stoler såpass mye på deg at han forteller deg om denne "feilen". Han høres helt normal og renslig ut, blir noe annet om han begynner å stjele litt foundation fra deg og sånt.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 I dagens utseendefikserte samfunn tror jeg menn føler like mye press som oss jenter. For meg høres han ut som en oppegående mann, hadde heller bekymret meg om han brukte sokkene 1 uke på rad og var en svett gris.. Har han pengene til å kjøpe såpass dyre merkeklær, kan det være alt fra at han ser på kvalitet til merkepress. Det med håret hans: hvor mange ganger har ikke du klagd på deler av deg selv, som han ikke har lagt merke til en gang? Vi mennesker er flinke til å finne feil ved oss selv, og han stoler såpass mye på deg at han forteller deg om denne "feilen". Han høres helt normal og renslig ut, blir noe annet om han begynner å stjele litt foundation fra deg og sånt. Hehe, takk for et fint svar! Har ikke engang tenkt på det med at han sikkert stoler på meg så mye siden han forteller om det, men det er jo sikkert helt sant -TS Anonym poster: a7782c20d7c588f1faaa6684178a54d3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #7 Skrevet 14. april 2013 Jeg lurer egentlig på hva dere legger i ordet metroseksuell. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 måneder. Jeg merker han er opptatt av herremote og det er ganske dyre plagg han kjøper (kjøpte akkurat en skjorte til 1000 kroner og et skjerf til 700). Han har og sett litt på klokker, og han har sett på en til 4500 kroner. Han står ikke akkurat foran speilet i timevis, men han ordner seg jo på håret (som veldig mange andre menn) og så snakker han med meg om at han synes at håret hans er så tørt og nå må han til frisøren snart igjen (var vel 1 måned siden sist) og så synes han at han har litt store viker og tenkte på kanskje å flytte hårsekker fra bakhodet frem til vikene eller hvordan man gjør det helt til han fant ut at det kostet 60.000. Han har nesten ikke viker i det hele tatt og jeg har ihvertfall aldri lagt merke til det. Jeg synes håret hans er fint, tykt og luftig. Han tar også sol 1-2 ganger i uka. Han trener jo noen ganger i uka, men det gjør jeg også og det synes jeg er fint. Selv så kjøper jeg ikke dyre klær selv om de er fine og jeg er opptatt av mote. Men er kanskje lettere å finne klær til kvinner som ikke er så dyre men samtidig fine? Jeg synes også at det er vanskelig når han skal ha bursdag om ikke så lenge å finne noe jeg skal kjøpe til han, for han har alt av klær og han er utrolig kresen. Men er han "metroseksuell" på grunn av dette? Eller kan det være at han har litt dårlig selvfølelse på grunn av det han sa med at han synes han har store viker osv? Anonym poster: 22847a11e049f62b0bf171e46509c58f Jeg forstår ikke "bekymringen" Jeg merker han er opptatt av herremote og det er ganske dyre plagg han kjøper (kjøpte akkurat en skjorte til 1000 kroner (ikke spesielt dyrt) og et skjerf til 700 (ikke dyrt) ). Han har og sett litt på klokker, og han har sett på en til 4500 kroner (han vet tydeligvis ikke hva en bra klokke er for noe, 4500 er ikke en dyr klokke) nå må han til frisøren snart igjen (var vel 1 måned siden sist) (skulle bare mangle, omtrent fire uker er helt rett for en mann) Han høres ut som en helt normal fyr som prøver å ta vare på seg selv, selv om han burde slutte med å ta sol. Metroseksuell er et tullete uttrykk. Anonym poster: 0bdc434b47f242c07c7cfd50b201efe7
Gjest Skogmann Skrevet 14. april 2013 #8 Skrevet 14. april 2013 I dagens utseendefikserte samfunn tror jeg menn føler like mye press som oss jenter. For meg høres han ut som en oppegående mann, hadde heller bekymret meg om han brukte sokkene 1 uke på rad og var en svett gris.. Har han pengene til å kjøpe såpass dyre merkeklær, kan det være alt fra at han ser på kvalitet til merkepress. Det med håret hans: hvor mange ganger har ikke du klagd på deler av deg selv, som han ikke har lagt merke til en gang? Vi mennesker er flinke til å finne feil ved oss selv, og han stoler såpass mye på deg at han forteller deg om denne "feilen". Han høres helt normal og renslig ut, blir noe annet om han begynner å stjele litt foundation fra deg og sånt. Rart. JEG føler IKKE noe press, på tross av at jeg har bodd de siste ti årene i Oslo (ikke nå lenger dog). Har aldri merket at noen har skult etter meg fordi jeg bruker cargopants og skjorter fra dressmann, snauklippt hår og tredagers. Kanskje ingen tør, men det er en annen diskusjon. Poenget er at en selvsikker moden mann ikke er forfengelig og føler press. I mine ører høres han ut som en pinglete liten fjott av en indignert og forsmådd feminisert fjolle. Men det er min mening 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #9 Skrevet 14. april 2013 Rart. JEG føler IKKE noe press, på tross av at jeg har bodd de siste ti årene i Oslo (ikke nå lenger dog). Har aldri merket at noen har skult etter meg fordi jeg bruker cargopants og skjorter fra dressmann, snauklippt hår og tredagers. Kanskje ingen tør, men det er en annen diskusjon. Poenget er at en selvsikker moden mann ikke er forfengelig og føler press. I mine ører høres han ut som en pinglete liten fjott av en indignert og forsmådd feminisert fjolle. Men det er min mening Men trenger man å kle seg som et dass for å være en selvsikker mann da? For kjæresten min er absolutt ingen liten fjott og feminisert fjolle. -TS Anonym poster: a7782c20d7c588f1faaa6684178a54d3
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #10 Skrevet 14. april 2013 En metroseksuell mann er den heterofile mannen med den homofile mannens estetikk.
