Gå til innhold

Katten tisser på gulvet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min er gammel, og en dag begynte hun å tisse på gulvet. Etter en stund med dette kjøpte vi en ny kattedo til henne som var lengre i lengden. Da sluttet det en stund. Så begynte det igjen. Broren min har en hund og i går så jeg at han gjemte en brødskalk i doen hennes da han var på besøk, og det kan være en grunn, men han er jo ikke her hele tiden, og hun greier å tisse på gulvet likevel.

Hva skal jeg gjøre?

Anonym poster: 91818931899fc4888c061405fdc2d7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis katten er gammel som i over femten år gammel, kan det faktisk være et tegn på alderdom og nyresvikt. Hvis det er noe hun plutselig har begynt med uten at det er noe spesiell grunn til det, ville jeg tatt henne med til vetrinær for komplett undersøkelse med blodprøver og hele pakka.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er rundt 15-16 år, ja. Men Hun tisser liksom rett ved kattedoen. Det er ikke hvor som helst, det er rett utenfor doen.

Skrevet

Hvilken type sand bruker dere? Og hvilken kasse?

Gjest sophia21
Skrevet

Se på plassering av doen, bruk kvalitetssand og rens ofte (katten min kan legge igjen overraskelser til meg om hun ikke er fornøyd med sand eller rens), pass på at du ikke har vasket kattedoen med noe som lukter sitrus, ellers kan det være hun gjør det for at du skal forstå det er noe galt, det gjorde katta mi da hun fikk blodig diare. Kan nok være lurt å få henne til dyrlege for å se om det er noe galt. Ellers er hun jo ganske gammel da, og da kan slik oppførsel oppstå.

• Liker 2
Skrevet

Urinstein og nyeproblemer kan være problemet. Kan hende pus har blitt litt stivere til beins sånn at kassen kan være vond å komme seg opp i også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spionert på henne mens hun tisser nå, og det er ikke noe gale med katten... det er kassen! Eller hun tisser i et hjørne, men kassen er for lav, så tisset går over kanten. :( Må skaffe en ny kattedo. Eller vet ikke om jeg kjøper fra dyre butikk, kanskje jeg rett og slett skal finne en boks som er ment til noe annet. Det er sikkert mye billigere. Ser fram til et urinfritt gulv i fremtiden.

TS

Skrevet

Kjøp deg en sånn do med tak. Kjøper du en av de største typene, får katten nok plass til at det ikke blir klaustrofobisk om katten synes det er uffent med overbygget do.

Når du får den nye kassen i hus, hell over den gamle sanda fra den gamle kassen for at den nye kassen skal lukte av henne. Det vil sannsynligvis gå noen timer eller over natta før hun vil tisse igjen, hvis hun ser ut som hun er usikker på kassen, kan du løfte luka og vise henne at det er sand der inne. Det funka som bare det da vi kjøpte ny kasse til vår. Hun hadde ikke tisset på nesten et døgn da, fordi den nye kassen var "skummel", men da jeg lettet på luka og hun fikk snuse litt på sanda som lå der inne, så gikk hun fint inn og tisset og var svært fornøyd etterpå. :fnise:

Den kassa vi kjøpte, kostet 350 kroner, det er en stor, rektangulær kasse med høyt tak, høye kanter og kullfilter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk det var en god idé. Jeg betaler gjerne 3-400 kroner hvis jeg slipper å vaske tiss av gulvet på en stund. XD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...