Gjest Skogmann Skrevet 14. april 2013 #11 Skrevet 14. april 2013 Men trenger man å kle seg som et dass for å være en selvsikker mann da? For kjæresten min er absolutt ingen liten fjott og feminisert fjolle. -TS Anonym poster: a7782c20d7c588f1faaa6684178a54d3 OK. Hvorfor lurer du så fælt på om han er meteroseksuell da? Definisjonen på en meteroseksuell er jo nettop en feminisert fjott 2
Gjest Skogmann Skrevet 14. april 2013 #12 Skrevet 14. april 2013 En metroseksuell mann er den heterofile mannen med den homofile mannens estetikk. Mentalt homofil pleier jeg å si. En homo som tenner på kvinner. 2
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #13 Skrevet 14. april 2013 Mentalt homofil pleier jeg å si. En homo som tenner på kvinner. Hjelpes. Det må da være greit at også menn liker å pynte seg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #14 Skrevet 14. april 2013 En metroseksuell mann er den heterofile mannen med den homofile mannens estetikk. Ah, takk. Men da er han vel ikke metroseksuell. -TS Anonym poster: a7782c20d7c588f1faaa6684178a54d3
Gjest Skogmann Skrevet 14. april 2013 #15 Skrevet 14. april 2013 Hjelpes. Det må da være greit at også menn liker å pynte seg. Man kan kle seg verdig i enkelte situasjoner ja. Jeg drar ikke på gourmetresturant i vadebukse og gummistøvler. Men en mann skal se ut som en mann, ikke ei lita tulle med rosenrøde kinn, åletrange bukser og trutemunn. 1
Gjest Snuppi Skrevet 14. april 2013 #16 Skrevet 14. april 2013 Mentalt homofil pleier jeg å si. En homo som tenner på kvinner. Da er han ikke homo, han er bare jålete.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #17 Skrevet 14. april 2013 Man kan kle seg verdig i enkelte situasjoner ja. Jeg drar ikke på gourmetresturant i vadebukse og gummistøvler. Men en mann skal se ut som en mann, ikke ei lita tulle med rosenrøde kinn, åletrange bukser og trutemunn. Vel, jeg ser ingen menn kledd slik.
Longgone Skrevet 14. april 2013 #18 Skrevet 14. april 2013 Synes dette høres ut som en helt normal mann som liker å ta vare på seg selv, jeg.. Hadde han brukt barbiedop, sminke og 4 timer på badet ville jeg kalt han metroseksuell. 1
Gjest Snuppi Skrevet 14. april 2013 #19 Skrevet 14. april 2013 Man kan kle seg verdig i enkelte situasjoner ja. Jeg drar ikke på gourmetresturant i vadebukse og gummistøvler. Men en mann skal se ut som en mann, ikke ei lita tulle med rosenrøde kinn, åletrange bukser og trutemunn. Hm! Hvor vanker du?? Jeg har aldri sett en slik mann.....
Alvina Skrevet 14. april 2013 #20 Skrevet 14. april 2013 Helt enig med gjest, menn er også forfengelige og har gjerne sin egen stil eller prøver ha det. Sko som er dyrere er mer smart å kjøpe, siden man kan gå til skomaker og ha de i flere tiår. Skjorter trenger ikke være bare en skjorte. De forekommer i flere farger og mønstre. En genser er ikke kun en genser. Men derfra til å overdrive, og alltid være moteriktig og uten en skjeggstubb, det synes jeg ikke er særlig mannlig. (på samme måte som jeg ikke alltid gidder barbere leggene selv om jeg er lite og mye...forfengelig - jeg bruker ikke sminke, kun leppestift og pudder, mens andre ting er viktig for meg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå